Saturday, August 1, 2009

Perhimpunan GMI: Cakap suka hati mak bapak

melayu, melayu, melayu melayu

perhimpunan dia Masjid Jamek




Beberapa jam lagi orang orang gila akan mula berhimpun untuk membantah dan memohon untuk dimansuhkan ISA. Sedap hati mak bapak pemimpin PAS je kata yang perhimpunan ini akan diadakan dalam keadaan aman. Kalau betul pun puak pimpinan PAS cakap macam tu boleh ke lembu lembu PAS yang gila melalak tu boleh dijinakkan? Dah berapa banyak kejadian yang lembu lembu dah buat? Baring atas jalan halang kereta Sultan pun boleh dilakukan inikan pulak setakat halangan daripada pihak polis.

Apa yang tak kena sangat dengan ISA ni? Kalau tak membuat salah apa nak ditakutkan? Yang jadi mengelabahnya pasal memang ada lakukan kesalahan. Cuba duduk rumah jaga anak bini taklah rasa takut dengan ISA ni. Tapi nak jadi hero dan gila kuasa tulah yang buat lembu lembu PAS ni rasa takut. Menyusahkan rakyat..Jalanraya dah tentu sesak esok akibat daripada lembu lembu dan kambing kambing ni nak berarak ke istana. Kononnya nak membela rakyat tapi berapa kerat sangat dari kalangan rakyat esok yang akan hadir. Kita andaikan 200 ribu yang akan hadir esok (walaupun jumlah itu terlalu besar) tapi berapa juta sebenarnya rakyat Malaysia kalau hendak dibandingkan dengan jumlah yang aku andaikan akan hadir. Itukah yang dikatakan sebagai kehendak rakyat? Kehendak rakyat atau kehendak lembu lembu PAS dan Pakatan Menghancurkan Rakyat yang gila kuasa?

Yang aku hairan ada jugak rakyat Malaysia yang sudi jadi barua dan lembu PAS dan Pakatan Gila ni. Kau orang macam tahi sokong dia orang bila dia orang dah dapat kuasa esok bayang pun tak nampak. Macam budak dari Permatang Pauh yang separuh masak tulah dulu masa jadi Timbalan Perdana Menteri, nasib rakyat pun tak nak dibela. Pernah ke pergi penjara melawat banduan dan membela nasib dia orang? Tapi bila dia kena humban ke lubang tahi dia minta kau orang jilat tahi yang ada pada badan dia. Kau orang jadilah hamba pencacai tahi. Macam mana busuk tahi tu macam tulah busuknya hati budak dari Permatang Pauh ni.

Mudah mudahan esok ko orang akan terus terpalit tahi. Aku cakap macam ni mesti kau orang kata apa aku tahu..Tak apa kau orang pergilah makan tahu esok aku nak pergi makan nasi ayam dalam keadaan aman.

Kalau dah tahi tetap tahi. Sampai anak cucu esok makan tetap makan tahi.

-daeng celak-

No comments:

Post a Comment

VIDEO PERINGATAN: Siapa Anwar yang sebenar

Pembohongan DAP di Sibu


Kecapi Nikmat Bersama Pakatan