Sunday, November 15, 2009

Nizar tercekik bak kut teh: Nik Aziz dan 40 orang penipu

Aku ada beberapa slogan baru yang nak dicadangkan kepada PAS, bagi mengikut perkembangan semasa dan untuk disesuaikan dengan perjuangan terkini parti yang bertopengkan Islam ini.

PAS - Rakyat dibohongi, Fakta dinafikan
PAS – Agama di lacurkan, Kuasa diutamakan
PAS – Maruah Perempuan digadai, Keluarga dibelakangkan
PAS – Menantu didahulukan, Keluarga diutamakan

Aku paling bengang sekali sekarang bila pemimpin PAS jadi macam orang bodoh, menafikan sesuatu yang telah jelas kebenarannya, iaitu berlakunya Bai’ah jatuh talak tiga jika melompat parti.

Pada mulanya mereka tak mahu mengaku langsung, hinggalah Khalid ‘gereja’ Samad mengaku ianya berlaku.

Bila dah keluar cerita Khalid Gereja maka ketua Muslimah pun datang lah menyokong tindakan Bai’ah ini, katanya ia tidak menghina perempuan tapi memperkasakan Parti.

OK kalau tak betul apasal si ketua Muslimah nak sokong, dia dah gila ke? Dia dah hilang akal ke? Benda tak berlaku nak disokong, benda yang hina yang belum jadi nak disokong.

Aku rasa ketua Muslimah tu tak gila, pasal Isteri Khalid Gereja pun kata suami dia beri bai’ah tu pada parti, dia pun sokong gak, pasal dia kata cinta dia dan Khalid cinta sejati, tak mungkin si Khalid ambik ringan hal ni...Ok lah tu, Cuuunnn.

Pas tu benda pun meletup lah ketika mesyuarat Khas untuk membelasah Haji Hadi dan Hassan Ali yang tak menjadi. Maka Haji hadi pun menafikan calon terpaksa memberi Bai’ah talak tiga, katanya memang ada bai’ah sejak 1974 tapi tak e talak tiga, Cuma bai’ah kesetiaan.



Tapi tak sampai seminggu lepas tu keuar sedutan ceramah orang Pas Gunung Semanggol, berceramah ketika kempen PRK Bukit Gantang, dia pun mengaku ada bai’ah talak tiga..a it.. ape ni??

Pokemon mana yang membohong ni? Haji hadi membohong ke Khalid gereja dan orang Gunung Semanggol ni penipu besar??? Menipu di ceramah pulak tu...perh..

Dah terkantoi, dia kata dia mangsa suntingan melampau... iye ke? Jadi kau kata ke tidak? Aku dengar kau kata.... tak pe klik aje kat video ni hah

Tak selang berapa hari, Mustafa Ali plak keluar statement, kata dia Khalid Gereja sorang aje buat bai’ah tu... hai satu Malaysia tahu ke pasal Khalid gereja ni punya kebodohan? Dia sorang aje ke yang kena tipu untuk beri bai’ah talak tiga? Orang lain camne??

Lepas tu hari ni keluar satu lagi rakaman, kai ni si Hassan Ali...hah kali ni tak de suntingan melampau, in fact tak de suntingan langsung,



Hassan Ali bercerita pasal kerajaan perpaduan, perselisihan faham dalam PAS dan juga pasal cerita yang dia nak lompat parti, pastu dia sambung dengan kisah perbualan dia bersama Teresa Kok.

Hassan beritahu si Kok yang susah untuk orang PAS nak lompat parti sebab kalau lompat bini kena cerai... Si Kok pun terkejut beb. Orang bukan Islam lagi terkejut, ini kan kita.





Jadi adakah Hassan Ali membohong? Ye lah aku faham ada orang PAS yang tak suka kat Hassan Ali dan mungkin menuduh dia berbohong, tak kesah lah tu, itu lu punya hal ah.

Aku rasa dah ada bukti yang cukup untuk kes Bai’ah ni bagi seorang hakim yang waras untuk menjatuh hukuman bahawa PAS telah berbohong kepada Rakyat.

Dahl ah Murshitdol am sanggup nak pergi haji dengan duit rasuah, lepas tu Presiden dan Sec Gen pulak bohong kering-kering pada rakyat.

Macamana orang tak kata PAS menggunakan

ISLAM SEKADAR ALAT

2 comments:

  1. Toksah lah orang Pas cuba nak menegakkan benang yang basah

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan