Thursday, October 28, 2010

PAS umumkan ETP untuk Kelantan

Kote Baru, Okt 29 - Kerajaan Poknik telah meluluskan satu program transformasi ekonomi yang dijangka akan mampu meningkat ekonomi negeri Kelantan ke taraf dunia dalam tempoh tiga tahun.

Menurut jurukona kanan kerajaan negeri, Latuk Husam Musang kerajaan negeri kelantan telah mempelajari beberapa teknik dari kerajaan pusat dan memperbaikinya dalam menghasilkan ETP untuk Kelantan.

"Contohnya makmal yang digunakan oleh kerajaan pusat terlalu mahal untuk kami, maklumlah kerajaan Islam memang takde duit, jadi kami telah transformasikan makmal kepada mamak..kami duduk kedai mamak dan tanya orang lalu lalang apa yang demo nak weh...

"Kami telah memilih 12 kedai mamak di Kelantan bagi tujuan ini dan hasilnya menakjubkan, kesemua 12 pegawai yang ditugaskan mengutip maklumat kena kencing manis. tapi takpe ini pengorbanan demi negeri," kona Husam lagi.

Setelah tiga minggu minum teh tarik dan balik terjengkot jengkot, kumpulan Mamak 12 telah berjaya menghasilkan satu  pelan transformasi yang begitu canggih dan berwawasan.

"Kami telah mengenalpasti  lima sektor yang berpotensi menjadi tunjang ekonomi negeri kelantan. Kenapa Lima? Sebab rukun Islam lima perkara,  ini satu lagi bukti jelas yang kami berpegang teguh kepada Islam.

Poknik Raya - Menteri besar Kelantan Poknik terkenan-pasti sebagai produk paling berharga negeri Kelantan dan imej beliau akan dijadikan sebagai salah satu punca utama dana negeri kelantan. Kerajaan negeri kelantan akan mengambil  inisiatif mempopularkan jenama TGNA, Tuan Guru, Nik Aziz, Poknik, N.Ajis dan beberapa lagi yang sedang dikaji. kesemua jenama tersebut telah didaftarkan sebagai nama dagangan terpelihara.
Jenama fesyen Poknik&Anak Beranak juga sedang dihasilkan dan busana tersebut akan berada di pasaran tak lama lagi.
Kelantan akan cuba berlawan dengan jenama Crocs   melalui selipar dan terompah bertuah Poknik.
Poknik juga akan menjadi teras kepada sistem pendidikan di Kelantan dimana para pelajar akan diberikan subsidi air jampi Poknik, ini akan menjamin mereka mendapat keputusan yang baik dalam semua peperiksaan.

Sektor Pasar Malam - Negeri Kelantan menjadi tuan rumah kepada antara 20-30 ceramah politik setiap malam dan ini terbukti menjadi sumber pendapatan  yang baik bagi mereka yang menceburi industri pasar malam maka Kerajaan negeri akan menjadikan Pasar Malam sebagai teras ekonomi kedua negeri Kelantan.
Kerajaan sedang menghasilkan garis panduan kacang rebus, air tebus, murtabak, meehun sup dan snek goreng. Kelantan dijangka akan menjadi pelopor piawaian dalam semua perniagaan yang disebutkan tadi

Pelancungan politik - Kajian kedai Mamak kami mendapati yang rakyat kini suka menonton rancangan realiti TV kerana terdapat banyak mencarut dan maki hamun. Kami sedar bahawa ceramah politik PAS lebih padat dengan carutan dan maki hamun.
Dengan itu kerajaan akan menubuhkan satu Ajensi Pelancungan Politik bagi menarik pelancung dalam dan luar negeri yang mahu menonton dan menjamu telinga dengan carutan dan maki hamun dari beratus ratus penceramah fofessional yang berkepiah putih dan bertopengkan Islam.
Bagi menjadikan pelacuran politik di Kelantan lebih menarik dan berdaya maju lagi, Kerajaan Negeri Kelantan akan menubuhkan Pondok Universiti Kolej Institut Maki-hamun Antarabangsa Kelantan (PUKIMAK).

Eksport penceramah politik - Penyelidik kedai mamak kami juga telah mengkaji model ekspot tenaga kerja yang digunapakai oleh Indonesia, Filipina, Bangladesh dan Myanmar dan berjaya menemui satu ruang pengkhususan yang belum diisi oleh mana mana negara mahupun negeri - ekspot penceramah politik.
Pelancungan politik berdaya saing untuk menjadi satu industri global dan Kelantan mahu menjadi pelopor indsutri alaf baru ini.
Kelantan mempunyai ramai penceramah berapi yang mampu membangkitkan kemarahan dan kebencian terhadap apa saja subjek yang dikehendaki oleh penonton.
Kami juga akan menghantar seberapa ramai anak muda yang berminat ke PUKIMAK bagi mendapat latihan khusus ilmu maki hamun dan carutan.
Poknik akan dijadikan Professor Ilmu Tuhan Mencarut dan ini dijangka akan memberikan PUKIMAK kredibiliti yang tiada tandingan dalam bidang pengkhususannya


Jualan langsung penapis air - Seperti yang diketahui ramai, air paip di Kelantan sejernih teh tarik, di zaman middle ages di Eropah mereka mengatasi masalah taun dan lain lain penyakit berkaitan dengan air kotor dengan meminum beer kerana alkohol membunuh kuman. Walaupun kami terkenal dengan laungan take-beer kerajaan Kelantan percaya teknologi anak tempatan mampu menghasilkan sistem penapis air yang baik.

Ketika ditanya samada beliau yakin pelan ini boleh berjaya, Menteri Besar Kelantan berkata sudah tentu ia akan berjaya kerana nama beliau digunakan sebagai tunggak utama.
"Celako, celako, celako sapa yang dok percaya pelan ni buleh berjayo, kalu kamu taok percayao necayao masuk nerako sebab kamu mesti penyokong Umno...kalau Umno ambo doa pecah perouwk...ambo doa mapuh kerah.
"Celako Celako Celako," makinya lagi

7 comments:

  1. Kah kah kah ... kantoi wak hang! Dengaq kata Si Husam Musang tu nak buat kopi tahi musang mcm kat Indon bro...

    manadanama

    ReplyDelete
  2. wargkahkahkahkah..mantap la bro!

    ReplyDelete
  3. karangan paling bodoh, ko kalau bukan rakyat kelantan dan xtau apa2 ttg keadaan di kelantan, jgn duk wat citer bodoh camni.. memalukan melayu saja..

    ReplyDelete
  4. satu artikel yang cukup bermakna..teruskan usaha anda untuk mempromosikan BN dan boikot Pakatan...

    x lame ak g bahang tnoh ar mg..

    ReplyDelete
  5. Tulisan yang paling bodoh pernah aku baca di abad ini. Buang masa saja.

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan