Friday, January 14, 2011

Perhimpunan bantah larangan azan di Pandai Dalam pukul 2

Hari ini pukul 2 tengahhari lepas Jumaat akan diadakan satu satu perhimpunan membantah tindakan melarang azan anjuran Majlis Ayahanda Malaysia di Masjid al Ikhlasiah, Kg Kerinci, Kuala Lumpur.




Tindakan ini diadakan ekoran seorg peguam bukan Islam - kini diketahui sebagai bernama Eng Kian Nam yang tinggal di Tingkat 21 Kondo Pantai Hill Park (jarak 1 setengah km dari masjid Al Ikhlasiah) - mendakwa bunyi azan solat Masjid tersebut sebagai amat lantang dan menggangu beliau tidor.


Peguam tersebut telah menghantar surat bantahan terus kepada YAB Perdana Menteri pada 22 Disember 2010 dan dipanjangkan kepada Menteri-Menteri di JPM, khususnya Dato Jamil Khir, Dato Nazri Aziz, dan Tan Sri Koh Tsu Koon.

Menteri Wilayah Persekutuan, Dato Raja Nong Chik meminta JAWI mengarahkan Imam Masjid tersebut memperlahankan azan.


Tindakan tersebut telah diambil setelah surat kepada YB Nurul Izah yang dihantar dalam bulan Ogos 2010 tiada sebarang tindakan.



Isu ini telah menimbulkan kemarahan penduduk sekitar apabila mengetahui mengenai surat berkenaan.


Peguam Cina ini baru pindah di kawasan ini dalam 15 bulan tapi mahu menimbulkan huru hara kerana sikapnya yang tidak menerima dan tidak ada toleransi kepada perbezaan kaum.



Sebarang sepandok atau banner bantahan harus difokus cara peribadi terhadap peguam ini dan bukan bersifat perkauman kepada kaum Cina.

5 comments:

  1. Pada hemat saya orang yang mengadu itu, memang tidak mahu tahu atau bersikap toleransi terhadap sensiviti kaum lain. Kalau dia memang rakyat Malaysia, pada hemat saya orang seperti ini memang kurang ajar dan tak perlu dilayan. Kerajaan pula tak perlu melayan orang seperti ini, sebab mereka ini adalah jenis dah diberi betis nak peha. This kind of people is too much.

    ReplyDelete
  2. Anjing lah Raja Nong Chik, kamu ni siapa? Azan memang patut kuat utk seru orang solat lah wahai anjing. Kalu sebab perjuangkan azan ni orang kafir tak undi bn dan bn lingkup, biarlah BN lingkup dari kompromi soal agama.

    ReplyDelete
  3. takbiirrr 100000x... idup melayu toink!!toink!!...

    ReplyDelete
  4. aku kena dgr anjing menyalak xkira masa tu apa ceriter? sakit jiwa woooo. sebuah rumah sampai 3, 4 ekor anjing. memang xde peraturan tentang ini ke. kalau siapa2 arif pasal ni tolong cerita skit apa tindakan yang boleh dilakukan.

    ReplyDelete
  5. Tentang salak anjing memang memekak telinga tak kira masa.paling tak tahan bau dan air kencing mengalir depan gate rumah.

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan