Tuesday, August 11, 2009

Tak mengaku tapi buat damage control... kenape ye??

Sebenarnya aku ada terima lagi dua artikel yang memaki hamun Tuanku Sultan Perak, tapi ingat tak payah kasi publisiti lagi lah,

BTW diaorang dan block link yang ada Pdf file tu

nampaknay ada orang buat damage control, sape lah tu agaknye

16 comments:

  1. berani kerana benar
    takut kerana salah

    mungkin terdengar bunyi asahan parang kot..

    anak perak

    ReplyDelete
  2. APA NAK HERAN CINA KUTUK RAJA MELAYU DI PERAK. DI TERENGGANU LAGI DASYAT ORANG MELAYU SENDIRI KATA KAT RAJA MELAYU "NATANG" (BINATANG). SENDIRI MAU INGAT LA!...

    ReplyDelete
  3. Ampun Tuanku di sini hamba patik ingin menarik perhatian tuanku mengenai 7 penyelewengan regim Umno - Bn yang telah mengkhianati wasiat Raja - Raja Melayu tersebut.

    1. Kerana persepakatan Umno dan keghairahan Umno untuk dijadikan pewaris negara ini dari penjajah, Umno telah menggagalkan usaha serius sekumpulan besar rakyat tanah ini untuk menjadikan negara ini merdeka sebagai negara bangsa yang lebih bersatu padu. Perlembagaan Rakyat yang diketengahkan oleh AMCJA - PUTERA telah disabotaj , digagalkan dan difitnah oleh Umno bagi pihak British yang tidak mahu negara ini menjadi negara bangsa yang kuat. Maka negara ini terpaksa akur dengan kemerdekaan 'kurniaan British' dan mewarisi dasar pecah perintah yang sehingga hari ini menjadikan kita lemah.

    2. British selaku penjajah telah mengistiharkan Kanun Tanah yang mengandungi Akta Tanah Rizak Melayu. Ketika British mengistiharkan tanah rizab ini sebanyak lebih kurang 7 juta hektar telah digazetkan sebagai Tanah Rizab Melayu. Tahun 1957, British menyerahkan negara ini kepada pewarisnya iaitu Regim Umno dengan bilangan tanah rizab Melayu yang masih 7 juta hektar. Namun kini hanya tinggal lebih kurang bawah 4 juta hektar tanah rizab Melayu yang masih tinggal. Itupun kebanyakan sudah berpindah milik kepada segelintir Melayu kaya dan berkepentingan politik.

    3. Wasiat ketiga ini juga dicabuli. Pertahanan Negara jelas goyah apabila pemimpin regim ini memilih untuk menjadi hamba kepada kuasa asing. Pertahan negara masih bergantung dengan Amerika, pembelian peralatan perang yang melibatkan rasuah telah membahayakan keselamatan negara kerana peralatan yang tidak setara malah turut menyebabkan perajurit negara mati ketika latihan bukan ketika perang kerana mengendalikan peralatan perang yang usang dan tidak berkualiti. Malah tuanku rekod menyatakan Pemimpin kanan regim ini juga terlibat dalam menyerahkan tanah milik negara ini kepada negara asing dengan sewenang wenangnya. Itu belum masuk lagi kisah bagaimana periuk nasi negara ini (BERNAS) kini sudah menjadi milik pedagang asing dari Hong Kong.

    4. Merujuk kepada perihal Kedaulatan Raja - raja Melayu menang telah dijanjikan dalam perlembagaan namun regim Umno Bn yang menguasai 2/3 parlimen negara telah meminda perlembagaan ini dengan menghakis kuasa Raja - raja Melayu. Masih ingatkah Tuanku dengan penghinaan TV3, Utusan dan lain media milik Umno yang menghina dan mengaibkan Raja Melayu semata untuk mempengaruhi rakyat untuk meminda perlembagaan pada tahun 1994 demi menghakis kuasa Raja Melayu.

    5. Sememangnya Islam masih kekal sebagai agama Persekutuan namun kegagalan regim pemerintah menjaga keharmonian Islam amat menyedihkan. Malah Islam dipermainkan sendiri dalam ucapan pemimpin regim ini, khususnya ketika zaman era Mahathir Mohamad. Insitusi masjid, agihan zakat dan bantuan Baitulmal semuanya dipolitikkan sehingga penghormatan kepada institusi agama seumpamanya makin terhakis.

    6. Bahasa Melayu sudah hilang maruah akademiknya. Institut Pengajian Tinggi bangga menggunakan bahasa penjajah sebagai pengantara. Di Peringkat menengah dan rendah mujur rakyat berani bangkit berdepan belantan, gas dan air kimia Polis regim ini maka kemungkinan pengajaran Sains dan Matematik akan dikembalikan semula dalam bahasa Melayu. Tulisan jawi pusaka bangsa telah lama mati......ini semua kerana pengkhinatan regim ini.

    7. Hak istimewa orang Melayu dan bumiputera makin terhakis, bukan kerana dirampas oleh kaum lain tetapi diseleweng oleh bangsa sendiri melalui pengaruh politik regim. Regim ini menggunakan istilah hak bumiputera atau dasar ekonomi baru telah mengaut keuntungan bagi pihak mereka dan keluarga serta kroni mereka atas nama kuota Melayu sedangkan majoriti Melayu masih susah dan melarat. Memang yang kaya melayu tetapi yang kaya sangat kaya dan yang majoriti masih payah dibawah sini.

    Ampun Tuanku ;

    ReplyDelete
  4. Halo terengganu, itu semua orang Umno sudah kena marah sama Umno... ap lagi lu mau bising

    kita silap kita mengaku kita marah sma siapa buat silap

    ini bila silap tak mahu mengaku tak mahu sedar tapi asyik nak kata orang lain pun buat silap

    kesah lama dan basi lah

    ReplyDelete
  5. Saudara Mahajib,

    Usah jadi pembohng, berdosa!

    ReplyDelete
  6. cuba explain sikit camna mintak maaf??.. pergi mengadap Agung ker?? tak pernah dengar pun kat media arus perdana UMNO terengganu pergi mintak maaf kat raja selepas cakap "NATANG" kat raja???

    ReplyDelete
  7. Tok Guru Pelempang MerahAugust 11, 2009 at 12:06 PM

    anon 858--

    yang kau sakit hati orang tak beritahu kau bila masa diaorang minta maaf tu apasal.. tak paayh kecoh kecoh lah, buakna macam pakatan rakyat, telur sebiji riuh sekampung, semua benda nak kecoh public

    masalah tanah sekangkang kera di kampugn buah pala pun tak terhandle...

    kearjaan BN buat highway dari JB sampai BKH, airport berpuluh, semua kena ambil tanah untuk kepentingan rakyat dan negara... selesai elok aje... '


    sekarang si polan yang tuduh kerajaan tindas rakyat masa ambik tanah tu guna kemudahan ni semua takde plak nak rasa bersalah... kalau tindas toksah lah guna segala highway dan airport dan hospital yang dibina atas tanah yang diambil kerajaan

    hipokrit... ciss

    ReplyDelete
  8. "Rakyat sedar siapa yang sebenar-benarnya mengkhianati amanah nusa dan harapan rakyat negara ini. Mereka sudah tentu tidak lupa siapakah yang menggadai Genting Highlands, Pangkor Laut dan penyelewengan dana awam di atas nama komisen. Itu semua dilakukan hanya demi kepentingan sendiri,"

    ReplyDelete
  9. Akhirnya saya dapat penjelasan melalui pihak Ronnie Liu melalui url ini http://www.youtube.com/watch?v=d3s_MZ6Xdos&feature=channel_page.
    Maka yang jelas Ronnie Liu mungkin ada kebenaran dari segi perundangan yang dicipta oleh penjajah. Rupa-rupanya begitulah negara kita selama ini dan kalau terus umno barisan nasional memerintah perkara sebegini tidak akan terbongkar.

    ReplyDelete
  10. Ingat ingat sikit kerajaan adalah milik mutlak Tuanku. Jangan kau nak hina pulak raja raja Melayu. Tanah yang kau tumpang ini adalah milik Melayu..Kalau tak suka dengan adat adat Melayu dipersilakan berambus. Bukan susah masukkan baju dalam beg lepas tu berambus. Orang Melayu yang sibuk tahankan Cina ni juga boleh kita katakan sebagai Melayu derhaka dan dipersilakan jugak berambus. Anda tidak diperluakan di negara ini.. Di Terengganu orang yang kata natang pun boleh berambus. Tapi yang aku heran ada jugak Melayu yang nak tahankan Cina ni. Sedar sedar sikit kalau Tuanku tak ada dan dibiarkan diinjak injak oleg bangsa lain Melayu sendiri yang akan mampus. Jangan jadi tali barut semata mata nak kan kuasa. Melaka hilang Sultan pun pasal orang orang yang gila jadi tali barut. Takkan Melayu hilang di dunia.

    ReplyDelete
  11. Untuk menyatu padukan rakyat Malaysia di bawah satu bumbung, perjuangan berasaskan perkauman tidak boleh lagi diterima untuk diamalkan di Malaysia, tambahan pula Datuk Sri Najib sendiri cuba membawa satu visi baru untuk Malaysia iaitu satu Malaysia.

    Masaalahnya, apakah satu Malaysia yang di fahami oleh Najib sama dengan yang di fahami oleh rakyat jelata, kalau berbeza, nampaknya api perkauman akan semakin menebal nanti.

    Andaikata Barisan Nasional berjaya melupuskan semua parti-parti perkauman yang bernaung dibawahnya dan yang wujud nanti hanyalah Barisan Nasional, yang memperjuangkan semua kaum, manakala di pihak pembangkang pula, memang telah sedia di fahami bahawa parti-parti gabungannya adalah tidak berasaskan kaum .

    Untuk menjadi kenyataan, pengorbanan dari semua parti-parti amatlah diperlukan, ianya bukan mudah tetapi tidak mustahil boleh dilakukan, munkin Datuk Sri Najib boleh melakukan seperti mana ayahnya berjaya menubuhkan Barisan Nasional dahulu..............

    ReplyDelete
  12. Ya yang relevant hanyalah perkauman DAP

    hidup DAP,

    Hidup Cina
    tunduk pas ekstremis
    boleh blah PKR ekstremis JIM

    ReplyDelete
  13. Hahaha!!!parti pembangkang tak dak yang perkauman!!Hahaha!!!lawak sungguh kenyataan ini.bagus la tuh, lega sikit la dengaq cmtu..terbela la nasib melayu mcm mana terbelanya kematian Teoh...Tak abis2 dgn bawak cerita lama la pembangkang ni..dh la mudah tetipu, Ronnie Liu pusiing sikit dh percaya...Woi, kalau hgpa semua nk bangkitkan kejahatan UMNO yang dulu2, awat tak mau bangkitkan sekali kejahatan DAP dulu2...jgn nk pembohong kata DAP dh berubah...hgpa semua kesah apa, tp pikiaq la anak cucu hgpa plak..hgpa dh mampuih depa dok teseksa kat bumi sendiri kalo puak DAPSY ni pegang Malaysia..jgn kata la Melayu akan ada dlm tampuk pemerintahn kalao depa dpt kerajaan..kalau ada pun semua kena cucuk hidung..Aku bangga UMNO pagang kerajaan..Aku tetap jugak dpt degree dgn pinjaman yg kerajaan bagi..Aku tetap tak lupa Ajaran Islam even aku sokong UMNO/BN...Aku tau hgpa semua marah sgt kat UMNO tp dlm bentuk apa yg hgpa teraniaya..Jgn wat tindakan jangka masa pendek yg mana kangka masa panjang kita Umat Islam/melayu yg rugi...
    Tak salah kalo kita nk menegur tp jgn smp kita menggadaikan maruah kita pada puak kafir..Islam/melayu ni mmg baik hati dan budiman sebab kita tak penah kutuk agama lain..tp xkan kita nk tegak kan juga faktor politik kalau Agama kita dihina..Mmg tak salah kalo nk kata MCA ngn MIC pun tggu masa ja islam/Melayu nk jatuh..tp siapa yg nk menghalang benda tuh n menjadikan islam/melayu kembali gah..Kita wahai semua yg beragam islam..Puak2 lain hanya bertepuk tangan saja bila kita bergaduh...tp apa nk buat dh kalo raja pencetus huru-hara org kita jugak (anWAR)...nasib...nasib.....

    Melayuygtaklayu

    ReplyDelete
  14. Sudah 52 tahun merdeka, siapa kah orang Melayu yang dapat hak istimewa itu? Apa bentuk hak istimewa itu? Ini perlu diperjelaskan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri. Bukan main hentam kromo sahaja untuk menyedapkan telinga ahli ahli UMNO mendengarnya. Sampai bila Tan Sri nak main wayang kepada ahli-ahli UMNO lagi?

    Tan Sri Muhyiddin menuduh Anwar sebagai penghianat kepada orang Melayu, soalannya apa yang sudah dikhianati oleh Anwar Ibrahim kepada orang Melayu, Tan Sri tidak perjelaskan faktanya?

    Sejak bila juga UMNO memartabatkan orang Melayu? UMNO hanya memartabatkan dengan cogan kata sahaja? Tapi praktikalnya kosong. Secara teori sahaja para pemimpin UMNO kata, kerana UMNO lah yang memartabatkan orang Melayu, bahasa Melayu ada dalam Perlembagaan Persekutuan dan terpelihara, tapi dalam masa yang sama anak anak Melayu diasak dengan bahasa Inggeris dalam pembelajaran sains dan matematik, hingga kehari ini begitu ketara sekali anak anak Melayu banyak yang gagal dalam sains dan matematik, apa yang para pemimpin UMNO memartabatkan bahasa Melayu? "Cakap tidak serupa bikin".

    Siapa yang tarik kekebalan Raja Raja Melayu? Bukan kah para pemimpin UMNO dalam tahun 80an dulu? "Kata dulang paku serpih mengata Anwar, pemimpin UMNO yang lebih".

    ReplyDelete
  15. It is undeniable that malays are stupid, incapable and lazy. Why don't they just humbly admit the facts and repent and learn from other races especially Chinese?

    What is the point to argue here and wasting time again?

    From the first onwards we were merely telling the truths. It wasn't us who think that way but their own Badawi as well.

    All malays should go and read the newspaper, even Badawi is ashamed of maintaining the NEP after 34 years of implementing it and these malay baboons are still asking for it.

    Even Badawi wanted them to compete on a level playing field.

    So what does all these tell the world? It sends a very clear message that it is malays themselves who are incapable and lazy and they don't even want to admit it and make a change!

    That is the biggest shame of all.

    Can't you see, it is all back to square one. Year in, year out, some talk for half an hour, some one, some two. Some sing, many belt out their most recent released 'pantun'.

    After all. Malays are good at that. Suggestions after suggestions, some good, some impossible to realize.

    But, do you see any of these materialised? Hardly. Why, why and why???

    Because the malays can never change. Never! Why?

    The leaders forgot it or were they simply didn't want to address and admit that the actual disease is the malays and the remedy itself is also, the malays. They can never change. What is it about the malays?

    Firstly as you all know, they are a lazy species. Since the beginning of time they have been like that. Even the encyclopedia called them as lazy people. I think those British with their accent tried to call them 'malas', and if you put 'y' in, it becomes 'malays'.

    Embracing Islam make them a worse lot. Now they have a license to kill anything that gets into their way.

    Malays are ungrateful lot. In reality, they just can't live or open their minds for others. When Mahathir said that they are complacent, they put him in jail. When Mahathir encouraged them to learn English language, they got angry with him, saying it is a 'bahasa penjajah'.

    When other races 'maju', they got angry with them too. That was why at the end of Mahathir his regime, he said this, "I have achieved greatness as a prime minister, but I only fail in one thing, changing the malays."

    Well, nothing to be surprised about anyway since Mahathir is not really a malay, and I guess that was why the malays were angry with him.

    Drug abuse, hate, incest, liberal extremism (culture of miniskirts and gay marriages), murder, parochialism, racism, rape, religious fanaticism, snatch theft, spoilt bratty behavior, tribalism, wife abuse, child abuse, all that is associated with the malay race.

    To them, malay is the biggest impediment towards building a truly Malaysian nation, and should be chucked into the dustbins of history.

    A genetically flawed race cannot be fixed by politically. Nature will take its course and globalization will put them out to pasture.

    What have we got now?

    Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

    Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay peoples to adopt Chinese culture which is superior?

    From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malays from Indonesia invaded it.

    Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia!

    ReplyDelete
  16. eh, cakap tak serupa bikin

    tak sangka kamu sebegitu bodoh sekali. kalau nak argue pun, gunakanlah facts. ni dok bagi sweeping statements like an idiot buat apa! yang main hentam kromo ialah kamu! talking through your arsehole!

    kamu tak tau apa hak keistimewaan orang melyu? kamu ni melayu ker apa? have you read the constitution?

    kamu tak tau apa yg termaktub dalam perlembagaan? kamu dah baca the constitution?

    kamu tanya pasal martabat bahasa melayu (refer back to the constitution lah ngok!)

    kamu tak tau kenapa kekebalan raja2 melayu ditarikbalik? kalau dulu2, anak dara kamu kena rape dengan mana-mana sultan.. dok diam ajalahkamu.. kalau ada sultan ketuk sapa2 sampai mati, dok dia alajala.. itu yg kamu nak? unaccountability?

    kamu tanya kenapa kami anggap anwar brahim pengkhianat?

    God bless you my friend, for leading a blinkered life.

    anti-bodoh

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan