Tuesday, July 7, 2009

Kain kafan penyokong PAS berwarna hijau?

Penamaan calon di Manek Urai
(ehsan sahabat marahku.blogspot.com)


Semasa aku berada di celah celah para penyokong PAS untuk proses penamaan calon pilihanraya kecil Manek Urai semalam, aku dapati hampir semua penyokong PAS yang hadir adalah orang orang Kelantan. Mungkin orang PAS akan tersenyum dengan apa yang aku tulis ini kerana tentunya mereka akan berkata sudah barang pasti keadaan ini berlaku kerana ianya pilihanraya kecil untuk Dewan Undangan Negeri Kelantan. Aku pun sedar keadaan ini tetapi keadaan ini terjadi juga di mana mana negeri di dalam Malaysia di mana setiap kali ada pilihanraya kecil yang melibatkan PAS, segerombolan orang orang Kelantan akan tentunya memenuhi kawasan tersebut.

Yang menariknya, orang yang sudah berangan angan untuk masuk syurga ini mempunyai mulut yang macam celaka dan macam bontot ayam. Agaknya sudah ditakdirkan agar aku memasuki pusat penamaan calon melalui pintu masuk yang disediakan untuk penyokong PAS dan semasa itulah aku dapati bagaimana 5 orang penyokong Barisan Nasional yang juga telah tersilap jalan dengan melalui pintu masuk PAS, golongan ahli syurga walaupun muka hitam dan kelabu tiada sinar jernih. Macam ni ke muka ahli syurga? Dalam keadaan 5 orang pemuda Barisan Nasional yang tesilap jalan itu, masih jelas di telinga aku bagaimana orang orang PAS menghina dan mencerca pemuda Barisan Nasional tersebut. Mereka mengata bahawa baju yang berlambangkan Barisan Nasional yang di pakai oleh pemuda pemuda tersebut sebagai najis dan tambah menyedihkan apabila salah seorang pemuda Barisan Nasional yang memakai kopiah telah dijerit dengan kata kata kesat dan dituduh sebagai tidak layak untuk memakai kopiah. Wah, betul punya tinggi cita cita penyokong penyokong gila PAS ini seolah olah telah berada di dalam syurga. Macamlah dia orang sahaja yang layak untuk memakai kopiah. Apakah kain kafan untuk orang orang PAS akan berwarna hijau dan tidak berwarna putih seperti orang orang lain?

Tiba masa Tian Chua hadir, penyokong penyokong PAS memberikan takbir seolah olah Tian Chua pun telah menjadi ahli syurga walaupun tidak disunatkan dan tidak pernah mengucap dua kalimah syahadah. Tapi mungkin aku terlupa, suatu syurga khusus telah disediakan oleh Nik Aziz untuk penyokong penyokong PAS tetapi soalnya syurga apa? Syurga untuk orang orang Islam Kelantan atau syurga untuk orang yang mukanya hitam seperti bontot kuali? Kedua duanya boleh kerana PAS ini gagah di Kelantan hanya kerana Nik Aziz ini orang Kelantan. Apakah PAS akan kuat seperti ini sekiranya Nik Aziz orang Johor? Sendiri mau ingat.

Tapi apa nak dihairankan kerana dalam sejarah Tanah Melayu nama Kelantan akan tercicir dari segi perjuangan.Hanya nama Tok Janggut yang biasa kedengaran. Yang menjadi sejarah di dalam Kelantan ini apabila Jepun menjadikan tempat mendarat tenteranya di Pantai Sabak. Mana pergi orang orang Kelantan yang tampak seperti gagah tetapi amat mudah di tawan seperti mana si alim kucing Nik Aziz mudah menawan mereka. Nampaknya PAS akan terus mencipta sejarah di Kelantan apabila penyokong penyokong PAS akan dikafankan dengan kain kafan berwarna sejarah. Itulah PAS di Kelantan yang terdesak untuk mencipta sejarah sebelum ditinggalkan kerana tidak mempunyai apa apa sumbangan pada Tanah Melayu. Soalnya Melayukah PAS??

Tenang dan waraslah Melayu!!
-daeng celak-


5 comments:

  1. Orang PAS kata..kawe, kalu wat jahat mugo lain dok sekali..tapi kalu nga tino..kawe sanggup taok pioh dale loke

    ReplyDelete
  2. this is the stupidest blog i've the misfortune to stumble across.

    no wonder everybody hates umno now. with idiots like this blogger formenting stupid malay racism and asinine observations...umno is well and truly fucked.

    ReplyDelete
  3. anon..jangan marah sgt..tak baik nanti nik aziz kata tak leh masuk syurga..sabar sabar..eh tapi nik aziz jugak yang ajar anon supaya mencarut kan?
    Patutlah..

    ReplyDelete
  4. Apakah kehadiran Ketua Pemuda Setiakawan akan membantu? Aku nampak ia hanya akan membantu kearah kesukaran.....

    ReplyDelete
  5. Ketua Pemuda hanya menjalankan tanggungjawabnya pada parti..ada yang suka dan ada yang kurang suka..pada aku kalau ikhlas tidak ada salahnya..persepsi rakyat harus diperbetulkan..KJ tidaklah seburuk bagaimana yang disangka tapi beliau tetap ada kelemahan..Mudah mudahan usaha keras beliau akan membantu BN..Yang penting BN mencapai kemenangan dan membantu rakyat Manek Urai untuk terus membangun

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan