Thursday, June 30, 2011

Oriental Daily bantai Proton untuk jadi popular


Kita semua sedia maklum yang Pihak pembangkang yang diketuai oleh parti Cina Rasis DAPig memang bencikan semua usaha kerajaan BN, termasuklah Proton....

punya lah bencinya mereka pada BN samapai mereka tak sedar yang kalau mereka benci pada Proton bermaksud mereka benci pada beratus ribu rakyat Malaysia yang bekerja dengan Proton sebagai punca rezeki mereka.



Dalam blog Funtasticko Design  aku terbaca macamana akhbar Cina Oriental Daily cuba membuatkan orang benci pada Proton dengan mengeluarkan artikel bahawa Proton tak melakukan pemeriksaan kualiti pada produk mereka dan inilah sebab kereta Proton teruk.

Apa ke gila nyer Oriental Daily ni??



semua ni berpunca dari wartawan bebal yang tak faham bahasa, lain orang cakap lain yang ditulis nya...

Aku ada di rumah terbuka GLC hujung minggu lepas, MD Proton, Datuk Syed Zainal sebenarnya beri penerangan tentang proses merekabentuk kereta, berapa lama masa, berapa raimai jurutera, berapa ratus juta duit, berapa ribu komponen...benda benda macam tu

pastu dia kata Proton keluarkan kereta setiap 90 saat.....tipa hari beratus ribu, kalau tak berjuta komponen dari sekecil kecil skru hinggalah ke enjin seketul tiba di Shah Alam dan Tanjung Malim....

Datuk Syed Zainal kata mana mungkin tiap tiap komponen nak diperiksa sebelum diterima dan dipasang, memang ada pemeriksaan random dan akalu terjumpa komponen tak elok, mestilah batch tu kena reject dan supplier/vendor kena query



tapi kalau lepas random check tapi dalam batch ada komponen tak elok, maka terlepaslah masuk ke kereta

malah dia explain yang di peringkat suppllier pun Proton pergi buat surprise check dan pemeriksaan berjadual untuk memastikan komponen ikut spec...ini amalan biasa beb...takde syarikat kereta mass production yang periksa tiap tiap komponen yang sampai....

di penghujung proses pemasangan mesti ada QC tapi kalau komponen yang tersorok dan faulty sebab umur pendek mesti tak boleh detect pada peringkat ni...itu sebab ada warranty dan guarantee..ye tak

jadi berbalik pada Oriental Daily ni...
aku rasa dia sebenarnya nak tingkatkan jualan akhbar, ye lah nak lawan Nanyang dan paper Cina lain

Nak jadi popular, Paper Cina mesti kena bantai apa apa yang Melayu buat, Proton ni majoriti Melayu walaupun ada orang Cina dan India di semua peringkat sebab tu lah derang tak kesah kalau sengaja tersilap....

Bantai Proton jadi popular...OK lah tu...bantai je lah

Dia tak kira yang kalau Proton melingkup berapa ratus ribu orang Malaysia hilang kerja nanti... sape nak bagi anak bini derang makan...

memang sedap membantai orang ni,,,, tambah pulak bantai syarikat besar GLC macam PRoton,,,, hebat publisiti dia...

tapi janganlah gunakan agenda rasis sebagai asas untuk melaporkan sesuatu berita, kalau macam tu kita akan nampak yang tak elok aje pada organisasi/orang/syarikat yang kita anggap sebagai bukan kaum kita

Aku rasa tak ada wartawan dalam dunia ni yang percaya satu syarikat besar macam Proton ni takde sistem QC jadi laporan Oriental Daily ni memang bertujuan merosakkan nama Proton di ketika ia sedang kembali harum dengan produk yang elok macam Saga, Persona Exora dan Inspira

Juak juak ni terbakar tengok anak Melayu mampu lakukan yang terbaik untuk diri mereka dan negara

jadi ahgenda emreka ialah cari salah GLC, cari salah Proton dan jahanamkan semua



Tuesday, June 7, 2011

Video: Kena panah petir dua kali dalam masa seminit

Tak tahu lah aku berapa jahat manusia ni, ataupun betapa nasib dia tak baik sampai kena panah petir dua kali dalam masa satu minit.....

korang tengok sendiri lah video ni kalau tak percaya


Monday, June 6, 2011

Lepas 30 tahun baru Hadi Bawang paham Quran


Aku ingat lebih elok lah si Hadi Bawang ni pergi\ balik ke kelas Quran dajah satu lah...kalau lepas tiga puluh tahun belajar dia boleh kona baring , lipat u-turn cakap dalam Quran takde Negara Islam...pergh 30 tahun parti kau berjuang nak tubuh negara Islam dan tegakkan hudud, disebabkan DAP dan PKR terus interpretasi Quran dimuntah ke longkang

Pergi mampos lah Hadi Bawang, kamu lah sebenarnya syaitan yang menyesatkan umat Islam dengan ayat Quran yang kamu belitkan untuk kepentingan politik.

Allah itu maha kaya, tak payah Umno buat apa apa, kamu sendiri yang buka pekung di dada kamu, tak payah dipaksa, tak payah disuruh, kamu sendiri yang memutarbelitkan fatwa dan pendapat kamu sendiri. Dah puas kamu tuduh Umno itu kapir kerana berkongsi kuasa dengan MCA dan MIC, sekarang kamu berkongsi kuasa dengan komunis DAP yang jelas berniat menjatuhkan Islam dari menjadi agama rasmi negara Malaysia yang tercinta ini.


Tak payah disuruh, tak payah dipaksa kamu sendiri mengaku yang penting ialah bukan label negara Islam tapi negara yang berkebajikan seperti Islam - sedarlah kamu yang Umno dan Barisan Nasional telah lama berkebajikan di Malaysia ini.

Jangan ngat semua yang berlaku, terjadi dengan tak sengaja, semuanya terancang, baik Felda, Felcra, Mardi, Mara, Tabung Haji dan segala institusi yang dibina untuk kebajikan umat Islam dan bukan Islam seluruh negara adalah hasil buah fikiran dan perlaksanaan pemimpin Melayu yang lahirnya dalam semangat musyuarah dan sayangkan ummat yang wujud di dalam Umno.

Negara kebajikan yang kamu impikan sudahpun ditubuhkan oleh Umno lebih 50 tahun yang lalu dan kini ia terus membangun dan maju ke depan bagai penyuluh kepada dunia Islam walaupun ia dicemuh dan dihina oleh orang kafir dan sekutu mereka.

Hadi Bawang, N.Ajis, Mat Sabun 121, Din Puduraya dan Mahpus memang paling layang mengepalai parti mengaku Islam tapi sebenarnya tidak lebih dari kaldai tunggangan DAP dan PKR

Sunday, May 22, 2011

KLUANG RAIL COFFEE guna gelatin babi? Sial punya Cina ...


Tiga bersaudara yang juga pengarah syarikat Rail Passion Sdn Bhd, pengeluar Kluang Rail Coffee mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, semalam, atas dua pertuduhan menjual kopi mengandungi gelatin babi di premis mereka tanpa melabelkan kewujudan asid deoksiribonukleik (DNA) haiwan itu pada pembungkusan.


Selain tiga pengarah syarikat itu, dua pemilik kilang dan syarikat yang membungkus kopi campuran untuk jualan syarikat Rail Passion Sdn Bhd turut didakwa di mahkamah sama, semalam.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Siti Rasidah Abd Radzaz di hadapan Majistret Norhabsarina Ayob manakala lima individu itu diwakili peguam S Selvarajah.

Berdasarkan pertuduhan pertama, tiga pengarah terbabit, Lim Jit Chiang, 37, Lim Jit Tong, 42, dan Lim Jit Chen, 58, didakwa menjual serbuk kopi dalam bungkusan mengandungi DNA babi, antara jam 3 petang hingga 4 petang di salah sebuah premis mereka di Jalan Tasik di sini, 25 Mac lalu.

Mereka didakwa menjual serbuk kopi dalam bungkusan belum dibuka itu kepada pegawai Jabatan Kesihatan Johor, Amezatul Aida Mohd Daim dan selepas dianalisis Jabatan Kimia Petaling Jaya, Selangor, didapati terdapat DNA babi di dalam serbuk kopi itu.

Pengundi Sungai Rapat

Mesti mereka tak ngaku salah. Pasti dicuba cari jalan keluar cara legal. Mereka bakal rugi banyak.

Menang atau kalah, maknanya ada kes. Ada kes maknanya ada berlaku. Babi sial punya Cina ...


Tak hormat langsung amalan orang Islam.

OK lah orang Islam pergi makan kedai Cina, kenapa?
Melayu Singapore dan KL sampai naik keretapi ke Kluang untuk minum di Klaung Rail Coffee shop.

Dari sekarang, lebih baik kita boikot kedai kopitiam Cina seperti Ipoh White Coffee, Kluang Rail Coffee dan lain-lain serbok kopi Cina.

Amnya baik kita boikot kedai Cina. Pergi kedai Bumiputera, sokong beli barangan keluaran Bumiputera dan kukuhkan ekonomi Bumiputera. Mereka bukan ikhlas jadi rakyat Malaysia pun ...

Friday, April 22, 2011

Ayuh! Gerakkan segera 1Melayu, 1Bumi

Friday, April 15, 2011

PENDEDAHAN TAHAP OMEGA: Baru Bian Pencacai Rimbunan Hijau


Calon Ketua Menteri Sarawak tajaan parti Malaya, PKR yang selama ini berlakon suci dan sebgai pejuang hak tanah adat rupa rupanya ada satu rahsia besar.

Kalau korang tengok betul betul kes yang dia lawan, ada satu pattern,

dia hanya bertindak secara selektif

dan yang lebih menarik, si Barua Bian ni tak pernah mengambil tindakan terhadap syarikat yang merupakan pesalah paling besar dalam kes menceroboh tanah hak adat

nak tahu apa anama syarikat tu? Rimbunan Hijau (RH) yang selalu diserang oleh Sarawak Report...

kenapa dia tak serang RH? Kerana dia sudahpun dibeli oleh RH

menurut maklumat yang kami terima, dia dibayar sebanyak RM250 sebagai 'retainer' oleh RH

RH adalah anak guam dia, mungkin dibayar secara tidak  rasmi, wang tersebut mungkin dikatakan sebagai bantuan politik tapi hakikatnya ia adalah duit untuk menutup mulut Barua Bian

Perkara ini sudah mula disedari oleh masyarakat tempatan yang hairan mengapa kes pencerobohan tanah hak adat mereka langsung tidah diendahkan oleh Barua Bian.


Tuesday, April 5, 2011

VIDEO SEKS ANWAR: PAS digesa tingkatkan Solat Hajat

Kebenran hampir terserlah sepenuhnya.

 
Pas digesa agar meningkatkan SOlat Hajat agar lebih ramai mereka yang mengetahui kisah sebenar Anwar tampil ke  hadapan untuk menceritakannya kepada rakyat..maklumlah, beratus ratus pemimpin parti PKR yang tleah keluar parti dan menceritakan keburukkan Anwar belum cukup untuk meyakinkan rakyat Malaysia...

ada banyak lagi kebenaran tentang Anwar yang akan lebih terbongkar antaranya

  1. Kelakuan Homoseks
  2.  Ejen penghancur asing
  3.  Penipu rakyat paling besar kini
  4.  Perasuah paling besar Malaysia ketika DPM
  5.  Penyalah guna kuasa terbesar semasa DPM
  6.  Membohong kepada anak isteri sendiri

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan