Thursday, September 19, 2013

Tak Ada Duit? Bakarlah Arang....


Apa nak jadi zaman sekarang ntah...Senang sangat ambik jalan singkat nak selesaikan maslah tanpa fikir akibat....Kalau yang menanggung akibat tu diri sendiri takpe jugak...Ni yang tanggung orang lain..Anak sendiri lak tu...

Seorang kanak-kanak dipercayai mati akibat terhidu asap dari arang yang dibakar oleh ibu bapak dia sendiri yang pada mulanya berniat nak bunuh 1 keluarga disebabkan masalah wang....Kalau mati betul takpe jugak...Ni anak je yang jadi mangsa....

Mayat kanak-kanak peremuan ni dijumpai selepas 7 hari...Bayangkanlah bau dia...Ishk....Tu pun nasib baik ibu kawan kepada mangsa sedar yang mangsa dah lama tak datang sekolah... Nasib ada orang yang perihatin cam gini...Apa nak jadi ibu bapak zaman sekarang ntah...Ada banyak cara kan nak cari duit selagi kederat empat kerat masih ada....

Ni pun aku tak paham...Menteri mengaku kaya raya.... Tapi rakyat ada yang tak dapat nak sara hidup? Ish... Agaknya ni la jadi bila orang bandar je yang mampu pakai kereta besar-besar...Orang kampung ada tak mampu pakai kereta..Bukan setakat kereta....Tanggung anak pun semput sampai terpaksa membunuh anak sendiri... Kenapa mesti ada dua darjat?? Takan menteri nak kaya sorang2 ketepikan kebajikan rakyat?


Laporan dari Kosmo..

Mayat Mabel diusung keluar dari rumahnya
PETALING JAYA – Sepasang suami isteri yang tertekan dengan masalah kewangan bertindak di luar jangkaan apabila membuat tiga percubaan membunuh diri yang akhirnya membawa kepada kematian menyayat hati ke atas anak perempuan mereka di Blok D, Sri Manja Square di sini semalam.
Mayat Mabel Hiew Mun, 5, yang disyaki telah mati tujuh hari lalu ditemui dalam keadaan mula mereput dan berbau busuk pada pukul 9 pagi oleh seorang ibu rakan sekolah tadika mangsa.
Mangsa merupakan pelajar Tadika Jin Ying yang terletak kira-kira tiga kilometer dari rumahnya.
Ibu rakan sekolahnya bertindak demikian selepas merasa pelik apabila mendapati mangsa tidak hadir sejak lima hari lalu manakala ibu kanak-kanak itu pula gagal dihubungi.
Wanita itu berada di rumah ketika mayat mangsa ditemui.
Mangsa dikatakan mati selepas lemas akibat terhidu asap arang yang dibakar pasangan tersebut di dalam bilik tidur utama.





No comments:

Post a Comment

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan