Tuesday, October 29, 2013

Masih Yang Terbaik

Untuk seketika, lupakan segala masalah yang telah wujud antara kaum.. Kita tetap 1 Malaysia...

Seperti biasa menjelang apa jua perayaan, PETRONAS tidak melepaskan peluang untuk menghasilkan video komersil untuk perayaan tersebut... Terbaru, PETRONAS telah menghasilkan video komersil untuk Deepavali...





Sebagai rakyat Malaysia, kita patut sedar dan bersyukur dengan apa yang kita ada di Malaysia.. Kita masih bebas menyambut apa jua perayaan... Tapi ada jugak wujud golongan yang tak hargai dan nak tunjuk samseng...
 
Untuk kali ni, kita tolak ketepi dulu... Apa pun video komersil dari PETRONAS ni patut difahami isinya dan maksud tersirat  disebaliknya....

Monday, October 28, 2013

Brunei Menjadi Inspirasi Untuk Kelantan Laksanakan Hudud?

Bersediakah kita??



KOTA BHARU - Kerajaan Pas Kelantan sehingga kini tetap serius dan yakin untuk melaksanakan hudud meskipun terdapat pelbagai halangan, bahkan hasrat merealisasikannya juga dianggap sebagai mainan politik pihak tertentu.


Bukti Kelantan tidak lemah semangat biarpun ada kekangan, Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob berkata, kerajaan negeri tetap meneruskan usaha bersungguh-sungguh agar Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 yang diluluskan Dun Kelantan dapat dilaksanakan sepenuhnya.

Menurutnya, apabila disebut pelaksanaan hukum hudud di Malaysia, ramai yang akan mengingati hasrat Kelantan untuk melaksanakan undang-undang itu yang sudah lama diusahakan tetapi dengan pelbagai halangan masih lagi belum berjaya.

“Kita amat hormat Brunei yang sudah mampu menegakkan hukum ini di negara mereka, ini menjadi semangat kepada kita bahawa ALLAH SWT akan pelihara hukum-Nya dan sampai masa insya-ALLAH negeri kita akan dapat laksanakan.

“Ada pihak menyatakan hasrat kerajaan ini sekadar mainan politik sahaja, padahal tuduhan itulah mainan politik dan saya sifatkan golongan yang menolak dan mengejek, mengetepikan syariah Islam khususnya hudud adalah golongan jahil, malah tidak mengetahui keindahan syariat Islam itu sendiri,” katanya.

Terdahulu beliau merasmikan Konvensyen Amar Ma’ruf dan Nahi Mungkar Peringkat Kebangsaan sempena sambutan Hari Hududullah negeri Kelantan di sini, yang turut dihadiri Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah, Penerangan dan Hubungan Seranta negeri, Datuk Mohd Nassuruddin Daud; Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Pengarah Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan, Datuk Che Mohd Rahim Jusoh.

Ahmad berharap program itu dapat menyedarkan minda dan fikiran umat Islam terhadap hudud supaya membuka jalan bagi dilaksanakan walaupun dianggap terlalu sukar, tetapi suatu hari nanti ia akan jadi kenyataan.

“Sambutan program ini juga diadakan bagi mengadakan tekanan kepada pihak tertentu supaya melihat kepada ajaran dan undang-undang Islam secara positif, bukan negatif.

“Bahkan hukum ALLAH SWT lebih mengatasi daripada undang-undang ciptaan manusia,” katanya.

Tambahnya, sambutan hari hudud itu juga dilaksanakan bagi memberi gambaran sahih terhadap pelaksanaan hukum Islam dalam masyarakat kerana ia bersifat mendidik dan bukannya menzalimi.

“Hudud ini bukanlah bermakna hukuman sebat dan potong tangan semata-mata.

“Malangnya wajah hudud ini telah diberikan imej cukup buruk oleh media barat, dengan sokongan media sekular dalam negara kita yang menjadikan masyarakat sering kali tersalah anggap tentang hudud. Hakikat hudud bermakna batasan,” katanya.

Katanya, pelbagai kes jenayah berlaku sekarang ini sangat menakutkan dan beliau mempersoalkan undang-undang sedia ada tidak mampu mencegahnya dengan berpandangan undang-undang dicadangkan oleh ALLAH SWT adalah pencegahan kepada umat Islam dan wajib memperjuangkannya untuk dilaksanakan di negara serta negeri.

“Apa yang mampu kita (kerajaan negeri) lakukan mengikut bidang kuasa kerajaan negeri sudah kita laksanakan.

"Dengan itu saya menyeru kepada semua jabatan kerajaan, sama ada negeri atau Persekutuan, sama-sama bertanggungjawab meningkatkan kualiti iman dalam kalangan rakyat dengan bekerjasama menyeru kebaikan cegah kemungkaran menerusi pendekatan masing-masing,” katanya. -Sinar Harian



Yang pastinya ada yang akan meraung bila hukum hudud benar-benar dilaksanakan.. Mungkinkah ini caranya untuk menghapuskan jenayah yang semakin menjadi-jadi dalam negara kita??

Thursday, October 24, 2013

Masih Amankah Malaysia ku?



Maaflah..Gambar diatas bukanlah untuk menakut-nakutkan jauh sekali untuk buat sampai tak tidur malam..Nampaknya keamanan negara kita bukan lagi seperti dulu...

Ish..Baru pagi tadi kita dikejutkan dengan berita pegawai bank mati ditembak oleh pengawal yang merompak bank tempat beliau sendiri berkerja, lagi sekali Malaysia digegarkan dengan berita 4 orang awam diserang secara tiba-tiba. Kejadian terbaru ni meragut 2 nyawa...Suspek dipercayai kurang siuman dan mempunyai masalah mental...

Laporan dari MStarOnline...

KUALA LUMPUR: Seorang budak penghantar barang tiba-tiba mengamuk lalu menikam dua orang sehingga mati sementara dua lagi cedera dalam satu kejadian di sini pada Khamis.
Insiden yang berlaku pada pukul 11.20 pagi itu bermula apabila suspek yang berusia 26 tahun itu menghantar rokok di beberapa buah kedai di Stesen Terminal LRT Gombak.
Timbalan Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata suspek menikam pemilik kedai berusia 60 tahun dan pembantunya iaitu seorang perempuan berusia 40 tahun.
"Dia kemudiannya melarikan diri dengan menaiki sebuah van jenis Daihatsu berwarna putih menghala ke Taman Melati.
"Kenderaan dinaiki suspek turut berlanggar dengan sebuah lagi van yang dipandu oleh seorang lelaki tua di hadapan stesen LRT Taman Melati," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.
Beliau berkata pemandu van tersebut keluar daripada kenderaannya untuk melihat keadaan vannya turut ditikam sebanyak tiga kali menyebabkan mangsa mati di tempat kejadian.
"Suspek kemudiannya kembali menaiki vannya dan memandu kira-kira satu kilometer daripada tempat kejadian sebelum berlanggar dengan sebuah Toyota Prius yang dipandu oleh seorang remaja.
"Dia kemudiannya menikam remaja berkenaan sekali dan ketika mangsa cuba melarikan diri, suspek menikam mangsa sebanyak dua kali lagi," katanya sambil menambah remaja berkenaan merupakan pelajar kolej turut meninggal dunia di tempat kejadian.
Beliau berkata orang ramai yang menyaksikan insiden berkenaan segera menahan suspek sebelum pihak polis tiba.
Difahamkan suspek dilihat bercakap seorang diri dan gagal menahan rasa amarahnya ketika kejadian.


Berikut merupakan gambar-gambar mangsa ketiga yang merupakan yang pertama terbunuh:






Mangsa terakhir yang merupakan yang kedua terbunuh:



Dan gambar suspek yang telah berjaya ditangkap dan sekitar keadaan tempat kejadian:




Nasib baik suspek berjaya ditangkap...Kalau tak, orang awam kat stesen LRT mana la pulak dia jadikan mangsa...

VIDEO: Video ini dirakam oleh orang awam yang berada ditempat kejadian...Sila lihat..



Oh ya... Video seterusnya ini adalah rakaman CCTV kejadian pegawai bank dibunuh oleh pengawal keselamatan...




Aku rasa ramai yang bersetuju kalau aku cakap rakyat Malaysia perlukan sesuatu untuk memastikan keselamatan mereka terjamin...Mungkin pihak PDRM boleh mengatur strategi yang sesuai sama seperti mereka mengatur rancangan untuk menangkap geng-geng kongsi gelap dalam OPS CANTAS...

Malang memang tidak berbau...Tapi berhati-hati lah.. Aku percaya orang-orang yang telah melakukan semua ini mempunyai sebab tersendiri...Kos hidup tinggi, hutang keliling pinggang, tekanan hidup antara sebab-sebab yang boleh dikaitkan dengan permasalahan yang berlaku...Masih amankah Malaysia ku kini?

Wednesday, October 16, 2013

Jangan Main-Main....



Alhamdulillah..Mahkamah dah putuskan larangan menggunakan kalimah Allah bagi bukan Islam...Jangan main-main dengan kalimah Allah S.W.T... Jangan sesekali mempertikaikan keputusan mahkamah terutama orang Islam sendiri.. Boleh murtad jadinya...Nauzubillah....


SHAH ALAM - Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut menyatakan orang Islam yang mempertikaikan keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan kalimah ALLAH boleh menjadi kafir serta murtad. 
Menurutnya, tindakan umat Islam yang mempertikaikan keputusan itu mencerminkan akidah dan syariat serta keji dari segi akhlak. 
Katanya, kafir dan murtad seseorang itu  "jatuh" sekiranya individu tersebut melakukan dalam keadaan sengaja dan waras. 
"Kalau takdirnya yang mempertikaikan itu umat Islam, mereka boleh menjadi kafir dan murtad sekiranya (kenyataan mempertikaikan) itu dilakukan dengan sengaja," katanya yang dipetik Utusan.online. 
Kelmarin, Mahkamah Rayuan memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan dalam majalah mingguan The Herald.
 
Dalam pada itu, Nooh berkata, mempertikaikan keputusan itu juga seolah-olah mempersoalkan apa yang termaktub dalam kitab suci al-Quran iaitu ALLAH hanya untuk orang Islam.
 
"Kalau jatuh murtad, gugurlah amalan mereka di dunia dan akhirat. Segala amalan kebaikan tidak akan diterima. -SINAR HARIAN
 
"Oleh itu, mereka wajib segera bertaubat dengan mengucap dua kalimah syahadah dan berjanji tidak akan mengulangi dosa itu lagi," katanya lagi.

Kejayaan atas usaha peguam-peguam yang berjuang untuk mempertahankan  kalimah Allah memang dipuji dan dikagumi... PUTRA MERDEKA ada cerita lanjut...

Friday, October 11, 2013

Pesawat MAS Terhempas Di Kudat



Masa tengok berita semalam, terkejut jugak dapat tau pesawat MAS atau lebih tepat MASWing terhempas di Kudat... Langgar rumah orang pulak tu... Baca laporan lanjut ni..

KOTA KINABALU: Malaysia Airlines (MAS) mengesahkan dua mati dalam nahas pesawat Twin Otter MASWings terhempas di Kudat pada Khamis.
Mereka ialah pembantu juruterbang Marc Joel Bansh, 23, dan penumpang Tan Ah Chai, 96.
Bansh meninggal dunia kira-kira 9 malam ini manakala Tan menghembuskan nafas terakhir kira-kira empat jam lebih awal akibat kecederaan parah.
Ketua Pegawai Operasi Kumpulan MAS yang juga Pengerusi MASwings Ahmad Jauhari Yahya berkata setakat ini disahkan dua mati dan dua lagi cedera.
Beliau berkata terdapat seorang warga Filipina manakala lainnya warga Malaysia dalam pesawat itu yang membawa 14 penumpang dan dua krew.
"Kami amat sedih dengan kejadian pesawat MH3002 yang terhempas, yang berlepas dari Kota Kinabalu ke Kudat pada 2.50 petang.
"Kami mengucapkan takziah kepada keluarga dan rakan kepada yang terbunuh dan mereka yang terlibat dalam nahas ini dan kami sedang melakukan yang terbaik untuk membantu mereka dalam keadaan yang amat sukar ini," katanya dalam sidang akhbar di sini malam Khamis.
Ahmad Jauhari berkata MASwings telah membuka pusat panggilan 24 jam dan anggota keluarga penumpang yang terbabit dalam nahas itu boleh menghubungi 03-78841234 untuk sebarang pertanyaan dan maklumat.
Sejurus selepas sidang akhbar itu, Ahmad Jauhari berlepas ke Kudat untuk meninjau tempat kejadian dan melawat mangsa.
Terdahulu, pesawat MASWings, MH3002 berlepas dari Lapangan Terbang Kota Kinabalu pada pukul 2.05 petang dalam perjalanan ke sebuah daerah utara Sabah yang memakan masa 40 minit.
Pesawat berkenan terhempas ekoran cuaca buruk ketika ia cuba melakukan pendaratan pada aras 900 meter.
Laporan awal mendapati angin kencang menolak pesawat daripada mendarat di landasan.
Terdapat 16 orang dalam pesawat tersebut termasuk juruterbang.
Ini merupakan nahas pertama membabitkan MASWings di Kudat.
Keluarga penumpang pesawat itu diminta menghubungi 03-78841234 untuk pertanyaan dan maklumat lanjut.
MASWings menawarkan perkhidmatan udara di kedua-dua bandar berkenaan. 

Takziah pada keluarga mangsa.. Semoga mereka tabah menerima kejadian ini..

Lagi gambar kejadian....







Wednesday, October 9, 2013

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan