Tuesday, July 28, 2009

Anjing Kurap Yang WAJIB Ditendang

Datuk Hasfarizam, penasihat undang undang Umno telah menyenaraikan beberpa orang peguam dan firma guaman yang tealh mengutip berjuta juta yuran guaman dengan melakukan kerja untuk syarikat yang hampir dengan Barisan Nasional mahupun kerajaan Barisan Nasional itu sendiri.

Semasa BN kuat mereka tak pandai menyalak, tetapi kini ketika BN diserang oleh segerombolan serigala maka anjing anjing ini pun bertukar kurap dan seirign menyalak.

Saya kira adalah lebih daripada wajar sekiranya anjing anjing iniditendang jauh dari mendapat makanan dari meja BN, walau tulang sekalipun jangan diberikan lagi, biar mereka menyalak di meja pembangkang mencari tulang dan sisa di sana.

Hanya orang bodoh saja yang akan terus menggemukkan anjing kurap tidak bertuan yang menggigit mereka.

alah peguam bukan nnya susah nak cari. berlambak peguam bagus yang percayakan perjuangan dan visi Barisan Nasional, ramai lagi rakyat Malaysia yang mahukan keamanan, kestabilan dan pembangunan. tak perlu kita hard-up dengan mereka ni. Tendang aje jauh jauh... kalau boleh tendang di perut biar membuak sedikit darah dari mulut

baru dia ingat bahawa tak ada siapa yang sukakan anjing kurap tak bertuan.. tak percaya tengoklah, nanti perkara yang sama akan dilakukan merkea kepada Pakatan...

Saya kata WAJIB kerana kita tak boleh terus membiarkan orang mendatangkanmudarat kepada kita, itu bodoh namanya


Wajarkah?

Salam Sejahtera,

Minggu lepas saya telah menerima emel daripada seseorang yang meminta agar indentiti beliau tidak dinyatakan. Di dalam emel beliau itu, beliau telah menyenaraikan beberapa peguam-peguam pakatan pembangkang yang telah mendapat faedah/manfaat daripada institusi perbankan (dimana Kerajaan Barisan Nasional mempunyai kepentingan, samada secara langsung atau tidak) dan juga syarikat milik Kerajaan (GLCs) dan sekarang memberi perkhidmatan undang-undang secara 'pro bono' (percuma) kepada pakatan pembangkang di dalam tindakan undang-undang di Perak.
Apakah ini suatu yang wajar? Kenapakah tidak berlaku sebaliknya iaitu firma saya ataupun mana-mana rakan di dalam pasukan saya mendapat kerja daripada PKNS, PKINK ataupun Penang Development Corporation? Siapakah yang bersalah di dalam situasi ini?
Dibawah ini, saya telah mengadaptasikan emel tersebut di dalam blog saya dan saya bersetuju 100%.

"THE MAKING OF BARISAN NASIONAL'S GOVERNMENT ASSASIN

These are the lawyers whom have benefited from the good deed of Barisan Nasional Government governing the country and made it conducive for them to earn a wealthy and luxurious life style.

We oxygenate them and let them censure us, live a life to fight us out and make continuous attempt to discredit and where possible kick the Government of the day out of power. They threw their absolute support to the opposition irrespective of right or wrong.

1. Ranjit Singh of Ranjit Ooi & Robert Loh and getting work/fees from Ambank

2. Edmund Bon of Chooi & Co. and getting work/fees from OCBC, ING Merchant

3. Chan Kok Keong of Chan & Associates and getting work/fees from Perwira Affin Bank &
CIMB

4. Tommy Thomas of Tommy Thomas and getting work/fees from CIMB, Bank Islam,Petronas, BP International Finance, Dana Harta, Kerajaan Negeri Terenganu

5. Philip Koh of Mah Kamariah & Philip Koh and getting work/fees from AmBank, Affin Citibank, RHB, Petronas and IOI Properties

6. Leong Cheok Keng of Leong & Tan and getting work/fees from BSN

We are the one who enrich these lawyers who instead of thanking us bite us to bleed. It is suggested that all banking institutions and GLC cease from engaging them either directly or indirectly.

It is also important to ensure all banking institution and GLC only refer work to firms which are pro-government.

Zaid Ibrahim & Co. is on the panel of most banks and GLC and yet they squeeze the Government to a point of no return.

If we do not put a stop to all these they will grow bigger and stronger and by then we will be too late to stop them. "
Sekian, terima kasih.

4 comments:

  1. Cadangan yang amat bijak sekali.

    Buat baik berpada pada.

    Hapuskan musuh dalam selimut.

    ReplyDelete
  2. kena lama sangat baru nak buat... ni patut dah lama dulu dilaksanakan.. tengoklah si zaid p*kimak Ibrahim tu

    KTK

    ReplyDelete
  3. Ini salah satu taktik pembangkang. Mereka sedaya upaya mempengaruhi peguam peguam dan pakar undang undang di serantau negara agar menyebelahi mereka. Bijak bukan. Taktik menjatuhkan kerajaan dengan menggunakan kaedah undang undang, atau mengelakkan daripada kesalahan menggunakan kepakaran undang undang.

    Sama kaedah sebagaimana keluarga keluarga mafia di seluruh dunia. Walaupun kaya raya tetapi kebanyakannya mereka ada ijazah undang undang. If you want to break the law, you must know the law.

    ReplyDelete
  4. crook lah yang pandai undang undang ye dak...

    sokati

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan