Thursday, May 6, 2010

LAKNAT: Zaid al-whisky kata tak perlu ikut titah Tuanku Sultan Selangor

Si Pemabuk Utama Kelas Irihati (maksudnya dia ni seorang pemabuk yang jealous orang lain menang)  si Zaid al-Wiski Ibrahim buat hal lagi, dalam blognya si harami ni cakap yang titah Sultan Selangor supaya tak berpolitik di masjid tak payah ikut.

Dia kata titah sultan hanyalah sekadar pendapat peribadi.

Aku nak terangkan sikit pada PUKI ni satu benda lah. Orang Melayu, kalau nak menagku kau tu pun orang Melayu lah, ada dua sifat penting dia Islam dan dia amalakan budaya dan adat istiadat orang Melayu.

Kamu tahu ke apa itu budaya dan adat istiadaat Melayu wahai manusia bodoh oi???

Orang Melayu hormatkan Sultan, perlembagaan kita adalah model Raja berperlembagaan sebab kita hormatkan Sultan.

Bila Sultan titah kita anggap itu perintah , walaupun tak bertulis di mana mana, kalau orang Melayu dia paham lah benda ni.

kalau nak tahu kenapa kita ni hormatkan Sultan, ini kerana kita ni orang Islam dan dalam Islam kita terima bahawa ketua negara yang adil perlu dihormati.

Orang Islam ni juga percaya yang Allah tu sempurna, dia tahu segala galanya dan kalau dia dah lantik orang tu jadi Sultan kita terima lah dia selagi dia berlaku adil.
ada ke Sultan Selangor tu kejam? aku rasa tak ada

kti ajangan lupa yang Tanah Melayu ni wujud lama dah, dan kesultanan Melayu ni dah bertapak di sini sejak Kerajaan Johor Lama, dan mungkin juga lebih lama dari itu...

Dlam tempoh beratus tahun ni siapa yang menyumbang kepada kemakmuran Sleat Melaka, Kedah lama , Johor Lama. Perak dan sebagainya? Bukan Sultan?

Kita jangan lupa yang dengan adanya Sultan maka berkat dan limpah rahmat Allah turun ke bumi bertuah ini. Bukan kita kira Sultan tu sebagai peribadi, kita hormat akan takhta dan Institusi Raja itu sendiri.

Tambah pula nasihat yang diberikan oleh Tuanku Sultan Selangor itu adalah nasihat yang begitu baik dan penuh dengan kebijaksanaan.

Nasihat Tuanku Sultan Selangor itu adalah demi perpaduan Ummah, apa kau tak faham ke wahai Zaid oi ... kata kau pun Melayu

nampak jelas si Zaid ni Melayu pada nama dan melayu hanya dalam buku tetapi sikap dan tindak tanduknya tidak menghayati nilai Melayu itu sendiri.

Eloklah kamu berkawan dengan wali selipar N.Ajis.

5 comments:

  1. Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku!

    ReplyDelete
  2. NOORAZMAN SHAMSUDDINMay 6, 2010 at 4:25 PM

    JANGAN SAMPAI TAMAT RIWAYAT MU DIHUJUNG KERIS KU WAHAI ZAHID.....DAULAT TUANKU...

    ReplyDelete
  3. zaid ini bukan melayu asli..dia mamak Penang atau berketurunan India mari.Orang melayu asli tak akan cakap begitu.

    ReplyDelete
  4. anon 2:43AM
    kalau zaid ibrahim bukan melayu asli dia melayu tak asli lah .... bagaimana pula anwar ibrahim dan nik ajis adakah mereka juga bukan melayu asli .... mana kat malaysia ni ada melayu asli semua melayu2 kat malaysia ni dah ada keturunan masing2 keturunan jawa.boyan.bugis.peranakan india dan lain2

    ReplyDelete
  5. Anon 3.06
    Melayu asli memang tak wujud. yang wujud hanya melayu. jawa boyan tu suma masuk melayu. maksud anon 2.43 tu, si zaid nie sebenarnya dah bukan melayu. pantang melayu menderhaka pada raja. selagi mana dia islam, mendokong raja, selagi itu dia melayu. bila zaid dah cakap macam tu, tambah lagi dengan rekord dia. dia mana kira melayu. di sekarang dah meLAYU

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan