Monday, February 28, 2011

CILI HANGUS: Berakhirkah gandingan Parpukari- RBF

Ini berita terkini yang aku dengar dari rakan rakan blogger yang fasih dengan isu Perak, Blogger besar Perak sudah mula berperang dengan sumber berita utama dari Kelantan, Faisal RBF....



Puncanya, Nizam Kicap.......

Aku mula dengar cerita Nizam dan Parpu mula clash dah beberapa bulan, puncanya ...ye lah aku pun tak tahu punca yang sebenar, dari  mulut Parpu katanya Nizam ni tak pandai jaga wartawan dan tak defend boss dia dengan baik

Dari mulut si Nizam ni pulak, kesahnya Parpukari gila kuasa, semua dia nak bolot, dari blog, ke portal semuany Parpu nak kawal...ape lagi gaduh lah

yang aku tahu si Kicap ni memang ada beebrapa isu, sejak dia kerja dengan Azalina lagi dia dah memang ada masalah, ye lah, bila dah ikut Aza mesti lah juga penganut KJ..

KJ bertemu Parpu macam belerang bertemu api,,,pasti meletop

daru sudut pandangan aku memang ada benarnya kata si parpu ni sebab kengkawan yang jadi wartawan kat ipoh memang tak berape gemor makan nasi kuah kicap....tak mesra dan susah nak dapat berita....


Imej si Zambry pun dah teralar teruk akibat lengainya si kicap ni

lain lain hal aku tak tahu lah.....

yang pastinya RBF ni memang kamcheng dengan PK, dan tak mungkin dia akan defend si Kicap ni tapi kini aku rasa dah ada jurang antara dua blogger besar ni...he he he si RBF ni pun boleh tahan besar, dari ukuran pinggang dan juga ranking ...

Bila RBF serang Another Brick In The Wall yang menyatakan Nizam ni agak kureng...maka aku pun terpikir mungkinkah sudah berakhir gandingan PK-RBF?

Bila aku check balik, ada jugak aku dengar dulu RBF tak puas hati dengan PK kerana tidak mahu berkongsi tugasan dan pendapatan dari Perak, katanya banyak juga, beribu lah

Aku berharap, PK dan RBF tak berperang dan menembak sama sendiri ketika kita sedang berhadapan dengan dua PRK di Merlimau dan Kerdau..

kalau ada apa apa perbezaan pun harap dapat selesaikan cara baik

Kalau RBF dah dengar kesah Nizam, berjumpalah dengan ABITW agar dapat mendengar kesah sebaliknya, kalau tak nak jumpa ABITW, juma gua pun tak pe...hehehehe

kalau jumpa gua belanjateh pun cukup, gua boleh cerita perspektif dari kengkawan yang wartawan dan bekas wartawan...

No comments:

Post a Comment

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan