Friday, August 27, 2010

Maaf lain cerita, hukum mesti jalan

Bila budak melayu buat salah kat gereja kena masuk mahkamah, bila CIna lempar cat merah pada surau nak mintak maaf aje? Kalau menteri KDN yang tak de telur ni nak duduk lagi kerusi menteri tu, elok lah dia ambik tindakan.




SEREMBAN: Keluarga empat remaja yang ditahan berhubung kes simbah cat dan baling botol arak di Surau Taman Pulai Impian di sini, memohon maaf kepada masyarakat Islam atas perbuatan anak mereka.Cheng Kok Foo, 38; Wong Seow Wai, 43; Loh Teck Ai, 53 dan Leong Foong Kuen, 53, masing-masing memohon maaf dan bersalaman dengan pengerusi jawatankuasa surau itu, Mohd Hasbi Ismail, dalam satu pertemuan anjuran MCA Negeri Sembilan di surau itu, pagi ini.


Blogger cergas GAP telah dedak yang empat budak CIna yang lempar cat ni...

lepas dua hari baru di datang mengaku...

kalau GAP tak dedah sah DAP/PKR/PAS akan kata ini kerja Umno...

kat bawah ni sedutan sikit dari GAP
.
kat atas kenyataan 4 keluarga anak cina yang simbah cat kat surau. 2hari lepas aku dedahkan memang 4 anak cina yang simbah cat ni.

maaf ? aku terima namun hukuman mesti dijalankan...diteruskan ! hishamudin menteri amaran, kalau kau lepaskan budak ni.. kau akan jadi musuh nombor satu bloger dan musuh nombor satu melayu !

jangan lembik ! 2 anak melayu dah kau sumbatkan dalam penjara dalam kes arson gereja gombak, kes kepala lembu pun kau dah jatuh hukum.

2 comments:

  1. Kalau salah kenakan hukuman tak kira bangsa baru adil,kita satu malaysia.

    ReplyDelete
  2. ini hasil didikan umno..isu agama dan bangsa sering dilaga lagakan dan dimainkan,lebih lebih lagi waktu nak dekat pilihanraya..

    nak tanya ,kenapa tak ambil tindakan kpd guru di johor yang hina orang cina dan juga pegawai khas PM yang hina orang cina dan india di m'sia?
    kalau benar benar nak jaga keamanan rakyat.

    sebenarnya isu ini sengaja di mainkan untuk mendapat pengaruh melayu supaya emosi mereka dimainkan dan ini menguntungkan parti yang berpaksikan bangsa melayu umno.Amalan ini bukan baru,ia diamalkan oleh penjajah british atas dasar "pecah dan perintah" dimana rakyat dipisahkan mengikut bangsa dan kegiatan ekonomi.

    Bagi british dengan memecahkan rakyat,ia berjaya melemahkan kekuatan rakyat yang pecah belah dan ini akan meningkat penggantungan seluruh rakyat kpd british.jika rakyat bersatu, ia akan mengancam kedudukan penjajahan british di tanah melayu.

    Begitu juga dgn umno,dengan memecahkan rakyat, pergantungan rakyat akan berpecah dan penggantungan rakyat mengikut bangsa akan menuju kpd 3 parti yang berlandaskan bangsa iaitu,umno untuk bangsa melayu, mca untuk bangsa cina dan mic untuk bangsa india.

    Inilah ulangan setiap kali 5 tahun pilihan raya.cuba semak balik trajedi trajedi 12 kali pilihanraya ,benda yang sama di ulangtayang. inilah menyambung kelangsungan politik umno,mca dan mic.

    kali ini isu ini akan dimainkan lebih hebat lagi kerana umno sedar tempoh hayat mereka bakal berahir, oleh itu umno kan menggunakan semua talian hayat dan kuasa yang ada demi kelangsungan politik mereka.

    inilah hakikatnya.kalau tak percaya,cuba tanya pemimpin umno.

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan