Friday, January 7, 2011

Anwar resah dia tak dijemput bertemu Agong

Khabarnya Raja Liwat Negara, CIFUT Anwar Beraim panas bontot, tapi bukan sebab terkena minyak cap kapak tapi kerana dia tak dijemput berjumpa Agong bersama Nik Aziz, DS Hadi Awang dan DS Najib serta TS Muhyiddin.

Katanya dia begitu marah bila berita perjumpaan itu pun dia ketahui melalui blog dan portal berita...

Macamana ni??? takkan ketua pembangkang tak tahu bila Nik Aziz dan Hadi Awang dijemput ke Istana?

kenapa Nik Aziz simpan rahsia ni dari dia?

Nik Aziz tak percaya ke kat raja Liwat lagi?

Dek kerana tak tahan panas bontot, maka Raja Liwat akan menghantar spy leman untuk mengorek rahsia perjumpaan tersebut.

spy leman itu ialah manusia dua alam dan setiausaha agong PKR, Saifuddin Nasution yang dikatakan lebih PAS dari PKR.

Saifuddin ni memang OK dengan orang PAS, lebih dari OK dan dia dipercayai akan berjaya memujuk Nik Aziz untuk menceritakan semua yang dibincangkan ketika perjumpaan tersebut...

Mungkin Nik Aziz cerita, mungkin tidak....ku rasa mungkin tidak

Mana tak nya Hadi Awang dalam sidang media pun senyum aje, tak cakap banyak tentang perbincangan tersebut...senyum seorang yang tahu bahawa PAS sebenarnya parti yang mampu menjadi pemimpin kepada Pakatan

Hadi tahu yang orang Melayu sebenarnya tak harap kat PKR dan masih menyinpan syak yang mendalam terhadap DAP yang rata rata dianggap sebagai duri dalam daging di kalangan peminat dan penyokong Pakatan.

Apa pun terjadi agenda Melayu/Islam masih tersemat dihati pemimpin PAS dan ahli mereka yang setia kepada perjuangan parti walaupun terdapat pemimpin parti yang sudahpun mengkhianati perjuangan tersebut, seperti Nizar.

Seperti jutaan umat Melayu di Malaysia PAS tetap mahukan sebuah negara Islam walaupun ia akan mengambil masa yang lama dan terpaksa menempuh laluan berduri. PAS sedar yang umat Melayu menganggap Umno sebagai pejuang mereka di alam sekular dan PAS masih boleh diharap sebagai suara kesedaran dari segi keagamaan.

PAS sedar mereka perlu kembali sepenuhnya kepada ajaran Islam dan tidak boleh bertindak melulu di arena politik hanya kerana mahukan kuasa.

Dalam keadaan orang Melayu terasa tertekan di bumi sendiri, PAS perlu mencari ruang untuk memperjuangkan agenda negara Islam ketika bersekongkol dalam satu pakatan yang dikuasai DAP.

PAS perlu bertindak sebagai tunjang kepada pakatan dan menjadi suara utama yang mampu memberi keyakinan kepada majoriti rakyat Malaysia yang beragama Islam.

Anwar juga sedar hakikat ini tetapi ketika PRU12 beliau masih dibuai mimpi rekaan sendiri yang kononnya dia lah saja yang boleh menjadi pemimpin alternatif kepada Malaysia....walaupun jauh di sudut hati setiap mereka yang memangkah mata lebam yang melancarkan roket ialah bulan yang menjanjikan Islam.

Anwar sedar bahawa sebenarnya pihak BN tak lagi menganggapnya sebagai pemimpin alternatif untuk Melayu dan perjumpaan ini adalah manifestasi paling jelas hakikat tersebut

Anwar sedar bahawa makrifat orang Melayu ada pada agama Islam dan di penghujung perjalanan setiap mereka yang mengucap dua kalimah syahadah ialah Pencipta yang maha Agung dan Anwar telahpun terplait dengan pelbagai skandal rasuah, kronisma, nepotisma dan pelbagai isma lain yang jelas menunjukkan di bukan pemimpin umat Islam yang terbilang.

Ketika genggaman beliau ke atas parti PKR mulai lucut macam terkena pelincir KY -jelly, PAS terus diam diam ubi

Anwar sudah sedar yang dia sebenarnya tidak tahu sebesar mana ubi di bumi dan tidak faham kemana ia sudah menjalar.

Anwar pening memikirkan masalah ini dan dia tidak mungkin boleh lelap selagi dia tidak dapat mengorek rahsia perjumpaan tersebut.

4 comments:

  1. Macam mana nak jemput dia tu sebab dia ada kes besar yang tertangguh-tangguh-tangguh.......

    ReplyDelete
  2. ini satu projek memecahbelah pakatan lah....tapi sebenarnya kalau Umno kasi KElantan, KEdah dan Terengganu pada PAS...aku sokong...takde hal, asalkan orang Melayu tak terpinggir

    kalau PAS Umno nak berlawan politik sekular vs Islam itu dia punay pasal, janji dua dua kekal dengan agenda memajukan Islam dan Melayu dengan cara tersendiri

    ReplyDelete
  3. inilah umno, bila dah terdesak segala ruang dan peluang diambil untuk survival politiknya...jgn mimpilah PAS nak bersatu dengan umno.hanya satu sahaja cadangan utk penyatuan iaitu BUBARKAN UMNO dan semua sepakat masuk PAS..ok? lagipun PAS parti ISLAM ,umno tu parti SEKULAR..inilah cadangan terbaik untuk mereka beria ia sangat dengan 'MELAYU'nya

    ReplyDelete
  4. Kitab " Ajhizah Daulah al - Khilafah ", Persediaan Berdirinya Negara Islam

    http://ibnuyassir.blogspot.com/2011/01/kitab-ajhizah-daulah-al-khilafah.html

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan