Tuesday, January 11, 2011

Anwar merancang drama baru untuk tagih simpati

Anwar memang terdesak


Apabila masalah kes liwat berganding dengan isu PAS bertemu Agong bersama Umno, ia akan memaksa Anwar untuk melakukan sesuatu yang dramatik.

Pelbagai sekulasi mula keluar, sama ada Anwar akan cuba melarikan diri ataupun mencipta satu drama baru seperti pembohongan keracunan arsenik dan sakit tulang belakang ketika menjalani hukuman di penjara Sungai Buloh.

Kebocoran kabel diplomatik Amerika Syarikat melalui Wikileaks jelas menunjukkan bahawa pemimpin Singapura Lee Kwan Yew yang menjadi idola berjuta kaum Cina di pelusuk Asia Tenggara yakin bahawa Anwar memang terlibat dalam kes liwat yang dihadapi sekarang telah menimbulkan keraguan dalam minda kaum Cina.

Walaupun mingkin tidak dibincangkan secara terbuka, mereka mula sangsi dengan semua slogan konspirasi yang dilaungkan Anwar sebelum ini.

Walaupun di hati mereka Anwar adalah mangsa politik tetapi keyakinan mereka terhadap kesucian Anwar dari tabiat meliwat sudah mula pudar.

Anwar sedar jika beliau didapati bersalah kali ni, tidak ramai yang akan keluar protes dijalanan untuk membelanya.

Anwar terpaksa memikirkan cara baru untuk menaikkan simpati rakyat terhadapnya maka muncullah pelbagai spekulasi tentang apa yang mungkin dilakukannya.

Mungkinkah beliau cuba menghidpukan semula penyakit tulang belakang misteri yang kadangkala ada dan adakalanya lenyap seperti malam ditelan siang?

Bolehkah rakyat percaya lagi jika gerombolah penulis blogger pro-Anwar mula bercerita kesah dongeng racun arsenik,

atau mungkinkah mereka lebih seronok mendengar tentang drama urut mengurut bersama banduan yang bernama Rahim di Penjara Sungai Buloh?

Antara usaha paling dramatik yang pernah dilakukan oleh mana mana ahli politik berlaku di Taiwan apabila calon presiden dan timbalan presiden Chen dan Wu ditembak ketika berkempen sehari sebelum hari pengundian.

Sila baca tentang kes ini di Wikipedia yang menimbulkanpelbagai spekulasi. Rmaai kini percaya yang insiden tersebut dirancang oleh calon calon itu sendiri bagi meraih simpati ketika mereka ketinggalan jauh di belakang calon parti KMT.

Mungkinkah Anwar akan merancang perkara seperti ini dan menyalahkan Umno atau mungkinkah beliau cuba untuk lari ke luar negara seperti yang dilkaukan oleh blogger RPK yang kini sudah mula dikenali sebagai Raja Pembohong Kelentong?

Anwar mempunyai jaringan yang luas di barat dan sejarah telah menunjukkan bagaimana beliau lari ke kedutaan Turki ketika berita beliau meliwat Saiful Bukhari mula timbul.

Beliau juga mempunyai rakan rakan berpengaruh di Washington seperti ketua NEO-CON Paul Wolfowitz yang sudah tentu boleh mengusahakan suaka politik untuk Anwar di negara negara yang tidak menghalang aktiviti homoseksual.

Rakan karib dari Australia juga mungkin membenarkan Anwar untuk lari ke sana...

Sama sama kita tunggukan drama apakah yang bakal dilayarkan oleh Anwar

1 comment:

  1. Keh keh keh.. slalunye anwar akan saman sesiapa saje yg dikatakan memfitnah atau merosakkan reputasi imej al-jubor. Tp sampai la ni, anwar tak berani nk saman Lee Kuan Yew, Ummi Hafilda, Datuk Zahrain dan Ezam pulok.

    Lepas ni kita buat peribahasa baru, "Saman kerana benar, lari ke kedutaan kerana salah".. kah kah kah

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan