Thursday, August 15, 2013

Jumpa Dah.....


Akhirnya 3 beradik yang dikatakan hilang telah dijumpai...Hilang di Ipoh, jumpa di Kuala Lumpur...Macam mana tu ye...Tak pe lah...asalkan mereka berada dalam keadaan baik...

Laporan lanjut dari Berita Harian hari ini...

Ipoh: Tiga beradik berusia antara enam hingga 11 tahun yang dilaporkan hilang dari rumah mereka di Taman Meru, di sini, ditemui selamat di Kuala Lumpur, malam tadi.

Jurucakap polis berkata, ketiga-tiga mereka, Syauratul Syafiah Rizauddin, 6; Syahir Syafi, 8 dan Syarafuddin Syazwan, 11, ditemui kira-kira jam 9 malam dan kini berada di Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak. 
“Kami masih menjalankan siasatan bagaimana mereka boleh berada di ibu negara,” katanya ketika dihubungi malam tadi. 

Tiga beradik itu dipercayai hilang selepas ibu saudara, yang menjaga mereka keluar dari rumah kira-kira jam 2.30 petang untuk kembali ke ibu negara.

Kehilangan mereka disedari selepas ibu kanak-kanak berkenaan, Safarela Ishak, 36, pulang dari bekerja jam 6.30 petang dan mendapati pintu rumah berkunci, manakala pintu pagar terbuka luas sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Jelapang, jam 11.45 malam kelmarin.

Sementara itu, bapa ketiga-tiga beradik itu, Rizauddin Md Zain, bersyukur ketiga-tiga anaknya itu ditemui selamat walaupun hairan bagaimana mereka boleh pergi sejauh itu.

“Saya dihubungi pegawai polis dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Perak memberitahu mereka sudah ditemui,” katanya. 

Sementara itu, usaha untuk menghubungi Safarela, tidak berjaya.

Pada sidang media di IPK Perak sebelum itu, Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk A Paramasivam, berkata kali terakhir mereka dilihat jiran bermain di laman rumah petang kelmarin dengan Syauratul Syafiah memakai baju T merah dan seluar ketat warna merah jambu belang putih.

Katanya, Syahir Syafi pula memakai seluar Bermuda coklat dan baju T hijau manakala Syarafuddin Syazwan memakai jersi bola sepak Brazil warna hijau kuning dan seluar Bermuda biru gelap.

“Siasatan awal polis mendapati beberapa pakaian, tiga beg sandang serta botol air milik mereka juga tiada, manakala tiada kesan pecah masuk di rumah berkenaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan