Tuesday, November 22, 2011

Menang penalti kenapa Najib tak mahu score penalti?


Anak sapa lah ni..tapi gua respect semangat dia orang demi Malaysia!!
Gua terbalikkan meja kedai mamak malam tadi bila ingat Indon panggil Malaysia 'Malingsia'

Gua tak tau nak cakap apa dengan kemenangan skuad Harimau Muda semalam. Sejarah untuk negara dan sejarah untuk gua sendiri kerana semalam gua tidur dengan jersi Harimau Muda. 

Berpuluh tahun gua hidup semalam mata kepala gua jadi saksi macam mana anak-anak muda Malaysia berdiri tegak menyanyikan lagu Negaraku meraikan kemenangan skuad Harimau Muda. Kalau menyanyi di stadium gua dah biasa tengok tetapi menyanyikan lagu Negaraku di kedai mamak beramai-ramai, sumpah gua belum pernah tengok.

Indon kata Harimau Muda menang nasib kerana menang dengan sepakan penalti tapi gua tak peduli. Kalau menang setengah bola pun gua tetap bangga. 

Semua penyokong Harimau Muda semalam tertunggu-tunggu adakah hari ni akan diumumkan cuti tetapi malangnya tak ada pengumuman tu dan disebabkan tak ada pengumuman tu ada yang cuti sendiri. Hoi..ingat bapak lu punya opis ka..itu kata kawan serumah gua.

Kalaulah Najib a.k.a PM bijak ambik sepakan penalti (macam Fakri..eh Fakri tak score lah malam tadi) tentunya anak-anak muda jatuh cinta kat Najib tapi Najib lebih suka jadi defender yang bertahan dari menyerang. Defender pun kadang-kadang buat 'overlapping' untuk score goal Tok Najib weh..

Sekali-sekala Najib kena jadi populis jugak macam Nuar Juburi yang mempromosi ubat tegang anu yang tak jatuh walaupun dah pancut..

Hidup Harimau Muda!!!

-daeng celak-

1 comment:

  1. Sdra SDRA MELAYU Bersatu,
    mohon izin saya masuk ,terima kasih

    Susulan dari Kepala Tajuk post anda memang tepat buat masa terkini sesudah Adam dan beberapa budak mulai dari turun bendera hingga UPSI dan USM dan flash mob KLCC hasil Julai 2011.D

    Pandangan saya :
    Walau apa pun berlaku di kampus,saperti UPSI dan USM menjelang keputasan mahkamah,dan detik susulan,pada saya Najib tidak akan mengarah apa saja tindakkan atas mereka yang mengambil bahagian di KL jalan duta atau lain lain tempat.

    sebab,
    1. Najib sudah beri laluan lampu hijau new politik new civil disobedience.
    Atas pandangan WORLD VIEW sangat Najib melihat konon nya demo demo ini sebagai new world orders dan new politik yang konon nya ada hubung kait dengan occupy wall street dan Taherah square dll.
    Najib bangga atas persaman ini ,kita dah GLOBAL dan GLOKAL.
    FElda pun dan Global.
    PNB dan EPF dan Tabung Haji dah Global.... hebat betul world view dan blue ocean.

    Kebanyakkan peminpin dari perkhidmatan awam GLC serta UMNO BN dari pangkat menteri senator dll sampai ke bahagian dan cawangan seangkatan sudah kematu "paralysed into inaction" sebab Najib amal NEVILLE CHAMBERLAIN.

    Percaya lah :tidak ada apa akan berlaku kapada orang orang saperti contoh ADAM dll.
    Tak Payah susah penat buat laporan polis,kesian PDRM.

    2.Dasar pro Cina dan persekolahan vernakular dapat sokongan meluas dari Dao Zhong dan lain lain ucapan dasar serta sumbangan kewangan Najib kapada sekalah cina mendapat liputan luar biasa hinggakan kaum cina dan semua pati politik DAP MCA Gerakan yakin undi cina akan menentukan dan menetapkan corak rentak gaya amalan dasar prinsip kerajaan yang di paksikan 1M.
    3.Najib sudah enggage dengan kaum Paderi gereja nak ambil hati mereka(ada orang kata sebab dia sekolah di St John dulu),walau ada Paderi Dr Eu lantang soal Artikle 153 dan kes DUMC, dan Kalimah Allah, Injil BM dan Islamic Herald....PLAYSAFE NAJIB.
    4.Semua piminpin UMNO dan seangkatan hanya tompang sekaki sahaja atas ledakkan tembak kaki sendiri pentadbiran Najib saperti kes AA MAS Sime Darby E O, dan sebuk dengar cerita FElda Global dan Proton, Khazanah.PLAYSAFE Najib.

    Saya berpendapat bahawa 1.4 juta anggota kerajaan penjawat awam perkhidmatan awam semua buang masa saja sebab Najib dan rakan tidak akan ambil peduli akan laporan risikkan dan taklimat.
    Najib kata , jalan kan tugas anda saperti di peruntukkan undang undang(ALA TUNDOL).
    Di sini hebat sunggoh "tiada leadership" Najib.PLAYSAFE.

    4.DAP MCA GErakkan yang menyentuh perasaan Melayu Islam Institusi Di Raja sehingga Art 153 pun nak di cakap olih Paderi EU.... Pengundi cina tidak undi UMNO BN..."clear and present writing on the walls"

    5.Paling hebat sekali Mr KOOL Najib akan pergi ke akar umbi saperti belia dan kaum muda yang bilangan nya 7(tujuh) juta orang,melalui rangkaian " virtual listening" tweeter fasebuk social media sebagai jalan lencongan dan jalan pintas sebab Najib mengaku "he assured his online friends that he read their comment ideas complaints and he did his best to respond" maana nya kabinet dan 1.4 juta penjawat awam semua jadi tunggul kayu buang masa habis kan beras dan pendapatan negara sahaja.MR KOOL Najib.

    6.Najib sendiri yakin beliau beliau adalah Presiden Parti 3.43 juta ahli UMNO juga suami FLOM.

    Saya bersedia untuk sambut Najib bukan sebagai Prime Minister tetapi sebagai ketua pembangkang selepas PRU,merangkap,Najib yang world view playsafe liberal terbukaan kelainan
    human rights civil liberties innovation transformacy politik enggage vernakular populis generasi Y kayuh basikal nonton bola sepak MUFC cool dengan IPOD tablet tweet FB blakberry new politiks new civil disobedience inclusive blue ocean high income world view global sangat 1M peminpin 7 juta belia dan kaum muda.
    Jangan salahkan mereka yang rancang rampas Putra Jaya,anda Najib yang telah beri peluang dan ruang( ambil alih dari TUNDOL)
    Dapat lesen besar 1M
    arjuna waspada
    changkat lobak

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan