Friday, July 10, 2009

UMNO + PAS = Perpaduan Islam dan Melayu




ISLAM merupakan agama yang bersifat universal yang menyeru kepada, perpaduan,persaudaraan dan perdamaian supaya umatnya kuat serta bermaruah. Sekiranay dilihat terjemahan ayat-ayat al-Quran dan hadis-hadis nabi banyakmenyentuh perkara ini, malah menyuruh agar mmepunyai sikap berkasih sayang, tolong-menolong, hormat menghormati sesama islam dan juga bukan islam.

Konsep perpaduan yang cuba direalisasikan oleh PAS adalah acuan kepada kebaikan dan pemuafakatan semua dan cubaan mematikan soal perpaduan akan membawa kepada kerugian. Dalam islam juga perpaduan amat ditekankan,kerana dengan perpaduan,semangat umat Islam akan lebih dihormati. Sekiranya kerapuhan perpaduan dan ikatan persaudaraan membuatkan umat Islam dan bangsa melayu mudah diperkudakan,dihinjak-hinjak serta disepak-sepak dan yang paling sedih apabila bergaduh sesama sendiri.

"Dan, berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keterangan-Nya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayah-Nya." (Ali Imran:103)

Umat Islam dan MELAYU patut bermaafan dan bertoleransi atas perbezaan dan sepakat atas persamaan.




Itulah yang cuba dibuat oleh PAS dan UMNO demi kepentingan agama dan MELAYU. Presiden PAS serta timbalannya telah mencetuskan hasrat murni apabila cuba duduk semeja dengan Presiden UMNO mengenai kepentingan Islam dan juga Melayu. Hasrat murni ini cuba dihancurkan oleh pemimpin PAS yang lain terutamanya PKR dan DAP. Anuar dan Husam bermati-matian cuba mengelirukan Nik Aziz mengenai perpaduan yang cuba dibawa oleh Hj Hadi dan Nasharuddin. Mengapa ini terjadi? Adakah PKR dan DAP amat takut apabila Melayu bersatu dan islam yang merupakan agama rasmi negara kita semakin jitu.. Adakah DAP dan PKR akan gagal meraih undi melayu didalam agendanya merampas kerajaan daripada kerajaan Barisan Nasional?



Oleh itu pakatan jahat DAP dan PKR ini terus bermain dan bermain hinggakan sanggup memperbodohkan Nik Aziz. Nik Aziz dikelirukan sebigitu rupa. Apakah salah Nik Aziz.

Apapun terima kasih kepada Presiden PAS kerana dengan berani dan ikhlas menyuarakan isu perpaduan ini. PAS sudah nampak akan agenda busuk dan keji DAP dan PKR apabila PAS bergabung dengan DAP dan PKR. Politik kotor DAP dan PKR telah mula dirasai oleh orang-orang PAS. Lebih mengejutkan apabila ramai orang-orang PAS yang dating untuk mendengar ceramah daripada saudara Khairi Jamaluddin atau KJ dan Lukman Adam. Ceramah yang menyentuh isu perpaduan islam dan MELAYU telah dikupas dengan baik tanpa menyindir serta mengutuk parti PAS. Kempen pilihanraya Manek Urai ini di kampung Peria turut didengari sama oleh orang-orang PAS yang kebetulan berada di kampung itu.

Ternyata mereka (PAS) juga telah merasai politik jahat yang telah dibawa oleh DAP dan PKR selama ini. Sokongan daripada PAS juga dirasai di Pilihanraya Manik Urai ini. Terima kasih orang-orang PAS yang cintakan pepaduan sesama ISLAM dan MELAYU.

UMNO dan PAS adalah sebuah parti orang melayu. Betul slogan PAS untuk semua. Tapi adakah semua orang-orang PAS yang bukan melayu dan ISLAM boleh menyokong ISLAM. DAP dengan lantang menolak kerajaan ISLAM. Langsung tidak hormat kepada perjuangan Ulama yang berpegang memperjuangkan ISLAM.

1 comment:

  1. Umno dan Pas perlu buat Pakatan. Umno tinggal MCA,MIC lain-lain. Pas tinggalkan DAP PKR

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan