Saturday, July 20, 2013

Nak kene PUKUL baru ambik tindakan?????

Petikan kata-kata Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail dalam surat khabar Berita Harian hari ni(19 Julai 2013)......

"Tindakan untuk mendakwa Alvin dan Vivian juga dibuat lanjutan daripada kejadian seorang individu yang diculik dan dipukul sekumpulan lelaki tidak dikenali,dipercayai rentetan daripada perbuatan mereka"


Perbuatan mereka tu maksudnya perbuatan biadap tahap babi tunggal mereka menghina agama Islam dengan menerbitkan satu penerbitan menghasut melalui satu kandungan gambar dan komen yang bertajuk "Selamat Berbuka Puasa (dengan Bak Kut Teh, Wangi, Enak dan Menyelerakan!!!) yang mengandungi logo halal.

Aih...geram pulak baca apa Gani Patail ni cakap..Adakah ini bermakna jika agama Islam dihina harus ada orang bertindak ala-ala KL Gangster baru nak ambil tindakan??kalau tak ada yang berani ambil tindakan sendiri, adakah isu ini akan terus dibiarkan??? 

Bikin gua 
PANASSSSS je!!

Pasangan Laknatullah


Apa yang pasti pasangan cinabeng ni dah menghadapi 3 tuduhan:

  1. Didakwa menerbitkan satu penerbitan menghasut di laman sosial facebook "Alvi dan Vivian-Alvivi". Penerbitan itu mengandungi gambar dan komen yang bertajuk "Selamat Berbuka Puasa (dengan Bak Kut Teh.. wangi, enak, menyelerakan!!!" yang mengandungi logo halal dan ayat-ayat yang mempunyai kecenderungan menghasut. Hukuman- didakwa mengikut subseksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948.Bagi kesalahan pertama kali, mereka boleh dikenakan denda maksimum RM5,000 atau penjara maksimum tiga tahun atau kedua-duanya dan bagi kesalahan berikutnya, boleh dipenjara maksimum lima tahun jika sabit kesalahan.
  2. Didakwa memuat naik penerbitan itu di Syed Restoran, Jalan Dang Wangi, yang mana perbuatan itu berkemungkinan menyebabkan perasaan permusuhan agama berlainan. Hukuman- didakwa mengikut Seksyen 298A(1)(a) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara minimum dua tahun dan maksimum lima tahun jika sabit kesalahan.
  3. Didakwa mempamerkan gambar-gambar yang didapati lucah di www.alviviswingers.tumblr.com. Hukuman- didakwa mengikut subseksyen 5(1) Akta Penapisan Filem 2002 yang membawa hukuman denda minimum RM10,000 atau maksimum RM50,000 atau boleh dipenjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan. 


Apa pun, gua nak ucap terima kasih banyak-banyak tak terhingga pada 'sekumpulan lelaki tidak dikenali' sebab tak sia-sia usaha mereka berjaya buat pasangan ni dibicarakan. Kalau tak, maruah Islam tidak akan dibela sampai bila pun tak tau..Memang negara kita ni tak ambik berat maruah Islam ke?


3 comments:

  1. Makamah Rakyat Juga yang berkesan sebagaimana yang dilaungkan oleh PKR yang sering diucap oleh Ketua Penipu Utama. Nak harapkan pada Peguam Negara ambil tindakan...hacur Negara dibuatnya. Kami dah tidak mengharapkan lagi pada Ag ni. Elpk sangat dipesarakan dia ni.

    ReplyDelete
  2. Berapa kerat cina beng terkenal dan peminpin masyarakat cina buat kutukan resmi terbuka terhadap dua makhluk Alvivi /pasangan vivian kes ini ?

    Mengapa diam sunyi sepi:- Wong Chun The Star,Oriental Daily,Sin Chew,Hua Zhong Dong Zhong ACCIM,SCAH, ribuan Dato Datuk, Datuk Seri Dato Seri Paduka ,Dato Amar, puluhan TanSri TanSri Ketua Menter (aH Beng Pinang) Perak Cousin Hailam,Lim dinasti senior dan 3,000,000 pengundi tsunami Cina ?
    Mereka setuju dan sokong ALVIVIAN ?
    Mana Bishop PAUL TAN ?
    Mana pergi MCCBSF agama punya orang ?
    Mana pergi Ustad RAVI punya forumer TV AlHijrah ?
    Mereka sokong dan bersetuju dengan ALVIVIVIAN ?.

    Ah Jib Gorrr dan strategik director tak nampak ke ?
    Ah jib Gor yang amat kasih cinta sekolah vernakular dan bapak sekolah cina ?
    arjuna waspada
    changkat lobak

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan