Wednesday, August 25, 2010

Kenapa kita kena kerap ingatkan CIna supaya berterimakasih.

Tahun 1969, 12 tahun aje dari merdeka dan pada masa yang mereka masih lagi ingat bahawa kerakyatan mereka adalah hadiah orang Melayu kepada mereka, Orang Cina lupa akan bakti orang Melayu kepada mereka dan mula nak sapu orang Melayu dari Tanah Melayu


Tengoklah sendiri gambar ni dan bayangkanlah macama cepatnya orang Cina lupa daratan.
sekarang dah 50 tahun anak cucu mereka pun dah tak ingat kontrak sosial, malah dah ramai yang mula memperlekehkan kontrak susial, ada pulak yang menyoal wujudnya kontrak sosial ini.

kini kita wajjib mengingatkan Cina yang kotrak sosial itulah yang membolehkan mereka terus duduk di semenanjung Malaysia ni.

kalau kita nak tengok betapa angkuhnya orang Cina ni, kita hanya perlu ke Sabah dan Sarawak dimana mereka menguasai ekonomi secara hampir total dan menindah kaum pribumi tanpa belas kasihan, otkey tokey balak Cina membayar gaji R13 sehari kepada rakyat pribumi, mengambil kesempatan atas kesempitan hidup mereka,

Dalam kamus Cina tidak ada pepatah yang menyuruh mereka berterima kasih kepada tuan rumah ataupun mengenangkan nasib jiran, inilah yang membolehkan mereka menindas Bumiputra Sabah dan Sarawak tanpa sedikit rasa belas.

Ketika menyusuri sungai dan kuala di Sibu, Sarawak ketika pilihanraya kecil kawasan tersebut, saya melihat sendiri betapa tokey dan gangster Cina mengawal segala aktiviti dan menindas orang Iban tanpa peri kemanusiaan.

sehinggakan ada kisah dimana seorang tokey balak, yang membayar kulinya gaji RM13, sehari mahu menyuruh pekerjanya membayar sekiranya dia mahu mengambil kayu buangan di kilang.

Nak tahu kenapa pekerja tu nak ambik kayu buangan tu? Untuk upacara pengkebumian.pembakaran mayat ayahnya yang baru mati... sampai tahap itu kejamnya hati kumunis Cina.

Bagi mereka yang penting hanyalah wang ringgit dan kuasa, mampuslah orang lain.

Memang bukan semua orang CIna berpereanggai begini, tapi yang berduit dan kapitalis mereka memang berhati keras, dengan kaum dia memang dia tolong tapi orang luar boleh mampus.

Sekarang mereka sudah mula dengan pembohongan mereka yang paling besar, bahawa tanah Melayu ini sebenarnya tanah cina...

berapa banyak mesti mereka ludah atas muka Melayu sebelum kita boleh bersuara menegakkan hak kita, kita bukan nak mengambil hak mereka tapi sekadar menegakkan hak kita

Bumiputra merupakan 70 peratus penduduk Malaysia maka hak kita ialah 70 peratus segala yang ada di bumi bertuah ini

2 comments:

  1. Adalah menjadi tugas dan tanggungjawab pemimpin Melayu utk memainkan peranan yg disarankan.
    Malang sekali kerana kebelakangan ini pemimpin Cina yg lebih lantang drp pemimpin Melayu.....apa dah jadi?
    Kemungkinan besar mereka semua telah dibeli olih MCA.

    ReplyDelete
  2. Pemimpin Melayu yang berjawatan masih menaruh harapan orang Cina dan India akan menyokong mereka dlm PRU akan datang, mereka akan dapat terus mengekalkan kuasa dan pengaruh, dll....!!!

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan