Tuesday, October 29, 2013

Masih Yang Terbaik

Untuk seketika, lupakan segala masalah yang telah wujud antara kaum.. Kita tetap 1 Malaysia...

Seperti biasa menjelang apa jua perayaan, PETRONAS tidak melepaskan peluang untuk menghasilkan video komersil untuk perayaan tersebut... Terbaru, PETRONAS telah menghasilkan video komersil untuk Deepavali...





Sebagai rakyat Malaysia, kita patut sedar dan bersyukur dengan apa yang kita ada di Malaysia.. Kita masih bebas menyambut apa jua perayaan... Tapi ada jugak wujud golongan yang tak hargai dan nak tunjuk samseng...
 
Untuk kali ni, kita tolak ketepi dulu... Apa pun video komersil dari PETRONAS ni patut difahami isinya dan maksud tersirat  disebaliknya....

Monday, October 28, 2013

Brunei Menjadi Inspirasi Untuk Kelantan Laksanakan Hudud?

Bersediakah kita??



KOTA BHARU - Kerajaan Pas Kelantan sehingga kini tetap serius dan yakin untuk melaksanakan hudud meskipun terdapat pelbagai halangan, bahkan hasrat merealisasikannya juga dianggap sebagai mainan politik pihak tertentu.


Bukti Kelantan tidak lemah semangat biarpun ada kekangan, Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob berkata, kerajaan negeri tetap meneruskan usaha bersungguh-sungguh agar Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 yang diluluskan Dun Kelantan dapat dilaksanakan sepenuhnya.

Menurutnya, apabila disebut pelaksanaan hukum hudud di Malaysia, ramai yang akan mengingati hasrat Kelantan untuk melaksanakan undang-undang itu yang sudah lama diusahakan tetapi dengan pelbagai halangan masih lagi belum berjaya.

“Kita amat hormat Brunei yang sudah mampu menegakkan hukum ini di negara mereka, ini menjadi semangat kepada kita bahawa ALLAH SWT akan pelihara hukum-Nya dan sampai masa insya-ALLAH negeri kita akan dapat laksanakan.

“Ada pihak menyatakan hasrat kerajaan ini sekadar mainan politik sahaja, padahal tuduhan itulah mainan politik dan saya sifatkan golongan yang menolak dan mengejek, mengetepikan syariah Islam khususnya hudud adalah golongan jahil, malah tidak mengetahui keindahan syariat Islam itu sendiri,” katanya.

Terdahulu beliau merasmikan Konvensyen Amar Ma’ruf dan Nahi Mungkar Peringkat Kebangsaan sempena sambutan Hari Hududullah negeri Kelantan di sini, yang turut dihadiri Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah, Penerangan dan Hubungan Seranta negeri, Datuk Mohd Nassuruddin Daud; Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Pengarah Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan, Datuk Che Mohd Rahim Jusoh.

Ahmad berharap program itu dapat menyedarkan minda dan fikiran umat Islam terhadap hudud supaya membuka jalan bagi dilaksanakan walaupun dianggap terlalu sukar, tetapi suatu hari nanti ia akan jadi kenyataan.

“Sambutan program ini juga diadakan bagi mengadakan tekanan kepada pihak tertentu supaya melihat kepada ajaran dan undang-undang Islam secara positif, bukan negatif.

“Bahkan hukum ALLAH SWT lebih mengatasi daripada undang-undang ciptaan manusia,” katanya.

Tambahnya, sambutan hari hudud itu juga dilaksanakan bagi memberi gambaran sahih terhadap pelaksanaan hukum Islam dalam masyarakat kerana ia bersifat mendidik dan bukannya menzalimi.

“Hudud ini bukanlah bermakna hukuman sebat dan potong tangan semata-mata.

“Malangnya wajah hudud ini telah diberikan imej cukup buruk oleh media barat, dengan sokongan media sekular dalam negara kita yang menjadikan masyarakat sering kali tersalah anggap tentang hudud. Hakikat hudud bermakna batasan,” katanya.

Katanya, pelbagai kes jenayah berlaku sekarang ini sangat menakutkan dan beliau mempersoalkan undang-undang sedia ada tidak mampu mencegahnya dengan berpandangan undang-undang dicadangkan oleh ALLAH SWT adalah pencegahan kepada umat Islam dan wajib memperjuangkannya untuk dilaksanakan di negara serta negeri.

“Apa yang mampu kita (kerajaan negeri) lakukan mengikut bidang kuasa kerajaan negeri sudah kita laksanakan.

"Dengan itu saya menyeru kepada semua jabatan kerajaan, sama ada negeri atau Persekutuan, sama-sama bertanggungjawab meningkatkan kualiti iman dalam kalangan rakyat dengan bekerjasama menyeru kebaikan cegah kemungkaran menerusi pendekatan masing-masing,” katanya. -Sinar Harian



Yang pastinya ada yang akan meraung bila hukum hudud benar-benar dilaksanakan.. Mungkinkah ini caranya untuk menghapuskan jenayah yang semakin menjadi-jadi dalam negara kita??

Thursday, October 24, 2013

Masih Amankah Malaysia ku?



Maaflah..Gambar diatas bukanlah untuk menakut-nakutkan jauh sekali untuk buat sampai tak tidur malam..Nampaknya keamanan negara kita bukan lagi seperti dulu...

Ish..Baru pagi tadi kita dikejutkan dengan berita pegawai bank mati ditembak oleh pengawal yang merompak bank tempat beliau sendiri berkerja, lagi sekali Malaysia digegarkan dengan berita 4 orang awam diserang secara tiba-tiba. Kejadian terbaru ni meragut 2 nyawa...Suspek dipercayai kurang siuman dan mempunyai masalah mental...

Laporan dari MStarOnline...

KUALA LUMPUR: Seorang budak penghantar barang tiba-tiba mengamuk lalu menikam dua orang sehingga mati sementara dua lagi cedera dalam satu kejadian di sini pada Khamis.
Insiden yang berlaku pada pukul 11.20 pagi itu bermula apabila suspek yang berusia 26 tahun itu menghantar rokok di beberapa buah kedai di Stesen Terminal LRT Gombak.
Timbalan Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata suspek menikam pemilik kedai berusia 60 tahun dan pembantunya iaitu seorang perempuan berusia 40 tahun.
"Dia kemudiannya melarikan diri dengan menaiki sebuah van jenis Daihatsu berwarna putih menghala ke Taman Melati.
"Kenderaan dinaiki suspek turut berlanggar dengan sebuah lagi van yang dipandu oleh seorang lelaki tua di hadapan stesen LRT Taman Melati," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.
Beliau berkata pemandu van tersebut keluar daripada kenderaannya untuk melihat keadaan vannya turut ditikam sebanyak tiga kali menyebabkan mangsa mati di tempat kejadian.
"Suspek kemudiannya kembali menaiki vannya dan memandu kira-kira satu kilometer daripada tempat kejadian sebelum berlanggar dengan sebuah Toyota Prius yang dipandu oleh seorang remaja.
"Dia kemudiannya menikam remaja berkenaan sekali dan ketika mangsa cuba melarikan diri, suspek menikam mangsa sebanyak dua kali lagi," katanya sambil menambah remaja berkenaan merupakan pelajar kolej turut meninggal dunia di tempat kejadian.
Beliau berkata orang ramai yang menyaksikan insiden berkenaan segera menahan suspek sebelum pihak polis tiba.
Difahamkan suspek dilihat bercakap seorang diri dan gagal menahan rasa amarahnya ketika kejadian.


Berikut merupakan gambar-gambar mangsa ketiga yang merupakan yang pertama terbunuh:






Mangsa terakhir yang merupakan yang kedua terbunuh:



Dan gambar suspek yang telah berjaya ditangkap dan sekitar keadaan tempat kejadian:




Nasib baik suspek berjaya ditangkap...Kalau tak, orang awam kat stesen LRT mana la pulak dia jadikan mangsa...

VIDEO: Video ini dirakam oleh orang awam yang berada ditempat kejadian...Sila lihat..



Oh ya... Video seterusnya ini adalah rakaman CCTV kejadian pegawai bank dibunuh oleh pengawal keselamatan...




Aku rasa ramai yang bersetuju kalau aku cakap rakyat Malaysia perlukan sesuatu untuk memastikan keselamatan mereka terjamin...Mungkin pihak PDRM boleh mengatur strategi yang sesuai sama seperti mereka mengatur rancangan untuk menangkap geng-geng kongsi gelap dalam OPS CANTAS...

Malang memang tidak berbau...Tapi berhati-hati lah.. Aku percaya orang-orang yang telah melakukan semua ini mempunyai sebab tersendiri...Kos hidup tinggi, hutang keliling pinggang, tekanan hidup antara sebab-sebab yang boleh dikaitkan dengan permasalahan yang berlaku...Masih amankah Malaysia ku kini?

Wednesday, October 16, 2013

Jangan Main-Main....



Alhamdulillah..Mahkamah dah putuskan larangan menggunakan kalimah Allah bagi bukan Islam...Jangan main-main dengan kalimah Allah S.W.T... Jangan sesekali mempertikaikan keputusan mahkamah terutama orang Islam sendiri.. Boleh murtad jadinya...Nauzubillah....


SHAH ALAM - Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut menyatakan orang Islam yang mempertikaikan keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan kalimah ALLAH boleh menjadi kafir serta murtad. 
Menurutnya, tindakan umat Islam yang mempertikaikan keputusan itu mencerminkan akidah dan syariat serta keji dari segi akhlak. 
Katanya, kafir dan murtad seseorang itu  "jatuh" sekiranya individu tersebut melakukan dalam keadaan sengaja dan waras. 
"Kalau takdirnya yang mempertikaikan itu umat Islam, mereka boleh menjadi kafir dan murtad sekiranya (kenyataan mempertikaikan) itu dilakukan dengan sengaja," katanya yang dipetik Utusan.online. 
Kelmarin, Mahkamah Rayuan memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan dalam majalah mingguan The Herald.
 
Dalam pada itu, Nooh berkata, mempertikaikan keputusan itu juga seolah-olah mempersoalkan apa yang termaktub dalam kitab suci al-Quran iaitu ALLAH hanya untuk orang Islam.
 
"Kalau jatuh murtad, gugurlah amalan mereka di dunia dan akhirat. Segala amalan kebaikan tidak akan diterima. -SINAR HARIAN
 
"Oleh itu, mereka wajib segera bertaubat dengan mengucap dua kalimah syahadah dan berjanji tidak akan mengulangi dosa itu lagi," katanya lagi.

Kejayaan atas usaha peguam-peguam yang berjuang untuk mempertahankan  kalimah Allah memang dipuji dan dikagumi... PUTRA MERDEKA ada cerita lanjut...

Friday, October 11, 2013

Pesawat MAS Terhempas Di Kudat



Masa tengok berita semalam, terkejut jugak dapat tau pesawat MAS atau lebih tepat MASWing terhempas di Kudat... Langgar rumah orang pulak tu... Baca laporan lanjut ni..

KOTA KINABALU: Malaysia Airlines (MAS) mengesahkan dua mati dalam nahas pesawat Twin Otter MASWings terhempas di Kudat pada Khamis.
Mereka ialah pembantu juruterbang Marc Joel Bansh, 23, dan penumpang Tan Ah Chai, 96.
Bansh meninggal dunia kira-kira 9 malam ini manakala Tan menghembuskan nafas terakhir kira-kira empat jam lebih awal akibat kecederaan parah.
Ketua Pegawai Operasi Kumpulan MAS yang juga Pengerusi MASwings Ahmad Jauhari Yahya berkata setakat ini disahkan dua mati dan dua lagi cedera.
Beliau berkata terdapat seorang warga Filipina manakala lainnya warga Malaysia dalam pesawat itu yang membawa 14 penumpang dan dua krew.
"Kami amat sedih dengan kejadian pesawat MH3002 yang terhempas, yang berlepas dari Kota Kinabalu ke Kudat pada 2.50 petang.
"Kami mengucapkan takziah kepada keluarga dan rakan kepada yang terbunuh dan mereka yang terlibat dalam nahas ini dan kami sedang melakukan yang terbaik untuk membantu mereka dalam keadaan yang amat sukar ini," katanya dalam sidang akhbar di sini malam Khamis.
Ahmad Jauhari berkata MASwings telah membuka pusat panggilan 24 jam dan anggota keluarga penumpang yang terbabit dalam nahas itu boleh menghubungi 03-78841234 untuk sebarang pertanyaan dan maklumat.
Sejurus selepas sidang akhbar itu, Ahmad Jauhari berlepas ke Kudat untuk meninjau tempat kejadian dan melawat mangsa.
Terdahulu, pesawat MASWings, MH3002 berlepas dari Lapangan Terbang Kota Kinabalu pada pukul 2.05 petang dalam perjalanan ke sebuah daerah utara Sabah yang memakan masa 40 minit.
Pesawat berkenan terhempas ekoran cuaca buruk ketika ia cuba melakukan pendaratan pada aras 900 meter.
Laporan awal mendapati angin kencang menolak pesawat daripada mendarat di landasan.
Terdapat 16 orang dalam pesawat tersebut termasuk juruterbang.
Ini merupakan nahas pertama membabitkan MASWings di Kudat.
Keluarga penumpang pesawat itu diminta menghubungi 03-78841234 untuk pertanyaan dan maklumat lanjut.
MASWings menawarkan perkhidmatan udara di kedua-dua bandar berkenaan. 

Takziah pada keluarga mangsa.. Semoga mereka tabah menerima kejadian ini..

Lagi gambar kejadian....







Wednesday, October 9, 2013

Wednesday, October 2, 2013

Jom undi calon Ahli Majlis Tertinggi ini..Terbaik..Kau ada?


DATUK Dr. Norraesah Mohamad adalah antara wanita yang mempunyai `tarikan' tersendiri bukan kerana sifat semula jadi kewanitaannya tetapi kerana cetusan idea dan kepetahan bercakap dalam isu membangunkan agenda Melayu. 

Pakar ekonomi negara yang terjebak juga dalam bidang politik ini pernah memegang jawatan Timbalan Pengarah Bahagian Antarabangsa, Kementerian Perdagangan dan Perindustrian di tahun 1980-an. 

Norraesah mempunyai latar belakang pendidikan yang cemerlang dengan mempunyai Ph.D dalam Sains Ekonomi di Universiti of Paris 1 Pantheon, Sorbonne. 

Pendidikan tinggi beliau bermula di Universiti Malaya dengan mendapat Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dengan Kepujian.

Beliau kemudiannya melanjutkan pelajaran ke University of Paris 1, Pantheon, Sorbonne bagi mendapatkan Ijazah Sarjana dan bidang Ekonomi dan Kewangan Antarabangsa. 

Kerjaya Norraesah pula bermula sebagai Timbalan Pengarah, Bahagian Antarabangsa, Kementerian Perdagangan dan Perindustrian pada tahun 1985.

Baca kisah kehebatan wanita ini selanjutnya DI SINI

Rugi kalau wanita sehebat ini dinafikan tempat di pimpinan tertinggi UMNO..!!!

Jom undi Datuk Dr. Norraesah....

Mangsa Keempat Kenduri Beracun Meninggal Dunia

Tajul Urus Md. Zain mewakili Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir menyampaikan sumbangan daripada kerajaan negeri kepada mangsa di Hospital Yan

Apalah perasaan tuan kenduri beracun ni ye... Di mana silapnya...Hari ni kenduri tersebut sudah meragut nyawa mangsa keempat.....


SUNGAI PETANI 1 Okt. - Seorang lagi mangsa keracunan makanan rumah kenduri kahwin di Kampung Huma, Tanjung Dawai dekat sini, Sabtu lalu, meninggal dunia di Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH), malam ini. 
Mangsa, Wan Razali Yaakob, 56, disahkan meninggal dunia pukul 7.15 malam selepas dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) sejak pagi semalam. 
Pengarah Jabatan Kesihatan Kedah, Dr. Ismail Abu Taat berkata, warga emas yang berasal dari Kampung Banggol Belau, Merbok itu berada dalam keadaan kritikal sejak dimasukkan di HSAH semalam. 
"Dengan kes terbaharu ini, ia menjadikan jumlah mangsa yang meninggal dunia akibat keracunan makanan dalam majlis kenduri berkenaan meningkat kepada empat orang," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas menemani Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Dawai, Datuk Tajul Urus Md. Zain melawat mangsa-mangsa keracunan makanan di HSAH di sini malam ini. 
Semalam, tiga dilaporkan maut ekoran keracunan makanan selepas menghadiri majlis perkahwinan di Kampung Huma, Tanjung Dawai pada Sabtu lalu. 
Nurshazana Mohd. Rashid, 24, meninggal dunia di rumahnya di Kampung Tempoyak, Bedong pada pukul 1 petang, manakala Mohd. Nor Rahmat Yusof, 11, dari Kampung Singkir Laut maut ketika mendapat rawatan di Hospital Yan. 
Mangsa ketiga, Ibrahim Mohammad, 62, dari Kampung Huma meninggal dunia pada pukul 6.30 petang di HSAH. 
Sementara itu, Tajul Urus yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Pengangkutan dan Kerja Raya negeri berkata, pihaknya mengucapkan takziah terhadap keluarga mangsa terlibat. 
Beliau berkata, pihaknya akan menghulurkan bantuan bagi meringankan beban keluarga yang kematian mangsa sebanyak RM1,000 seorang dan RM200 seorang bagi mangsa yang dimasukkan ke wad. 
Tambahnya, beliau juga merupakan antara tetamu dalam majlis kenduri tersebut pada pagi Sabtu lalu. 
"Selepas makan kenduri, saya terus beredar ke Kuala Lumpur untuk urusan rasmi. Namun, saya bersyukur kerana tidak menghadapi keracunan makanan kerana difahamkan hanya tetamu yang makan kenduri sebelah petang menjadi mangsa," katanya.-UTUSAN

 
Nak kata ada orang nak khianat ke tapi dah keluar laporan menafikannya... Baca di sini... 
 
Mungkinkah kerana cara masak makanan tu kan...Sebab rata-rata mangsa adalah tetamu yang hadir pada sebelah petang...Mungkin makanan tu dah tak elok....
 
Takkan sampai nak buat kenduri harus ada sesi pemantauan cara penyediaan makanan pada masa akan dating pulak kan... Tapi kalau ini lah cara untuk mengelak kejadian seperti ini terjadi lagi, kenapa tidak....
 
Renungkan...

Tuesday, October 1, 2013

PRK Dun Sungai Limau ditentu Khamis ini




PUTRAJAYA - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengadakan mesyuarat khas pada Khamis depan (3 Oktober) di ibu pejabatnya di sini untuk menetapkan tarikh pilihan raya kecil Dun Sungai Limau, Kedah.

Pegawai Perhubungan Awam SPR, Sabri Said berkata, SPR menerima pemakluman rasmi berhubung kekosongan kerusi Dun N20 Sungai Limau daripada Dun Kedah, semalam.

“Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof akan mempengerusikan mesyuarat khas  yang membincangkan tarikh seperti hari penamaan calon, hari pengundian awal, hari pengundian biasa dan daftar pemilih yang akan digunakan.

“Selepas itu diikuti dengan satu sidang media oleh Pengerusi SPR,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Kerusi Dun itu kosong berikutan kematian penyandangnya, Tan Sri Azizan Abdul Razak, Khamis lalu.

Azizan, yang juga bekas Menteri Besar Kedah meninggal dunia akibat jangkitan kuman dan kegagalan organ dalaman yang pelbagai.

Sebelum itu beliau menjalani rawatan lebih empat bulan berikutan masalah kesihatan yang serius.  - Bernama
 
 
 
 
P/S: Dah bersedia??

Monday, September 30, 2013

PLKN- Program Latihan KENCING Negara??


Banyak masalah yang timbul tapi masih dapat jadi Ketua Pengarah PLKN (Program Latihan Khidmat Negara)... Apakah Abdul Hadi Awang Kecil betul2 relevan untuk menyambung jawatan Ketua Pengarah PLKN??

Ramai pelatih meninggal dunia, ada yang beranak, buli.....Semua ni berlaku di bawah pemerintahan Hadi sebagai Ketua Pengarah...Bila dapat sambung lagi jadi ketua pengarah, ikot celah bedah mana pulak dia ni layak nak teruskan jawatan tu? 

Tujuan PLKN tu nak suntik semangat kenegaraan di kalangan belia remaja supaya negara kita ni kekal aman damai lagi permai....Tapi kalau pucuk kepimpinan pun hancur, macam mana nak bagi contoh...Ada jugak berita yang Hadi ni 'berpaling tadah' dan ada pelatih yang dah terpengaruh...Apa cer ni...



Berilah peluang kepada orang lain untuk bawak perubahan kalau dah terang2 nampak Hadi ni tak mampu nak bawak PLKN ke arah yang lebih baik...

Ada yang kata Hadi dapat teruskan jawatan ketua pengarah tu sebab ada "kabel" kuat....Nak tahu? Baca di sini...



Friday, September 27, 2013

Al Fatihah





Al Fatihah...Semoga roh Alahyarham dicucuri rahmat....



TAN SRI AZIZAN ABDUL RAZAK MENINGGAL DUNIA


KUALA LUMPUR: Jenazah bekas Menteri Besar Kedah Tan Sri Azizan Abdul Razak selamat dikebumikan di tanah perkuburan Islam Muasasah Darul Umum, Pokok Sena, Kedah pada pukul 5.30 petang tadi.

Jenazah Allahyarham tiba di Muasasah pada pukul 4.20 petang dengan ambulan jenazah diiringi polis trafik dan lebih 200 penyokong bermotosikal dari Markas Pas Pokok Sena, Langgar.

Setibanya di situ, jenazah Allahyarham disembahyangkan sekali lagi sebelum majlis pengkembumian disempurnakan.

Kira-kira 10,000 orang hadir di majlis pengkebumian itu termasuk-termasuk beberapa pemimpin PAS dan UMNO.

Antara mereka yang hadir ialah Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Tun Mahathir,  Menteri Besar Perak Datuk Seri Zambry Abdul Kadir, bekas mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, Timbalan Menteri Air, Teknologi Hijau dan Tenaga Datuk Seri Mahdzir Khalid, Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din dan orang-orang kenamaan yang lain.

Sebelum itu, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak sebagai seorang yang komited dengan perjuangan Islam.

"Sepanjang hayat tiada istilah rehat bagi beliau, sehinggalah Allah SWT menjemputnya dari ribaan umat,” kata Abdul Hadi seperi yang dilaporkan HarakahDaily.

Dalam satu kenyataan ringkas, Abdul Hadi menyifatkan pemergian bekas Menteri Besar Kedah itu satu kehilangan besar buat PAS. Beliau juga menyifatkan Azizan sebagai sahabat, guru dan pemimpin.

“Sama-sama kita mengambil roh semangat Ustaz Azizan yang mendedikasikan hayatnya untuk perjuangan Islam.

“Mudah-mudahan beliau telah membenarkan janjinya kepada Allah SWT. Semoga segala jihadnya diterima oleh Allah SWT,” katanya.

Sementara itu HarakahDaily juga melaporkan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Azizan sebagai seorang pemimpin yang banyak berjasa kepada rakyat dan negara.

“Saya berhajat benar untuk menziarahi beliau sebelum ini, tetapi disebabkan masalah kesihatan, niat itu tertangguh. Termasuklah ketika Multaqa Ulamak baru-baru ini saya berhasrat hadir dan berniat untuk menziarahinya.

“Namun, Allah mentakdirkan ia tidak berlaku disebabkan kesihatan saya. Saya mendoakan semoga rohnya dirahmati Allah SWT dan ditempatkan bersama orang yang beriman dan para solihin,” katanya.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar pula menyifatkan Azizan sebagai pemimpin PAS yang sangat mencintai perjuangan Islam dan bidang pendidikan.

Katanya, Allahyarham seorang teman yang berfikiran terbuka dan amat memahami naluri segenap lapisan masyarakat.

"Secara peribadi kami pernah bertengkar, menangis dan ketawa bersama, beliau seorang yang bersifat terbuka, kami boleh bersembang beliau faham jiwa orang muda.

Sementara itu, wartawan TV3, Kumaran Rajamoney yang pernah membuat liputan ketika Allahyarham berkhidmat sebagai Menteri Besar Kedah menyifat Allahyarham sebagai seorang yang meletakkan kepentingan negeri dan rakyat, melebihi tuntutan sebagai seorang ahli parti.

"Beliau mengekalkan hubungan baik dengan kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional ketika era kepimpinannya, sekaligus memberikan dimensi baru dalam suasana politik negara yang ketika ini sudah jauh berbeza.

"Ironinya, cara kepimpinan ini juga disegani pemimpin Kerajaan Pusat-BN ketika itu, yang akhirnya memungkinkan Kedah terus disalurkan bantuan dan sokongan.

"Hari ini, bukan hanya ahli PAS meratapi pemergiaan Allahyarham tetapi juga kalangan orang UMNO dan BN. Tan Sri Azizan, contoh terbaik pemimpin berjiwa rakyat dan perlu dicontohi semua pengiat politik," katanya.

Allahyarham kembali ke rahmatullah pada jam 11.10 pagi ini di Hospital Sultanah Bahiyah di sisi ahli keluarganya dan pimpinan PAS pusat dan Kedah.

Sebelum ini, Allahyarham dimasukkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) selepas mendapat jangkitan kuman di kaki dan menerima rawatan di Kedah Medical Centre (KMC) pada awal Mei lalu.

Bagaimanapun kedua-dua belah kakinya terpaksa dipotong pada 9 Mei lalu di HPP akibat jangkitan kuman, dan kemudiannya dipindahkan ke HSB pada 14 Ogos lalu selepas tahap kesihatannya dilihat memuaskan walaupun masih ditempatkan di ICU.

Hujung bulan lalu, Allahyarham menunjukkan perkembangan positif apabila doktor mula menukar tiub pernafasan, selain mula bersuara biarpun masih perlahan, bagaimanapun ia mula merosot sejak jam 3.30 pagi, semalam.

Allahyarham meninggalkan dua orang isteri, Puan Sri Faikah Syeikh Hamzah dan dan Shamsiah Shafie dengan 14 orang anak.

Jenazah Allahyarham disemadikan di Muasasah Darul Ulum bersebelahan dengan bekas presiden PAS Datuk Fadzil Noor.

Azizan adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Limau dalam kawasan parlimen Jerai.

Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah dilaporkan turut menziarahi jenazah Allahyarham Azizan.

Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin turut merakamkan ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham.

Berikutan kematian Azizan, kerusi DUN Sungai Limau kosong dan membolehkan pilihan raya kecil kedua diadakan selepas DUN Kuala Besut.

Pada pilihan raya umum lalu, Azizan berdepan dengan cabaran empat penjuru termasuk sepupunya Mohd Fazillah Mohd Ali yang mewakili BN. Azizan mempertahankan kerusi DUN itu dengan majoriti 2,774 undi.



Monday, September 23, 2013

Mereka kah Naib Presiden UMNO?

Gambar dari Kosmo

Uish.... Terserlah keyakinan... Tambah2 lak tengok muka Zahid Hamidi... Mungkinkah mereka Naib Presiden UMNO??

Kali ini kita bakal menyaksikan saingan 6 penjuru... Selain Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein bertanding untuk merebut kerusi Naib Presiden, Pengerusi Felda,Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad, Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir dan bekas Menteri Besar Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam juga turut bertanding.

Uish.. Panas....Sengit...Masing-masing ada kelebihan tersendiri... Tapi siapa yang betul-betul layak?

Namun salah sorang calon tersebut, Tan Sri Isa Samad  tidak bercadang menubuhkan kumpulan untuk menghadapi pertandingan enam penjuru bagi merebut jawatan naib presiden Umno pada pemilihan parti bulan depan.



Baca cerita lanjut....

MARAN, 22 Sept (Bernama) -- Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad tidak bercadang menubuhkan kumpulan untuk menghadapi pertandingan enam penjuru bagi merebut jawatan naib presiden Umno pada pemilihan parti bulan depan.


Pengerusi Felda itu berkata biarlah pemilihan mengikut peraturan dan secara kekeluargaan dalam parti dan beliau sedia menerima keputusan perwakilan.



"Saya berpendapat adalah tidak sesuai untuk menubuhkan pasukan dalam pertandingan seperti ini kerana kuasa memilih terletak di tangan perwakilan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Tranformasi Komuniti FELDA Di Hati dan merasmikan Dewan Semai Bakti Felda di Felda Jengka 21, dekat sini hari ini.



Mohd Isa bakal berdepan tiga penyandang iaitu Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein serta Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir dan bekas Menteri Besar Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam.



Dalam pada itu, Mohd Isa berkata sistem pengundian melalui 150,000 perwakilan merupakan tranformasi dilakukan Umno ke arah pemilihan kepimpinan parti lebih terbuka.



Beliau berkata jika sistem itu berjaya, tidak mustahil di masa akan datang kesemua anggota Umno diberi peluang untuk memilih kepimpinan parti.



-- BERNAMA

Friday, September 20, 2013

Pasangan Alvavi Dibicara 5 Dan 6 Disember

 
 
Haa.... Harap mahkamah dapat membuat keputusan yang setimpal dengan apa yang pasangan babi ni dah buat... Jangan nak lembut hati sangat... Cina ni kalau diberi muka, makin naik kepala...Tak serik...
 
Biar golongan cina babi ni jadi pengajaran kepada goblok2 yang lain... Jangan nak suka-suka hati macam Malaysia ni tak ada undang-undang...
 
Tak suka Malaysia kenapa tak nak berambus je...Ni la orang cakap...Kecik-kecik tak nak mampus, besar-besar menyusahkan orang....
 
 
 
 
KUALA LUMPUR - Mahkamah Sesyen hari ini menetapkan dua hari, iaitu 5 dan 6 Disember ini untuk perbicaraan kes membabitkan blogger seks kontroversi, Alvin Tan Jye Yee dan Vivian Lee Mei Ling.

Hakim Murtazadi Amran menetapkan tarikh tersebut, dalam kamarnya selepas mengadakan pertemuan dengan Timbalan Pendakwa Raya Nur Haffiza Jemali dan peguam Chong Joo.

Chong memberitahu pemberita bahatuk mendengawa Mahkamah Tinggi sebelum ini menetapkan 31 Oktober depan unr permohonan pasangan itu yang mengemukakan permohonan untuk membatalkan pertuduhan di bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan.

Pertuduhan itu adalah berkaitan tuduhan menyebabkan ketidakharmonian, perpecahan atau perasaan permusuhan, kebencian atau niat jahat atas alasan agama.

Pada 18 Julai lalu, pasangan itu, Alvin, 25, dan Vivian, 24, mengaku tidak bersalah terhadap tiga pertuduhan di bawah Seksyen 4 (1) (c) Akta Hasutan 1948, subseksyen 5 (1) Akta Penapisan Filem 2002 dan Seksyen 298A Kanun Keseksaan.

Bagi pertuduhan pertama, mereka dituduh bersama-sama untuk membuat hasutan di laman Facebook mereka dengan memuat naik gambar mereka makan bak kut teh (hidangan daging babi) dengan ucapan Selamat Berbuka Puasa dengan bak kut teh (wangi, lazat dan menyelerakan) bersama-sama dengan logo halal.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di 568-14-18, Kompleks Mutiara Jalan Ipoh, Batu 3 1/2 di sini, pada 11 dan 12 Julai sekitar jam di 10.48 malam.

Dalam pertuduhan kedua, Tan dan Lee didakwa memaparkan gambar lucah pada http://alviviswingers.tumblr.com/ di tempat yang sama pada 6 dan 7 Julai antara jam 9 hingga 2 pagi.

Bagi pertuduhan ketiga, mereka didakwa memuat naik ke laman Facebook mereka gambar yang sama dan komen yang mungkin menyebabkan permusuhan agama antara orang-orang agama yang berbeza.

Kandungan yang telah dibaca di CAF - Syed Restaurant, Jalan Dang Wangi di sini antara 11 dan 12 Julai sekitar jam 10.48 malam. -
Sinar Harian

Thursday, September 19, 2013

Tak Ada Duit? Bakarlah Arang....


Apa nak jadi zaman sekarang ntah...Senang sangat ambik jalan singkat nak selesaikan maslah tanpa fikir akibat....Kalau yang menanggung akibat tu diri sendiri takpe jugak...Ni yang tanggung orang lain..Anak sendiri lak tu...

Seorang kanak-kanak dipercayai mati akibat terhidu asap dari arang yang dibakar oleh ibu bapak dia sendiri yang pada mulanya berniat nak bunuh 1 keluarga disebabkan masalah wang....Kalau mati betul takpe jugak...Ni anak je yang jadi mangsa....

Mayat kanak-kanak peremuan ni dijumpai selepas 7 hari...Bayangkanlah bau dia...Ishk....Tu pun nasib baik ibu kawan kepada mangsa sedar yang mangsa dah lama tak datang sekolah... Nasib ada orang yang perihatin cam gini...Apa nak jadi ibu bapak zaman sekarang ntah...Ada banyak cara kan nak cari duit selagi kederat empat kerat masih ada....

Ni pun aku tak paham...Menteri mengaku kaya raya.... Tapi rakyat ada yang tak dapat nak sara hidup? Ish... Agaknya ni la jadi bila orang bandar je yang mampu pakai kereta besar-besar...Orang kampung ada tak mampu pakai kereta..Bukan setakat kereta....Tanggung anak pun semput sampai terpaksa membunuh anak sendiri... Kenapa mesti ada dua darjat?? Takan menteri nak kaya sorang2 ketepikan kebajikan rakyat?


Laporan dari Kosmo..

Mayat Mabel diusung keluar dari rumahnya
PETALING JAYA – Sepasang suami isteri yang tertekan dengan masalah kewangan bertindak di luar jangkaan apabila membuat tiga percubaan membunuh diri yang akhirnya membawa kepada kematian menyayat hati ke atas anak perempuan mereka di Blok D, Sri Manja Square di sini semalam.
Mayat Mabel Hiew Mun, 5, yang disyaki telah mati tujuh hari lalu ditemui dalam keadaan mula mereput dan berbau busuk pada pukul 9 pagi oleh seorang ibu rakan sekolah tadika mangsa.
Mangsa merupakan pelajar Tadika Jin Ying yang terletak kira-kira tiga kilometer dari rumahnya.
Ibu rakan sekolahnya bertindak demikian selepas merasa pelik apabila mendapati mangsa tidak hadir sejak lima hari lalu manakala ibu kanak-kanak itu pula gagal dihubungi.
Wanita itu berada di rumah ketika mayat mangsa ditemui.
Mangsa dikatakan mati selepas lemas akibat terhidu asap arang yang dibakar pasangan tersebut di dalam bilik tidur utama.





RM 150 Je....




Kadar bayaran saman AES telah diturunkan sebanyalk RM 150 selepas PDRM mengambil alih AES.. Haa..sesiapa lepas ni yang kena saman, harga dah turun... Liat lagi nak bayar tak tau la...



Baca laporan Berita Harian..


PUTRAJAYA: Kadar baru minimum kompaun system penguatkuasaan automatic (AES) ditetapkan RM150 selaras dengan kadar yang ditetapkan polis DIraja Malaysia (PDRM) berkuat kuasa serta-merta, kata Datuk Seri Hishamuddin Hussein.


PETALING JAYA – Sepasang suami isteri yang tertekan dengan masalah kewangan bertindak di luar jangkaan apabila membuat tiga percubaan membunuh diri yang akhirnya membawa kepada kematian menyayat hati ke atas anak perempuan mereka di Blok D, Sri Manja Square di sini semalam.

Mayat Mabel Hiew Mun, 5, yang disyaki telah mati tujuh hari lalu ditemui dalam keadaan mula mereput dan berbau busuk pada pukul 9 pagi oleh seorang ibu rakan sekolah tadika mangsa.

Mangsa merupakan pelajar Tadika Jin Ying yang terletak kira-kira tiga kilometer dari rumahnya.

Ibu rakan sekolahnya bertindak demikian selepas merasa pelik apabila mendapati mangsa tidak hadir sejak lima hari lalu manakala ibu kanak-kanak itu pula gagal dihubungi.

Wanita itu berada di rumah ketika mayat mangsa ditemui.

Mangsa dikatakan mati selepas lemas akibat terhidu asap arang yang dibakar pasangan tersebut di dalam bilik tidur utama.





VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan