Tuesday, September 15, 2009

NIZAR PENGKHIANAT: Anwar sedang menghalusi rancangan menjadikan Malaysia sebuah republik

Sebagai seorang ahli politik, institutsi Raja adangkala dirasakan sebagai penghalang cita cita walaupaun ada\kalanya ianya berguna untuk memacu perjuangan.

Umno sudah tentu serupa tetapi bezanya Umno dengan parti lain isalah tumpuannya kepada Kuasa Melayu dan mereka sedar bahawa tampuk kuasa sebenarnya berada di tangan Sultan dan mereka sekadar wazir melaksanakan kuasa yang dipinjamkan oleh Sultan.

Ia merupakan satu konsep yang agak kontradiktori sekiranya anda seorang yang mengaku sebagai liberal. Institusi Raja Raja merupakan satu konsep kuno, hampir sama kuno dengan konsep agama jadi sudah tentu ia merupakan satu kompromi yang pahit tetapi terpaksa ditelan.

inilah dilema Anwar Ibrahim, Dia sedar bahawa di minda jutaan rakyat Malaysia, imej beliau ialah sebagai seorang pemimpin yang marah dan berdendam. bagi orang timur, baik Melayu, Cina atau India, pemimpin yang marah dan berdendam tak mungkin menjadi pemimpin yang baik dan dapat menyatukan negara.

Dia sedar bahawa majoriti Rakyat Malaysia sebenarnya kurang yakin kepada beliau, apatah lagi pemimpin PAS dan DAP yang dangkal pengalaman dan pendek jangkauan minda.

Dengan adanya Raja beliau masih lagi terkongkong,
Bukti di Perak sudah jelas menunjukkan bahawa Pakatan yang menjadi kebanggan beliau sebenarnya dalah koleksi parti rasis dan chauvinis dan tidak mungkin mendapat perkenan sepenuhnya daripada Raja Raja.

PAS dan DAP masing masin Chauvinis Islam dan Kristian manakala PKR pula kelihatan seperti lembaga tak berkepala, terumbang ambing dalam pendirian dan hanya teguh dalam memperjuangkan agenda 'Anwar sebagai PM. Ramai semakin sedar bahwa Pakatan Rakyat sebenarnya didominasi oleh parti chauvinis Kristian, DAP

Tunjang kuasa beliau terletak di tangn bukan Melayu keran belaiu telah berjaya memcahkan sokongan Melayu kepada tiga . iaitu Umno, PAS dan PKR.

selagi mana mereka dapat menguasai undi bukan Melayu, dan satu pertiga sokongan Melayu maka mereka boleh berkuasa dan Anwar sedar ini satu oportuniti untuk menukar sistem beraja kepada sebuah republik dimana Presidenlah pemimpin utama.

Cita cita beliau untuk menjadikan Malaysia satu republik, seperti yang sudah berlaku di Indonesia melangkah maju setiap hari dengan sokongan yang diterima oleh rakyat yang jelas keliru antara jijik kepada korupsi dalam Uno dan Bn dan janji yang jelas kosong yang dikirim setiap hari oleh Saudar Anwar.

Kekeliruan ini telah digunakan sebaik mungkin oleh Anwar dalam percaturannya untuk menjadikan malaysia sebagai satu republik dan beliau sebagai presiden pertamanya.

Percayalah bahawa agenda menghancurkan sistem Beraja ini adalah salah satu AGENDA BESAR Zionis yang hanya mahukan satu Raja bertakhta iaitu mereka sendiri.

lihatlah bagaimana mereka menghancurkan semua keluarga diraja Eropah dan Islam di Timur Tengah dan Turki.

Malaysia sudah lama menjadi idaman mereka  dan kini mereka sudah menjumpai kuda Trojan yang terbaik untuk melaksanakan rancangan durjana mereka.
Anwar masih lagi dilihat sebagai seorang yang beragama walaupun sudah didapati bersalah meliwat, satu perbuatan yang cuckup keji dan terkutuk di sisi Islam. Kini pengikut Saudara Anwar sudah mula mengatakan; biarlah jika dia meliwat sekali pun, itu hak peribadi dia...

9 comments:

  1. lerr.. apa ke sengalnya... sapa yg kurangkan kuasa2 raja dahulu?? mahatihir arr bukannya anwar... lagi mau berlakon pembela melayu n pendokong raja.. cettt

    ReplyDelete
  2. Bagus! Lebih baik semua rakayat dapat menjimatkan berbillion ringgir untuk membela 9 raja + 1 agung.

    ReplyDelete
  3. cara pakatan jahanam ni menderhaka kepada titah raja amat terkutuk,kalu saya sultan lama dah saya buang dia ni dari negeri saya

    ReplyDelete
  4. terbukti dari dua komen pertama Pakatan rakyat dan penyokong mereka adalah ant-raja dan penyokong usaha Anwar menukarkan Malaysia menjadi republik

    ReplyDelete
  5. Mengarut. Blog tak guna ni.

    ReplyDelete
  6. semua ni salah mahathir. puncanya mahathir yang gila kuasa. kalau dia tak pecat anuar dulu perkara macam ni tak kan terjadi

    ReplyDelete
  7. Penulis blog yang bangang. Anwar boleh ubah perlembagaan malaysia ka? Anda ingat senang ke nak ubah status raja berpelembagaan kepada republik. Ada akal fikir le bang, jgn dok main tibai aje.

    ReplyDelete
  8. Anon 12:15

    argument kamu ialah argumen kaum DAP yang cuba menenangkan ketakutan penyokong melayu PAS dan PKR, mrekea tahu kalau ada 2/3 semua boleh jadi

    jangan lupa LKS adalah de facto head of the opposition coalition even as Anwar claims that he is

    LKS is slick, In Perak he lets gangsters run the show, pretending like he cannot control them, in Kedah he does the same thing, in Selangor less visible but still DAP dominates the politics, in Penang where they are the leader they try to maintain a cool and calculated image

    ReplyDelete
  9. perbandingan antara BN dan PR dalam aspek pederhakaan terhadap raja

    mahathir kurangkan kuasa raja, 1 - 0

    nijar angkat sumpah derhaka, 1 - 1

    mamat LePAS guling atas jalan di K.kangsar, 1 - 2

    Komen2 kurang ajar dari cinababi & indiasial DAP kat laman web sultan, 1 - 3

    Kapal Sink nak saman sultan, 1 - 4

    Nah siapa lebih derhaka sebenarnya

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan