Tuesday, September 29, 2009

Kota Bharu:Bandaraya Islam?



Wah bukan main gah lagi si tua kutuk Nik Ajis kata macam macam pembangunan yang PAS buat sejak memerintah Kelantan..

Aku raya kat Kelantan mampus tak caya apa yang Nik Ajis cakap..Kalau orang yang tak pernah datang ke Kelantan mesti kata betul apa yang Nik Ajis cakap.

Sebenarnya slogan yang tepat untuk Kelantan ialah KOTA BHARU BANDARAYA TIKUS

Kalau Selangor dan Kedah dengan babinya, Kelantan pulak dengan tikusnya..

Anakmelayu pinjam gambar gambar dari ruangbicarafaisal.blogspot.com untuk tatapan semua.



slogan tak mau kalah


mari menjamu selera di bandaraya islam


bandaraya islam dengan grafiti
peniaga memulakan perniagaan sekitar jam 4 ptg di sini


antara kebersihan yang disediakan utk menjamu selera



tong sampah yang di sediakan


kalau tak ada tempat basuh tangan di sini pun boleh



tempat Nik Ajis cari ilham


memang maju dan bersih Kota Bharu dan mengikut nilai2 Islam


8 comments:

  1. aku ada melawat KB beberapa bulan dulu..macam dunia ketiga..dengan sampah dan jalan berlobang2..kotor dan bau busuk..keadaan bandar dia sama lah macam dulu..tak ada perubahan..tak ada masjid baru yang tersergam indah..malahan tak ada apa yang hendak dibanggakan..kesian orang Kelantan
    bila keluar aje Kelantan jalan kat KT nampak bedza nya..

    ReplyDelete
  2. err.. pelacur ramai kat serambi mekah, terutama kat pesisiran dan sempadan. penagih dadah pun bersepah. tak caya tanya orang tempatan. kok mana islamnya kalau rumah sendiri tak terjaga asyik nak berpolitik?

    anak kelantan diperantauan

    ReplyDelete
  3. Kelakar sial posting lu ni, aku jatuh kerusi baca

    macamana nak jadi negara Islam bila kebersihan pun tak terjaga

    sebenarnya kotor di KB ini adalah bayangan minda orang PAS yang mentadbir Kelantan - mereka sebok berceramah sampai tak dapat berfikir tentang pentadbiran, semua dianggap remeh temeh, yang penting hanya hukum hudud, negara islam sebagai konsep dan jatuhkan kerajaan BN

    short term-ism,
    politik ceramah
    politik benci membenci
    itulah kekotoran dalam minda pas yang dimanifestasikan dalam gambar gambar sampah di KB nih

    BTW saya nak pinjam beberapa gambar untuk blog saya
    http://marahku.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. tu yg ramai anak gadis dari kelantan menyundal kat perantauan.... hehehehehe ajis isim

    ReplyDelete
  5. Menatey nik aziz ni gila babi. Husam musa 2 x 5 jah jugoknyo.

    Menatey orang pas dikelatey ni gila babi jugok.
    Tengok la jalan ditengah tengah stesen bas kota bharu apa dah jadi sekarang. Dulu jalan seperti sekarang ni masa BN memerintah. Bila tahun 1990 hamPAS memerintah, menatey puok puok pas ni tutup jalan dan buat wakaf ditengah tengah pusat bandar tu. Membazir untuk pertama kali.

    Bila dah 20 tahun memerintah kelate, sekarang ni jalan yang telah dibina oleh BN ditutup tahun 1990, telah dibuka semula oleh puak puak menate pas ni. Kan dah membazir lagi namanya.
    Kalau kerajaan BN yang lakukkan kerja bodoh ni, konform dalam "Haprakah" telah ada komen tentang pembaziran terhadap BN. tapi kalau menatey puok puok pas yang laksanakan senyap je. Kan dah terbukti perancangan BN 20 tahun lalu baru dapat disedari oleh pimpinan hamPAS hari ini. Dan nak tahu ke kenape jalan baru dibuka sekarang?????

    kerana CINA penang, lim guan eng dah bagi RM 15 juta pada kerajaan kelantan sebab nak bina parkson dan giant diantara pasar siti khadijah dan the store. Kalau kerajaan BN yang buat ni, maka ramailah peniaga barua dalam pasar siti khadijah tu yang menyalak dan menyondol seperti anjing dan babi terhadap kerajaan BN atas alasan punca pendapatan mereka terjejas. Tapi lihatlah sekarang. bagaimana eksploitasi puak hampAS terutama nik aziz babi dengan kuncu kuncu nya mengadaikan mata pencarian melayu islam di kelantan.

    bodohnya puak puak hamPAS di kelantan.

    ReplyDelete
  6. korang ni mencarut je kerjanya.gambar mcm tu kat mana2 pun ada.kalau nak tunjuk yang buruk kena ambik gambar yg buruk..tak payah kat kb.semua bandar2 utama kat malaysia ni ada mcm tu.cuma dia ada niat nak buat cara islam...ok latu..tak jadi pun tak apa..kan niat baik pun dpt pahala.

    ReplyDelete
  7. Nik Aziz memang babi anak haram jadah....tengok jer komen2 bangsat ni kat DAP kafir harbi berbanding saudara seislam UMNO. DAP dah jelas memerangi Islam tak dikutuk atau ditentang tapi UMNO yang berhempas pulas menjaga Islam dan Melayu tak pulak disokong, malah dikutuk & ditentang habis-habiskan. Barua & laknatlah kau wahai Nik Najis!!!

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan