Wednesday, January 6, 2010

N.Ajis Celaka Celaka Celaka: Pembangkang mahu gulingkan sistem Demokrasi beraja

Isu Allah salah satu langkah mereka untuk mengelirukan umat Islam dan memburukkan Raja Raja



Pertama sekali kita mesti sedar sebenarnya Anwar Ibrahim, DAP dan PAS mahukan sebuah republik.
Mengapa?

DAP ni tak payah ternagkan lah.. dia memang tak senang selagi melayu berkuasa.

PKR ni dia ikut Anwar dan Anwar ni semakin hari semakin jelas ideologi yahudi beliau dan Yahudi ni memang anti Raja Raja - kecuali raja mereka sendiri ( Yahudi tahu sistem beraja ada daulat jadi dia tak nak orang lain ada raja, Raja yahudi sendiri dah tak ada sebab diaorang sendiri yang runtuhkan - ni bab lain.. lain kali kita cerita)

PAS pulak dok sanggah sistem beraja sebab kononnya Nabi tak amalkan sistem beraja... mana boleh beranak beranak aje terus gerenti jadi ketua... tak masuk akal... (ini pun cerita panjang gak, mungkin lain kali boleh kita kupaskan)

OK kita berbalik kepada kontroveris penggunaan kalimah Allah oleh pihak gereja Katolik...



Semakin hari semakin hangat. Bara sedang membakar sekam dari dalam. Dari luar timbunan sekam nampak cantik tapi di dalam sedang merah menyala. Itulah ibarat kes Kalimah Allah yang sedang sibuk diperdebatkan.

Sebenarnya aku pun tak tahu sedalam mana sentiment orang Islam yang tak setuju dengan keputusan mahkamah tinggi Pulau Pinang ni tapi dari yang aku bersembang dengan kawan kawan…boleh dikatakan semua orang setuju ianya satu kontroversi.

Pada pendapat aku, tindakan pembangkang yang terus menerus memecah belahkan orang Melayu menunjukaan bahawa mereka sedang terus menjalankan rancagan untuk mengubah Malaysia dari sebuah demokrasi beraja kepada satu republic.

Aku tahu, ramai yang kata ini satu analisis ekstrem, tapi sebenarnya tidak.

Untuk menjadikan Malaysia satu republic mereka perlu menjatuhkan imej raja raja dan untuk menjayakan program laknat ini mereka menggunakan Islam.




Apabila Anwar Ibrahim dan PKR serta Aziz dan Sabariah dan parti mereka membuat keputusan untuk mengatakan bahawa mereka tidak membangkang keputusan mahkamah tinggi tersebut maka ia membuka ruang untuk Islam diketepikan, sedikit demi sedikit, sebagai agama rasmi persekutuan.

Raja Raja pula adalah ketua agama Islam maka sudah tentulah rakyat yang membangkang keputusan tersebut akan menanti tidakan tuanku semua dalam kes ini.

Saya rasa scenario seterusnya akan dieskploitasi oleh Anwar dan konco konco nya, tak kira apa keputusan para raja.

Kalau Sultan Sultan semua setuju untuk mengembalikan hak eksklusif kalimah Allah kepada umat Islam Malaysia sudah tentu ada suara sumbang dari dalam Pakatan yang akan mempersoalkan keputusan itu dan menuduh raja raja berat sebelah. Malah mungkin ada yang akan menuduh raja raja rasis.

Jika pihak raja raja tidak bersetuju untuk mengembalikan hak eksklusif tersbut maka mereka akan katakana raja raja tak layak menjadi ketua agama.

Inilah taktik dan jawapan yang sama yang digunakan oleh Anwar setelah keputusan mahkamah tinggi PUlau Pinang diketahui umum.

Bila mahkamah beri hak pada Kristian, di masih mengatakan ia adalah taktik Umno dan BN….. aik… tapi dalam masa yang sama mereka mengeluarkan kenyataan menyokong keputusan mahkamah itu…

Kalau mahkamah kata tak boleh, kita tahu dah tuduhan dia… sudah tentu dia tuduh mahkamah tak adil dan ikut telunjuk Umno….

Bila keputusan mahkamah sama dengan pendirian dia pun dia kata Umno tak adil… habis macamana?

Ini sebenarnya bukti Anwar sengaja mengambil pendirian yang bertentangan dengan kehendak rakyat semata mata untuk memecahkan orang Melayu melalui polemik yang tercetus… dia sengaja mahu orang Melayu keliru..



Anwar akan menggunakan kekeliruan ini untuk menaikkan rasa benci dan marah puak yang tidak menyokong institusi raja raja untuk terus berkempen memburukkan tuanku semua.

Ini sudahpun berlaku di Kelantan. Kini terdapat krisis dalaman di Istana. Mereka juga sedang giat menyebarkan fitnah jahat mengenai keluarga diraja Terengganu dan khabarnya sedang berusaha gigih untuk melagakan Tengku Majid dan Tengku Mahkota Johor, Tengku Ibrahim…

Kini mereka sedang mengatur strategi untuk memecahbelahkan keluarga diraja negeri Perak pula…harap panglima panglima dari Perak dapat bersiap sedia untuk melakukan apa saja untuk mematahkan serangan mereka….

4 comments:

  1. Interesting article... ada sikit ekstrem dalam analisis tapi aku rasa mungkin ada kebenarannya

    ReplyDelete
  2. eleh tak habis habis nak tuduh Anwar ejen yahudi

    ReplyDelete
  3. Memang benar Anuar ejen Yahudi.

    Bila jadi ripublik, PKR buang raja raja. Lee Kuan Yu dan Lim Kit Siang akan bermahara lela. Islam yang tidak lagi diperjuangkan oleh, hancur.

    ReplyDelete
  4. Memang benar Anuar ejen Yahudi.

    Apabila Malaysia jadi ripablik, PKR perintah dan buang raja raja Melayu, Lee Kuan Yu dan Lim Kit Siang akan bermaharajalela membuat segala dasar Malaysian Malaysia. Orang Melayu tiada tempat bergantung. Ugama Islam yang dulu diperjuangkan oleh PAS jadi hancur.

    Raja raja jangan lah berdiam diri. Ini bukan soal politik nak sokong perjuangan UMNO/BN, tapi ini soal Islam dan Melayu.

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan