Tuesday, January 26, 2010

NIZAR MENGHINA MAHKAMAH: Bekas MB menuduh Hakim Mahkamah Persekutuan mulut tempayan


Akadnya Mahkamah dengan keadilan undang undang.
Janjinya Hakim untuk mengumpul segala yang hak dan meleraikan segala yang batil
Kalau para hakim mahkamah persekutuan boleh bercerita tentang keputusan mereka sebelum dibacakan di kamar suci mahkamah maka curanglah lakunya hakim hakim tersebut.
Kiranya benar empat dari lima hakim mahakamah tertinggi negara membocorkan keputusan pengamatan mereka sendiri kepada salah satu pihak yang berkepintingan dalam kes, maka eloklah keempat empat hakim tersebut dipecat.
Jika benar apa yang dikatakan oleh Nizar maka empat orang hakim ini tidak lagi boleh diharapkan untuk memagar sistem perundangan kita dengan keadilan yang saksama.

Lima orang hakim yang bakal memutuskan kes berat ini terdiri dari Presiden mahkamah Rayuan Tan Sri Alauddin Mohd, Ketua Hakim Malaya Tan Sri Arifin Zakaria dan tiga hakim mahkamah persekutuan Datuk Zulkefli Ahmad Makinudin, Datuk Wira Ghazali Mohd Yusoff and Datuk Abdull Hamid Embong.

Persoalannya sekarang, sekiranya benar apa yang Nizar katakan, siapa diantara empat ini yang telah mencurangi tugas dan mengkhianati tanggungjawab mereka?

Dakwaaan Nizar bahawa dia telah mendapat sokongan 4-1 dari para hakim yang bersidang bukan sekadar songsang tetapi menunjukkan bahawa sistem kehakiman negara semakin punah kerana para penjawat tertingginya tidak lagi boleh dipercayai untuk memikul tanggungjawab mereka yang berat.

Kalau betul kata kata Nizar, satu siasatan rapi perlu dimulakan untuk mengetahui siapa yang telah pecah mulut.

Mungkin Juga Nizar yang pembohong kerana sudah tersepit dan tidak lagi mempunyai cara lain tetapi bermain wayang, seperti yang diajar oleh tuan tuan nya dari parti kristian DAP...

Nizar ini sudah terkenal sebagai ahli politik meroyan....
mungkin dia sengaja mahu memalukan para hakim dan merosakkan kredibiliti mereka dengan menuduh mereka mulut tempayan.

Pakatan tak sudah sudah dengan usaha untuk merobohkan semua institutis kerajaan. Apa mereka fikir bila mereka mandapat kuasa mereka boleh menukar semua hakim dan semua anggota polis di negara ini?

Inilah lagi satu bukti bahawa Pakatan Songsang ini hanya mahu merobek dan merosakkan negara ini.

7 comments:

  1. macam mana tak meroyan, sejak eksiden harintu, "barang" nizar dah tak berapa naik. Yang bini nizar pulak asyik nak nak je..

    manjungmari

    ReplyDelete
  2. Senang je nak baca citer diorang nie..bila dah confirm gini..andaikata la kalah..mcm2 diorg melalak nanti,Mahkamah dah beli lah,UMNO dah susun lah,hakim itu la ini lah..diorang mana respect law punya orang..

    ReplyDelete
  3. Keputusan makhamah la ni pelik makhamah tinggi kata salah, makhamah rayuan kata tak salah.
    Hakim pun menusia macam kita juga. Masa pilihan raya dia pergi mengudi juga.

    ReplyDelete
  4. kadang-kadang kita x tau ape yang kite nak sebenarnye kat dunia nie kan. bile kerajaan menang ckap kerajaan gune campurtangan..bile kalah kerajaan salah. syukur lah ape yang ade. ade hikmah dia. penting kepentingan kita bersama bkan nye kepentingan diri. maasuk syurga bkan nye tgk duit bape banyak yang kite ade..hehehe

    ReplyDelete
  5. kadang-kadang kita x tau ape yang kite nak sebenarnye kat dunia nie kan. bile kerajaan menang ckap kerajaan gune campurtangan..bile kalah kerajaan salah. syukur lah ape yang ade. ade hikmah dia. penting kepentingan kita bersama bkan nye kepentingan diri. maasuk syurga bkan nye tgk duit bape banyak yang kite ade..hehehe

    ReplyDelete
  6. Nizar patut diambil tindakan menghina mahkamah!
    Beranikah sesiapa?
    Aduh, semua kecut teloq!

    ReplyDelete
  7. Nik Aziz ulamak tersohorJanuary 27, 2010 at 1:51 PM

    babi babi mu, celako celako celako

    semua bohong Umno

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan