Sunday, August 2, 2009

Ronnie Liu Mufti baru Selangor


Majlis Agama Islam baru Selangor: Mufti progresif Selangor Ronnie Liu Chee Bai kelihatan mengetuai mesyuarat Majlis Agama Islam Selangor yang baru. Gamabar diambil sejurus selepas mereka mengeluarkan fatwa bahwa Beer adalah tidak haram kerana pertusan alkoholny arendah, iaitu kurang 50 peratus


As-Sabut Kelapakatmanahah Datuk Mufti Ronnie Liu Chee Bai telah mengeluarkan fatwa bahawa Beer itu adalah bukan minuman keras dan tidak boleh dianggap sebagai haram kerana kandungan alkoholnya tidak cukup tinggi.

Menurut Mufti Ronnie Chee Bai yang mendapat ijazah falsafah perundangan Islam dari Rumah Urut Pan Tat Makdia, mana mana minuman yang bergelar beer dan mempunyai tahap alkohol kurang dari 100 proof atau 50 peratus alkohol tak boleh dikira sebagai haram.

"Kita akan mula menghidangkan beer di mesyuarat Majlis Agama Islam Negeri Selangor mulai minggu depan, sebagai Mufti baru saya juga ingin memperkenalkan satu khidmat progresif untuk Umat Islam Malaysia, iaitu rumah pelacuran halal.

"Dalam Rumah pelacuran ini kita tak ada hidangkan babi dan semua pelacur adalah memiliki visa pekerjaan yang sah.

"Saya sebagai mufti progresif negeri Selangor ingin mengingatkan umat Islam negeri Selangor agar tidak berfikiran kolot. Seks itu bagus untuk kesihatan, urut juga bagus untuk kesihatan jadi saya rasa Islam sudah tentu tidak mengharamkan sesuatu yang baik," katanya lagi.

Menurut Mufti Ronnie Liu Chee Bai, beliau telah berjaya mengeluarkan fatwa tersebut hasil ilham yang diterima ketika bertapa di pelbagai rumah urut dan setelah minum sekurang kurangnya satu botol beer setiap hari selama sejak dilahirkan.

"Saya juga menjadi mufti yang jaya kerana setiap hari saya melakukan seks di rumah urut dengan pelacur halal, ini membolehkan muka saya berseri macam babi baru mandi.. bercakap tentang babi saya sedang menghasilkan deraf fatwa babi halal,

"Kita sedang mencari dan melatih tukang sembelih babi dari Singapura dan negara Cina, mereka boleh mengajar Pak Haji orang Melayu yang lazimnya menjadi tukang sembelih di pasar pasar cara untuk menyembelih babi terbaik. Kita sedang bekerjasama dengan DAP Kedah dalam hal ini.

"Saya ingin syorkan semua umat Islam yang mahu mencapai Nirvana dan boleh bercakap dengan tuhan agar kerap melawat rumah rumah urut dan minum beer selalu kerana ia akan menghasilkan akal yang tenang dan dapat befikiran luas.


Tidak seperti megeri lain, Mufti selangor dilantik oleh majlis Mesyuarat Gangster-Cina Alim Se-selangor. (MG-CAS) Tan Sri Khalid Ibrahim merupakan salah seorang ahli majlis mesyaurat tersebut dan beliau memuji tindakan berani Ronnie Liu Chee Bai itu.

Berikut adalah petikan dari akhbar tempatan Haram Utusan Malaysia, Ronnie Liu dan Khalid telah bersetuju dalam mesyuarat majlis gangster Cina Alim pada awal tahun bahawa Utusan Malaysia adalah Haram kerana is tidak bersetuju 100 peratus dengan segala hadis dari Mufti Ronnie Liu Chee Bai dan seluruh Exco Selangor

Pesuruhjaya Parti Islam Se-Malaysia menaggap Liu tidak berkelayakan menjadi Mufti atau Nabi terakhir negeri Selangor, tetapi pendapat mereka tidak akan didengar kerana Pas juga dianggap parti ekstremis oleh persatuan Gangster Cina Alim se-Malaysia iaitu DAP


MB akan minta penjelasan Ronnie Liu

SHAH ALAM 1 Ogos - Tindakan Exco kerajaan negeri, Ronnie Liu mengarahkan anggota penguat kuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) memulangkan semula minuman keras yang dirampas daripada sebuah kedai serbaneka di sini kelmarin akan dibincangkan dalam Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri minggu depan.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, pihaknya akan menyiasat kejadian itu dan mendapatkan penjelasan daripada Ronnie yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri tentang apa yang sebenarnya berlaku.

''Saya akan menyiasat perkara ini dan mendapatkan penjelasan daripada Exco terbabit," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Falak Selangor 2009 di Auditorium Sirim di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Ronnie yang mengarahkan anggota penguat kuasa MBSA memulangkan semula minuman keras yang dirampas daripada sebuah kedai serbaneka di Seksyen 8 di sini kelmarin.

Mengulas isu penjualan minuman keras di bandar raya ini yang menimbulkan perbezaan pendapat antara wakil rakyat Pas dan DAP, Khalid berkata, minuman keras masih boleh dijual di premis di bandar raya ini tetapi perlu mempunyai lesen dan dibuat secara tertutup.

Bagaimanapun ujar beliau, kerajaan negeri masih dalam proses untuk menentukan garis panduan supaya penjualan minuman keras dibuat secara tertib dan berhemah bagi mengelak kesan sampingan khususnya kepada orang Islam.

Jelasnya, asas kepada peraturan yang masih dalam kajian itu ialah orang Islam diharamkan membeli dan menjual arak dan penjualan minuman keras kepada bukan Islam pula perlu dibuat secara tertib.

''Kita baru mengadakan perjumpaan dengan operator dan pengendali premis yang beroperasi di sini kira-kira dua bulan lalu. Kita jangka dalam tempoh tiga dan empat bulan akan datang baru kita boleh buat keputusan.

''Kita perlu melihat dan faham apa peraturan yang dibuat di negeri lain termasuk yang dipraktikkan di Kuala Lumpur," jelasnya.

Sebelum ini, beberapa wakil rakyat Pas dan DAP berbeza pendapat mengenai peraturan penjualan minuman keras di bandar raya ini berikutan Pas mahu kerajaan negeri mengharamkan penjualan minuman keras di kawasan yang majoriti penduduk beragama Islam.

Bagaimanapun cadangan itu mendapat bantahan keras wakil rakyat DAP dengan alasan peraturan itu tidak adil bagi orang bukan Islam.

Arak: Jangan cakap jika tidak faham

SHAH ALAM 1 Ogos - Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor, Iskandar Abdul Samad mengingatkan semua pihak agar tidak membuat sebarang kenyataan mengenai hukum Islam jika tidak memahaminya secara mendalam.

Sambil mengaitkan soal penjualan minuman keras di Selangor beliau berkata, tindakan itu tidak harus dilakukan terutama oleh pihak bukan Islam kerana ia boleh mengundang rasa tidak puas hati umat Islam.

Kata beliau, sama ada bir atau minuman keras lain, ia tetap haram diminum oleh umat Islam tidak kira berapa peratus kandungan alkoholnya.

''Perkara ini jelas dinyatakan dalam al-Quran, tidak kira berapa kandungan alkoholnya. Oleh itu, saya menggesa supaya tidak ada pihak yang membuat kenyataan tentang hukum Islam jika tidak memahaminya dengan mendalam kerana ia akan menimbulkan kemarahan umat Islam," katanya dalam kenyataan yang disiarkan di dalam laman blognya, http://iskandar56100.blogspot.com.

Semalam, Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri, Ronnie Liu dalam kenyataannya yang disiarkan sebuah akhbar tempatan menyatakan bahawa bir tidak boleh dikategorikan sebagai minuman keras kerana kandungan alkoholnya tidak tinggi.

Kenyataan Ronnie itu dibuat susulan tindakan Jabatan Pelesenan dan Penguatkuasaan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) yang terpaksa memulangkan semula minuman beralkohol sebuah kedai serbaneka di Jalan Liku, Seksyen 8 di sini Khamis lalu, setelah merampasnya dalam satu operasi yang dijalankan ke atas kedai itu sehari sebelumnya.

Rampasan itu dibuat setelah MBSA menerima aduan daripada penduduk setempat sejak beberapa bulan lalu yang tidak berpuas hati kerana mendakwa premis berkenaan menjual minuman tersebut kepada umat Islam.

Bagaimanapun menurut Ronnie, tindakan MBSA itu merupakan salah faham dan pihak berkuasa tempatan (PBT) tersebut tidak ada kuasa untuk merampas bir berkenaan tetapi hanya boleh berbuat demikian ke atas minuman keras lain yang dijual oleh peniaga tidak berlesen sahaja.

Dalam pada itu, Iskandar turut menyatakan tindakan MBSA merampas minuman keras berkenaan adalah untuk menghalang umat Islam daripada membeli minuman keras dengan mudah dan berdasarkan enakmen yang sedia ada, bukannya menyekat masyarakat bukan Islam membeli dan meminum minuman tersebut.

''Hak masyarakat bukan Islam tidak dinafikan sama sekali. Akan tetapi, jika tidak ada peraturan menghalang umat Islam membeli dan meminum minuman keras, maka hak umat Islam untuk dilindungi daripada bahaya minuman keras telah dinafikan.

''Menjual minuman keras di kawasan orang Islam tidak dirasakan sensitif, tetapi apabila hendak dihalang ia menjadi sensitif seolah-olah orang Islam ini tidak ada perasaan, tidak ada hak atau tidak ada nilai," jelasnya.

Kata beliau, jika kedai-kedai yang menjual minuman keras kepada orang Islam tidak diambil tindakan atau ditarik balik, masyarakat Islam akan mempersoalkan kepentingan mereka dipandang remeh dan moral kakitangan kerajaan yang menjalankan tugas turut terjejas.

28 comments:

  1. Padan Muka PAS, dok defend sangat DAP ni, entah apa yang dapat defend DAP pun tak tahu lah

    masuk Syurga kot defend DAP nih

    XJN

    ReplyDelete
  2. You should focus your energies on more improtant matters involving Malays and Malay institutions.

    Look at Terengganu, and what is reported in NST today.

    "Terengganu Umno members were reminded not to be led by leaders who slandered as this will only bring losses to the party, said Umno vice-president Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

    He was asked to comment of the political crisis in Terengganu which till now has not seen resolution between Menteri Besar Datuk Ahmad Said and Terengganu Barisan Nasional state assemblymen.

    Hishammuddin, however, said the split among Terengganu Umno was not as bad as made out to be. "

    Split not so big ah?
    But splits happended in the stadium and the new airport there, constructed by the BN/UMNO government period. Who has been playing out the rakyat's money?

    Parpu - you are closing your eyes on this?

    Then look at Bernama TV and what NST said.

    "Bernama, the Malaysian National News Agency, will temporarily suspend its involvement in Bernama TV Synergy Sdn Bhd, a joint venture which provides a 24-hour news channel on Astro TV, with effect from today.

    The decision is to minimise the exposure of Bernama to losses incurred by Bernama TV Synergy, which is a joint venture between Bernama Bhd (33 per cent), Silver Ridge (Multimedia) Bhd (27 per cent), Standard Code Sdn Bhd (20 per cent) and Hallmark Entertainment Sdn Bhd (20 per cent)," he said.

    Parpu, you should check and find out who are the fellows owning the companies mentioned above. Anyone from DAP Selangor or the underworld of the Chinamen?

    Thengok lah, duit rakyat is being wasted here, but that fellow Annuar Zaini is issuing statements some more.

    Actually he is the culprit kan?
    Even Rocky has said that Annuar should take responsibility?

    Apa lu mau cakap on this?

    You do not want to comment because no blogger is posting all those documents, invoices, bills online ? Otherwise you will cut and paste and make a big issue of Malays playing out Malays?

    But you are very comfortable about making an issue out of Ronnie Liu.

    Do you know what is the hukuman for saying that a kafir is a Muslim Mufti?

    Be careful with what you say and how you use Muslim terms. If not sure go back to a relevant 'school' and learn up.

    ReplyDelete
  3. Anon 8:41
    Saya setuju

    biar Ronnie Liu Chi Bai guna Muslim terms, dia mufti baru selangor

    orang bukan Islam interpretasi hyukum dan apply pada orang semua memang bukan isu penting kepala bapak engkau,

    kelarau

    ReplyDelete
  4. Anon...

    Lu tau pasal semua cerita cerita yang lu cakap tu dari mana? bikan dari suratkhabar yang kau katakan nak sorok masalah umno/bn jugak kan

    dari blogger blogger ni jugak kan

    kau ni memang jenis bahlol

    mak bapak engkau tak cukup ajar engkau, pasal atuk atuk engkau tak cukup ajar diaorang...

    ReplyDelete
  5. waiting for khilafahAugust 2, 2009 at 12:39 PM

    I think PAS needs to seriously look at their relationship with DAP and also PKR, they do not even respect PAS in an area where they are supposedly the expert -- that is Islam....

    I can sense the frustration in the Selangor PAS commissioner's statement,

    this is a serious problem and the tone of Khalid Ibrahim's response underscores the seriousness of the problem

    ReplyDelete
  6. Satu tulisan yang sungguh baik.

    Kelakar tapi sangat bermakna. Harap harap nik aziz sudi membacanya dengan teliti.

    ReplyDelete
  7. lapas nie orang-orang PAS yang rasa diri dia tu ULAMAK. tak leh cr makan laaaa. Padan muka ulamak PAS.. ko ingat korang jer pandai bab islam.Ronnie Liu lagi pandai pada korang.. NIK AZIZ n kuncu-kuncunya bolehlaa lepak jawatan secara rasmi...Ronnie Liu akan dibantu oleh kapal singki, luarr Librahim, Lee kit siang malam akan jadi ulamak baru.....BODOH PAS... konon memperjuangkan ISLAM.... butuhlaaa

    Mr Vegas (All In)

    ReplyDelete
  8. Kalau minum minuman keras lepas nie tak haramlaaa. kalau haram orang PAS boleh tanggung dosa ker... beh beh beh

    all in

    ReplyDelete
  9. A typical corrupted spin media of corrupted Umno!

    Utusan Binatang.

    ReplyDelete
  10. Congratulations once again, to our blue uniform baboons and red wild guards.

    They have once again shown their undying loyalty to a bunch of corrupted evil men - the ketuanan Umno melayu bastards!

    These brainless marbles suckers never fail to entertain me with their despicable ass wiping acts……….

    ReplyDelete
  11. In Malaysia everything is illegal except when Umno farts.

    ReplyDelete
  12. Only insane people read Utusan Malaysia. Better buy toilet tissue for more value.

    ReplyDelete
  13. F***k Muslims and all malay pig in Malaysia.

    I feel ashamed to call myself a Malaysian nowadays because you malay pig are making us losing our pride day by day by corrupting the once dignified image of this country, you know Malaysia is now a laughing stock among the non-Muslim countries in the world!

    People despise this country still protecting the lame lot and not doing anything to improve the deteriorating situation, still practising double standards among its own people, still expelling the non-malay genius to other countries, still depriving the rights and benefits of other races to its own race, still criticize and blame the Chinese for their minority poverty.

    Hey, what is wrong with you malay pig? Haven't you fed yourself enough with the loots yet? Still want more? What a worthless thieves bunch!

    You malay pig are worse than a maggot. We need a leader not a faggot to rule this country. Get lost you freak!

    For all the bad things you stupid melayu babi say about the Chinese, when you are in trouble and big shit, what do you do?

    You come crawling back on your knees to the Chinaman to help you, because you can't trust all your malay pig who are sodomy rapists, incest culprits, drug addicts.

    Without the Chinese, you malay pig will still live on trees, swinging from tree to tree like monkeys, or forages on the ground by your 4 legs to eat all the shit.

    You malay pig are a truly ungrateful lot - the minute all the Chinese leave Bolehland - you malay pig will collapse into the sea and die - that is your destiny!

    I think the problem of malay pig race is their culture - it is in born in their gene - nowhere in the world that you will see affirmative action is focusing on the majority because it is always the minority that need the protection.

    Worst, the minority in Malaysia has been systematically marginalized just to suppress them of their growth.

    Let the malay pig make Malaysia the most corrupted place to live in and see what happened in 2020? I guess malay pig will go back to Indonesia as Malaysia don't belong to them, they are also immigrants from Sumatra, Sulawesi, Jawa, etc.

    Please get it into your pea-sized otak udang plastered with layers and layers of tahi babi encased in your kepala kayu that Malaysia belong to the Orang Asli who are the true bumis of the country.

    Niffy pellmell malay pig are in fact pendatang haram who swam across the Melaka Strait illegally from Sumatra. They should be caught, given severe caning and deported back to their pig sties in Sumatra.

    ReplyDelete
  14. The longer the existence of Utusan and Umno governing this nation, the worse the image Malaysia is projecting to the world.

    Utusan and Umno may not have realised that, but a lot of people in other countries have regarded Malaysia as a low class country.

    Jaguh kampung but a joker to the world indeed.

    ReplyDelete
  15. haiya

    why so angry one, you eat pig and you wan to scold pigs

    like this how la?

    pig virus aleady inside your body mah, som more wan to scold pigs

    malay muslim got no eat pig what, so not aflaid getting SWINE flu leh

    SWINE flu hor, com flom the short leg and curly tail criturs leh

    so your favolit flesh mah, cannot anyhow scold wan, wait the relatives inside your body hor not happi how?

    they sure wan take levenge wan, you know

    you becom sick and mati how, wait malaysia only have malays

    no syiok wan

    mai angly angly hor

    ReplyDelete
  16. hee hee

    marah betul nampaknya kaum winner ni

    sampai melalut lalut buat cerita sendiri, cerita dongeng

    kaum dia sahaja yg percaya sejarah yg dibuat buat - maklum lah buta sejarah yg tepat

    nakkan sangat tanah melayu ni, dah tak sanggup pulang ke negeri asal mereka

    lalu tulis sejarah ikut kehendak hati seperti chin peng pejuang bangsa, heh heh

    uueekk, rasa macam nak muntah

    nampaknya terdesak betul kaum ni yang minat sangat daging TU

    kesian sana sini kunun kununnya nak menegak benang yg basah

    hai apa nak buat keturunan kulikang

    ReplyDelete
  17. Kalau boss dia orang pun selalu jumpa lubang belakang apalah sangat dengan minum arak. Pegang lilin latuk latuk pun boleh apa sangatlah minum arak. Eh kan dah confirm masuk syurga apa nak heran dengan benda ni semua. Esok lusa ko tengok le mufti baru ni pakai serban sambil pegang tasbih kan kawan dia dalam PAS dah ajar mengaji dan takbir..esok raya dia orang akan pergi marhaban rumah alim besar Nik Ajis dan Murshidul Am PKR, Ustaz tahyoli Nuar Juburi yang dah nak terjubok..Kenapa tak percaya? jebatberkokok

    ReplyDelete
  18. Apa lu orang maki Cina itu?

    Betul ke kebanyakan kawasan Shah Alam itu tidak ada tempat jual arak?

    Tolong jangan tipu diri lah.

    Tau tak, dari zaman si Khir Toyo pun sudah dibenarkan jualan arak di beberapa kawasan di Shah Alam.

    Dimana terletak Concorde Hotel di Shah Alam? Lihat sahaja website hotel ini. Ada satu keterangan berikut:

    Prominent business addresses to the state government offices, museum, state library, theatre, convention centre, golf courses, stadium and the beautiful scenery of spectacular Blue Mosque.

    Sesiapa yang ingin tahu lebih lanjut, cuba pergi ke Crossroads Lounge di hotel ini. Dalam website hotel ini pun ada sebut - Cuisine Served : Cocktails, Liquors, Juices and soft beverages. Untuk dapat kepastian panggil Tel: 03-5512 2200 Ext: 2240.

    Demikian juga di Carlton Hotel yang ditempatkan di No.1 Persiaran Akuatik, Seksyen 13, Shah Alam. Lihat lama web hotel ini, muka utama sudut kanan - jelas dinyatkan bahawa 'Satu Buket beer di tawarkan untuk hanya RM35 ++. Kwasan ini berhampiran dengan banyak pejabat kerajaan negeri?

    Blue Wave Hotel di seksyen 14 pun macam itu juga. Ada dua restoran (satu Cina dan satu Jepun) did mana minuman keras dihidangkan.

    Keadaan ini semua bukan wujud hanya apabila Pakatan Rakyat mula memerintah Selangor.

    ReplyDelete
  19. Anon 7:57

    memang betulhotel hotel tu ada jual arak... tapi restoran laindi luar hotel ada tak? 7-11 ada tak???

    tak de beb

    masa BN dan Khir Toyol ( aku pun tak suka dia ni gak) tak de jual arak di luar pada hotel dan premis hotel


    tu satu hal lah,
    tapi tak pernah aku dengan orang BN kata Beer bukan minuman keras.. k

    alau kau setuju eloklah, aku pun nak setuju gak dapat rasa beer sejuk turun tekak aku, sedapp tau

    kalau apa yang Ronnie Liu buat betul, kita sorakkan lah,kita iya-kan lah fatwa dia ni

    dan elok juga kalau Ronnie Liu Chee Bai ni dijadikan pteunjuk jalan bagi umat Islam di selangor

    Eloklah dia jadi mufti ye tak....

    ReplyDelete
  20. Abang Ku2KL,

    You kata,

    "masa BN dan Khir Toyol ( aku pun tak suka dia ni gak) tak de jual arak di luar pada hotel dan premis hotel".

    Kurang tepat lah tuan.

    Saya bukan orang Islam, tapi saya pun tak minum arak. Dan ini bukan ejek.

    Lawat saja lah supermarket di Seksyen 25 Shah Alam. Juga Tesco & Giant Supermarket di Shah Alam. Jualan arak memang ada.

    Khir Toyo did not do a good job in this aspect.
    He allowed this to happen.

    Bukan ini sahaja.

    He was very 'generous' to allow a church to be built in an industrial estate in Shah Alam. Dan ramai pekerja di indutrial estate ini orang Islam. Apa logik ini?

    Begitu dashyat lah Khir Toyo ini.

    ReplyDelete
  21. Bodoh, baghal, kerbau..isu kat sini bukan isu ada jual arak ke tak kat shah alam tu..isu dia bile mufti selangor yang baru ni kata arak tu tak haram..apa bebal sangat..tu le ko ikut mufti ko yang baru tu ko pun jadi bebal macam dia..asal nik ajis senyap? satu lagi kenapa nuar jubor tak nak jawap soalan saiful..nuar nak suruh gugur kes liwat..dia sibuk nak mansuh ISA kata tangkap tanpa bicara adalah tak adil dalam kes dia mana keadilan utk saiful? -daeng celak-

    ReplyDelete
  22. Anon 12.43PM/2 Aug 2009....

    Satu pendapat ku adalah sebagai jawab "masa BN dan Khir Toyol ( aku pun tak suka dia ni gak) tak de jual arak di luar pada hotel dan premis hotel" oleh Abang Ku2KL.

    Memang betul isu specific adalah wajar ke Ronnie cakap macam tu. Sekiranya dia ada benar-benar cakap itu pun, macam mana itu boleh di tafsir sebagai 'fatwa'? Bukan ke fatwa itu hanya boleh dikeluarkan oleh orang Islam, mengikut prosedur yang sedia ada?

    Bila Ronnie Liu jadi orang Islam?

    Tak payah lah tafsir macam ini dan cakap bukan bukan. Tengok cerita asal blog ini? Mana dia (Ronnie) ada cakap semua itu? Cerita reka kah?

    Biar lah MB Selangor dapat keterangan dari Liu itu? Kan MB dah kata nak siasat? Tak hormat ke apa yang di suarakan oleh orang Islam? Sebab dia bukan dari BN?

    Dont contradict too much lah.

    Make life simple and sweet for all.

    We have common destiny, despite being of different races, and have to enjoy life living peacefully with our citizens of multi-faiths and multi-races.

    Tapi kalau you masih nak guna ' Bodoh, baghal, kerbau' tak pe...itu hak awak. We are still frens and citizens of Malaysia.

    ReplyDelete
  23. stop it all of u, just listen to all of u , remembber we are malaysian irrespective of races we should stop saying things to each other. look at the good side of each one of us i'm sure we do care for each other.

    ReplyDelete
  24. Anon 8;45, sebelum berlagak suci kau bacalah si winner yang begitu celupar mulutnya...

    Ronnie memang kata kalau tak masakan Ketua Pas Selangor buat komen..

    tu yang orang marah, dia bukan Islam tapi pandai pandai kata beer tu bukan minuman keras, dia belajar kat mana??

    hal orang Islam elok yang bukan Islam tak campur nanti jadi panasss

    Orang Islam tak sebok kata babi tu tak elok orang cina makan ke ape ke

    ReplyDelete
  25. salam.....

    Berakhirkah kekuatan politik melayu di Selangor
    ini selepas PRU12 yg lalu?

    Kini UMNO pantang menyerah...PAS kini PASrah...

    ReplyDelete
  26. Ku2KL.... sapa kata Shah Alam zaman UMNO perintah (Khir toyo termasuk) tak ada arak dijual selain dari di hotel...?????? 7-11 yang tak ada arak dijual sejak dulu hanya di seksyen 2... semua 7-11 lain di shah alam jual... kat seksyen 8 tu dari dulu dibantah... MBSA buat derk je.... at least masa PR perintah diaorg ada buat rampasan... ada imprpvement dari masa UMNo perintah walaupun rhonnie liu arah bagi balik... but still a lot better than during UMNO/BN admin..... I stayed in section 8 for 13 years already and know the real situation there.... plus surau seksyen 8 tu yang tutup adalah khir toyo jugak.... PR menang baru bukak balik... http://www.arrahmahs8.com/

    ReplyDelete
  27. btul tu anak perelih..gua pn duk seksyen 8..gua xsokong mAne2 tapi memang aku sokong pas haramkan jual arak scara terbuka..BN dulu satu hapah pun xbuat pasal arak time jd kerajaan selangor..lulus kilang carlsberg lagi adela..cume si sial liu ni yang byk bunyi plak..sekurang2nya pas brani buat wlaupun liu bantah..ape2 hal aku harap selangor tetap bawah PR dan buang liu dari jadi exco!

    ReplyDelete
  28. Hah, isu ini hebat betul!

    Baru-baru ini ada orang atas lancar beberapa Economic corridors. Betul ke, ditegaskan bahawa arak tak boleh dijual di kawasan kawasan ini?

    Mungkin ini boleh menarik ramai pelabur Palestine dan Asia Tengah?

    ReplyDelete

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan