Tuesday, January 12, 2010

NIZAR EKSIDEN: Apa erti Islam pada PAS?



Selama ni pun ramai orang berkata yang PAS ni PArti ISlam hanya sekadar politik. mereka menggunakan ISlam untuk meraih undi. OK lah dah itu pendekatan dia.

Ramai orang Melayu berhjarapkan PAS akan balance out Umno. Ye lah biar Umno kejarkan duit dan dunia untuk orang Melayu whiel PAS tolong jagakan akidah dan Islam.

tapi sejak kebelakangan ni, sejak dapat kuasa di lima negeri lepas kawin kontrak dengan DAP dan PKR, Islam Pas semakin berkurangan samapi hampir hampir habis.

Ramai orang Melayu dah mula rasa kecewa dengan PAS. macamana tak kecewa, parti yang dianggap akan jadi benteng pertahanan Islam kelihatan sudah tumbang dan diheret arus politik Anwar Ibrahim.




Ramai para blogger PAS yang mengatakan Umno yang silap dalam isu Allah kerana membiarkan ia membesar. Kita terima ini silap Pak Lah dan Khairy Jamaludian yang terlalu ghairah nak terbuka sampai terselak....

Tapi masa isu ni mula mula naik, Anwar Ibrahim memberi sokongan kuat bagi penggunaan nama Allah oleh orang Kristian... dia kata apa slahnya... ye lah dia nak tunjuk liberal, kan dia konon nya pemimpin Satu Malaysia.....



Anwar tak pa lah kita tahu dia ni jenis pandai bermuka muka dan sanggup kalukan apa saja untuk undi... tapi PAs macamana boleh terikut lenggok si tua kutuk ni???

Dia ejen AMerika, dia peliwat, pemimpin Pas yang jumpa Lee Kwan Yew kan semua dah tahu hal ni... kenapa masih ikut lenggok si Nuar??




Masa tu N.Ajis pun kata tak slah guna nama Allah

lepas mahkamah beri hak pad Kristian guna nama Allah pun Pas masih lagi lemah, harap Harun Din sorang aje bersuara..


ini menunjukkan Pas tak boleh diharap untuk menjaga kepentingan Melayu dan Islam..

Kalau dalam hal yang terang terang menyakitkan hati umat Islam pun Pas masih flip-flop dan tak berpegangan kuat dan berpendirian tegas macamana nanti bila diserang secara halus??

PAS mampu untuk menilai serangan halus ke? Serangan secara terang terangan pun tak nampak macamana?
ke saja saja buat tak nampak?

aku bersembang dengan orang orang yang neutral pun jawapan mereka tetap sama... alah Islam PAs ini utnuk politik aje...

OK lah tu tapi takkan tak de langsung rasa malu pada diri sendiri ... guna nama Islam dalam parti tapi tak menunjukkan keinginan yang menebal nak defend Islam dan kepentingan umat Islam dan kehendak umat Islam di Malaysia..

dah lah tu bila terjadi insiden kebakaran gereja pembangkan dengan cepat menuduh umat Islam yang buat dan juga tuduh Umno -- tanpa bukti




Sekarang ni bila gereja di Sarawak diserang orang dah mula bertanya... kalau BN takkan dia serang gereja di Sarawak... dah tentu dia tak buat pasal pilihanraya dah dekat... ni Mesti juak juak Anwar ni nak bagi orang Sarawak marah pada BN..

maklumlah... anwar politikkan isu Allah ni pun untuk pilihanraya negeri Sarawak juga kan???
untuk raih undi bumiputra kristian di sana ... betul tak??

1 comment:

  1. wei pundek. lu tahu tak apa hukum kafir kan org? tak tahu? baik li pergi mengaji balik. bodoh punya melayu. lu memang melayu sahaja. bukan melayu islam. pundek. anak haram.

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan