Thursday, July 23, 2009

DAP mengajak PAS dan PKR melukut di gantang Cina

Tak habis habis kita tonton bagaimana Pakatan Rakyat mengikut telujuk DAP untuk melutut dan Kow Tow kepada pengundi Cina.

Yang terakhir di ajaknya pemimpin Islam cucuh lilin untuk upacara keagamaan untuk kebumi Teoh Beng Hock...

Ada ke pernah kita tengok pemimpin DAP angkat tangan masa doa beb? aku tak pernah, kau macamana?

Angkat tangan masa doa pun DAP dan pemimpin Cina tak buat tapi pemimpin Melayu/Islam.... hmm entahlah


Hakikatnya PAS dan PKR dah kena cucuk hidung dek DAP dan sekarang mereka percaya yang sokongan paling padu yang akan menjanjikan kemenagan ialah dari kaum Cina.

Ikutlah telunjuk DAP tu, di Selangior dari 700 rumah urut dah ada 4,000 dalam masa setahun. tanyalah EXco kerajaan tempatan Ronnie Liu apa perlunya sampai begitu banyak rumah urut?



Ni si Nizar, OK-lah dia half Chinese so dia hormat kebudayaan kaum mak dia. Tapi tu si Manusia bersongkok sebelah si Nizar tu (Hero PAS tuu), Apahal pulak engkau beria ia benar menyalakan lilin???
Tak cukup hormat ke kalau sekadar berdiri saja dan bertafakur bila seorang Makhluk Allah kehilangan nyawa?



Mungkin korang kata aku ni tak tahu menahu pasala Islam dan pasal mengikut upacara agama lain, dan mungkin juga korang kata aku ni saja nak burukkan pembangkan, jadi bacalah kata kata mustajab dari dua pemimpin pembangkang ni

"Pegang lilin untuk mengikuti upacara keagamaan seperti memegang lilin dan menunjuk-nunjukkan itu tidak boleh. tetai jika pegang lilin sebagai tanda protes boleh", kata Husam Musa kepada pemberita.


"Sekiranya menyalakan lilin adalah upacara ibadat Kristian dan orang Islam haram melakukannya, berapa ramai telah sesat apabila menyalakan lilin semasa ‘black out’ atau terputusnya bekalan elektrik di rumah pada waktu malam?" kata Khalid Samad di dalam blognya!

TQ ParpuKari for alerting us to the Quotes


Brother Anwar, Azmin dan Shamsul AMK lagi bagus, sampai tunduk sembah pada lilin, tokpekong dan hantaran si mati.
Nasib baik hamba Allah dari PAS yang berkopiah putih di barisan depan tak tunduk sama.. sekadar berdiri aje cukuplah.
Orang Cina tak angkat tangan pun bila kita doa


Ini semua berlaku gara gara mengikut telunjuk DAP untuk mencari undi Cina. tak ada salahnya mencari sokongan, tapi tak payahlah sampai mengambil bahagian dalam upacara agama mereka.

kau tengok macamana dengan orang wakil pun DAP naik tocang di Kedah

Cina buat tempat potong babi di tengah tengah Alor Setar pun tak boleh kacaum kalau kacau, di terpekik terlolong macam babi tersepit akan keluar Pakatan.

Penyudahnya, Kerajaan Pas disuruh cari tempat untuk membina sebuah tempat potong babi yang baru di negeri Kedah yang penduduknya majoriti Melayu.

Tak perlulah ada tempat potong babi di Kedah tu... Singapore pun tak ada tempat potong babi tak mati pun Cina Singapore tapi Cina Kedah kena ada tempat potong babi sendiri.. takkan takleh ambik dari Penang.

Alor Setar dua jam aje dari penang

4 comments:

  1. Untuk pengetahuan kawan kawan, dewan ulamak pas pun dah buka mulut pasal hal ni


    Ulama PAS buka mulut pasal lilin
    23 Jul 2009 9:20AM
    KL: Dewan Ulama Pas menyifatkan majlis menyalakan lilin bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock di Ipoh, Jumaat lalu yang turut disertai oleh Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai meragukan.

    Sehubungan itu Ketuanya, Datuk Harun Taib berkata, Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak itu sepatutnya tidak hadir pada majlis tersebut kerana sifatnya yang meragukan itu.

    Menurutnya, Rasulullah sendiri amat menitikberatkan perkara berkenaan seperti sabdanya yang bermaksud tinggalkan perkara yang engkau ragu dan ambillah perkara yang engkau tidak ragu.

    “Hadis ini menyuruh kita meninggalkan perkara-perkara yang meragukan iaitu sesuatu yang hukumnya tidak jelas sama ada halal atau haram. Seperti majlis ini adakah ini upacara agama atau sebaliknya?

    “Sebenarnya Pas telah pun membuat satu garis panduan bahawa majlis-majlis yang meragukan tidak harus dihadiri oleh pemimpin-pemimpin serta ahli-ahli kita,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Beliau mengulas tindakan Mohammad Nizar menyertai majlis menyalakan lilin anjuran DAP Perak semasa memperingati kematian Beng Hock di Ipoh, Jumaat lepas dan gambar majlis itu disiar oleh New Straits Times pada Sabtu lepas.

    Bagaimanapun Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Husam Musa dalam laporan akhbar hari ini mempertahankan tindakan Mohammad Nizar dengan menyatakan ia tidak menyalahi ajaran Islam.

    Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir pula ketika mengulas isu itu telah meminta ulama Pas mengeluarkan satu fatwa berhubung tindakan Mohammad Nizar.

    Dalam pada itu, Harun berkata, beliau tidak pasti sama ada Mohammad Nizar sedar atau tidak mengenai garis panduan berkenaan.

    “Ini bukan satu fatwa tetapi inilah ketetapan atau garis panduan yang telah kita putuskan selama ini. / Utusan

    ReplyDelete
  2. tanda-tanda akhir zaman. ulama' menyongsang akidah...Fatwa Nik Ajis kata meragukan saja. tak haram..bagusla...buatla apa saja untuk meraih pengundi cina. agama letak tepi.. janji hukum hudud dilaksanakan. biarla Islam tercemar, hatta biarla melayu berpecah dan negara tergadai janji PASLERNIH dan PKR dapat apa yg dia impikan.

    anakmuda
    http://ohpolitik.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Ajaran Islam baru simple fatwanya apa PAS buat HALAL apa orang lain yang tak sokong PAS buat HARAM.

    Adeke bangral samakan orang pegang lilin masa letrik takde dengan pegang lilin hormat MENDIANG ??? TAPI TAKPE LEPAS NI NIZAR SEMBAH DENGAN COLOK PUN HUKUMNYA HARUSSS

    Ini la beza pejuang Islam dengan pejuang BERLABEL ISLAM. Semoga ALLAH selamatkan umat Islam melayu negara ni dari tertindas dan SESAT.

    ReplyDelete
  4. yg najib nyalakan api hindu kapiaq camno pulak??tak salah kot no??...aku tak peduli,,,,pas ka umno ka pkr ka dap semua tak boleh pakai...bila susah ingat rakyat...bila senang lenang,,, rakyat dibuat mcm sampah...

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan